  • 1. Data: 2004-05-03 09:55:56
    Temat: Jeszcze o OEM
    Od: n...@a...net

    Witam,

    Trafiłem na ciekawą dyskusję dotyczącą licencji OEM.
    Dyskusja miała miejsce w marcu tego roku na tej liście.

    Padło tam zdanie na temat wyroku sądowego wydanego
    w Polsce który stwierdza że:
    "można handlować OEM bez konieczności posiadania sprzętu w komplecie"

    Czy ktoś zna może jakieś linki gdzie można więcej przeczytac na temat
    tego wyroku?
    Albo jakiś numer tego wyroku czy coś po którym można by to w jakiś papierach
    sądowych zidentyfikować?

    Wdzięczny byłbym również za namiary w polskim prawie na ustawy które,
    gwarantują pewne rzeczy użytkownikom niezależnie od tego co producent
    oprogramowania wymyśli sobie w umowie licencyjnej.

    Pozdrawiam.
    NP

    --
    Nobody expects the Debian Inquisition!
    Our two weapons are fear and surprise... and ruthless efficiency!

  • 2. Data: 2004-05-03 10:17:31
    Temat: Re: Jeszcze o OEM
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > w Polsce który stwierdza że:
    > "można handlować OEM bez konieczności posiadania sprzętu w komplecie"

    To jest swobodna interpretacja tego wyroku przez pewnego pana, którego
    nazwiska nie podam bo oskarzy mnie o bezprawne przetwarzanie jego danych
    osobowych. Ten pan jest technikiem urzadzeń hydraulicznych (lotniczym) a
    nadto menadzerem, reżyserem, scenarzystą i kompozytorem. Poza tym twierdzi,
    że już dawno pozwał Microsoft o odszkodowanie za rozpowszechnianie kłamstw o
    OEM ale uchyla się od odpowiedzi w któreym to sądzie złozył ów pozew.

    > Czy ktoś zna może jakieś linki gdzie można więcej przeczytac na temat
    > tego wyroku?
    > Albo jakiś numer tego wyroku czy coś po którym można by to w jakiś
    > papierach sądowych zidentyfikować?

    Jest to wyrok NSA odnoszący się ścisle i wyłacznie do kwestii podatkowych,
    dokładnie do sposobu opodatkowania OEM podatkiem VAT, a nie do
    cywilnoprawnego aspektu umów OEM.

    wyrok składu siedmiu sędziów NSA z 24 listopada 2003 r. (sygn. akt FSA
    2/03),
    "Do 26 marca 2002 r. możliwość wyłączenia z opodatkowania podatkiem od
    towarów i usług obrotu oprogramowaniem komputerowym w formie
    zmaterializowanej miała miejsce jedynie w ściśle określonych przypadkach, w
    których bezspornie, w sposób jednoznacznie udokumentowany, przedmiotem
    czynności było faktycznie autorskoprawne uprawnienie do korzystania z
    oprogramowania udzielone na przykład w formie licencji przez uprawniony
    podmiot. Wykazanie takich okoliczności, które wyłączały go z przedmiotu
    opodatkowania podatkiem VAT, ciążyło na podatniku realizującym ten obrót."

    > Wdzięczny byłbym również za namiary w polskim prawie na ustawy które,
    > gwarantują pewne rzeczy użytkownikom niezależnie od tego co producent
    > oprogramowania wymyśli sobie w umowie licencyjnej.

    Na przykład jakie rzeczy?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 3. Data: 2004-05-03 11:47:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik n...@a...net napisał:
    [..]
    > Albo jakiś numer tego wyroku czy coś po którym można by to w jakiś
    > papierach sądowych zidentyfikować?

    http://www.sti.org.pl/oem_list_ms.htm

    jest tam numer orzeczenia.

    > Wdzięczny byłbym również za namiary w polskim prawie na ustawy które,
    > gwarantują pewne rzeczy użytkownikom niezależnie od tego co producent
    > oprogramowania wymyśli sobie w umowie licencyjnej.

    http://www.sti.org.pl/ustawa.htm

    choć w powyższym linku masz odwołanie do konkretnego punktu tejże Ustawy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 4. Data: 2004-05-03 11:51:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > Poza tym twierdzi, że już dawno pozwał Microsoft o odszkodowanie
    > za rozpowszechnianie kłamstw o OEM ale uchyla się od odpowiedzi
    > w któreym to sądzie złozył ów pozew.

    Niepotrzebne mi oszołomy, które podejma jakieś kroki by przedłużać tą sprawę.
    Pozwany jest M$, Cisco i jeszcze taka jedna mała firma i sprawy w sądach aż do SN
    pewnie potrwają z 2-3 lata.

    Natomiast sprawa M$ poszła także do UOKiK i ten ustawowo ma 4 miesiące na wydanie
    decyzji :)

    > Jest to wyrok NSA odnoszący się ścisle i wyłacznie do kwestii podatkowych,

    Nie wyłącznie. Mimochodem określił ściśle warunki kiedy może być mowa o udzieleniu
    licencji, a kiedy nie. :)

    zdrówka
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 5. Data: 2004-05-03 12:38:01
    Od: n...@a...net

    Dzięki za odpowiedzi. Poczytam dalej.
    Trafiłem też na momentami rzeczową dyskusję na na pl.comp.os.advocacy
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&threadm=3AC37652.7D8E8100%40fnet.pl&rnum=11&p
    rev=/groups%3Fq%3Dpolskie%2Bprawo%2Blicencja%2BOEM%2
    6start%3D10%26hl%3Dpl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUT
    F-8%26selm%3D3AC37652.7D8E8100%2540fnet.pl%26rnum%3D
    11

    Arek wrote:
> [...]
    > na wydanie
    > decyzji :)
    >

    > Nie wyłącznie. Mimochodem określił ściśle warunki kiedy może być mowa o

    Przeczytałem "Wezwanie" STI i czekam z niecierpliwością na
    rozstrzygnięcie tej sprawy.
    Treść tego wezwania to po prostu muzyka dla moich uszu :)))

    W jakis sposób można śledzić rozstrzygnięcie w sprawie wezwania?

    Pozdrawiam.
    NP

  • 6. Data: 2004-05-03 12:57:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik n...@a...net napisał:
> [...]
    6start%3D10%26hl%3Dpl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUT
    F-8%26selm%3D3AC37652.7D8E8100%2540fnet.pl%26rnum%3D

    O! Tą dyskusję powinien poczytać sobie Falkenstein, może zweryfikowałby swoje
    bzdurne przekonanie o "pełnej dowolności umów" i "akceptacji przez kliknięcie".

    > W jakis sposób można śledzić rozstrzygnięcie w sprawie wezwania?

    Po pierwszym wyroku napiszę o tym na grupie i stronie STI.
    Pewnie nawet gazety raczą o tym napisać.
    Najszybciej zapewne zadziała UOKiK, ale pewnie M$ odwoła się od decyzji do Sądu
    Antymonopolowego żeby przedłużyć swoją agonię.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2004-05-03 13:12:07
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:

> [...]
    > Najszybciej zapewne zadziała UOKiK, ale pewnie M$ odwoła się od decyzji
    > do Sądu Antymonopolowego żeby przedłużyć swoją agonię.

    Ponawiam pytanie.
    W jakim sądzie złożyłeś pozew?

  • 8. Data: 2004-05-03 14:10:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poilkj wrote:

    > Ponawiam pytanie.
    > W jakim sądzie złożyłeś pozew?

    No jak to w jakim? Tym swoim własnym 'arbitrażowym' ;)

    Przecież Arni nie będzie ryzykował przegranej ;)

    A dzisiaj na Polsacie będzie film, który zainspirował Arniego: "Nie
    mogłem złamać prawa! JA JESTEM PRAWEM!" ;->

  • 9. Data: 2004-05-03 15:08:34
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    n...@a...net news:c75efb$2nv6$1@mamut.aster.pl

    > Przeczytałem "Wezwanie" STI i czekam z niecierpliwością na
    > rozstrzygnięcie tej sprawy.

    My tez. Od kilku lat.

    > W jakis sposób można śledzić rozstrzygnięcie w sprawie wezwania?

    Moze w jakims kabarecie, ew. na pl.rec.humor.najlepsze.

    No i na http://www.raf256.com/arnold/

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 10. Data: 2004-05-04 15:26:28
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że już dawno pozwał Microsoft o odszkodowanie za rozpowszechnianie kłamstw
    > OEM ale uchyla się od odpowiedzi w któreym to sądzie złozył ów pozew.

    Nie byłoby krócej-popapraniec???

    Pozdr
    Leszek