  • 1. Data: 2005-10-22 17:19:57
    Temat: Jaki wyrok za pobicie
    Od: "Grzegorz" <s...@p...onet.pl>

    witam
    mam takie pytanko.
    zalozmy ze jakas obca mi osoba rzuca w moja strone jakas inwektywe (czy cos w
    tym rodzaju) a ja nie rozdrabniajac sie za bardzo uzywam sily fizycznej wobec
    jegomoscia (ja zaczynam wiec chyba nie ma mowy o obronie koniecznej)

    jaki moge dostac wyrok jesli koles zrobi proces

    pozdrawiam
    Grzegorz

    PS nie bylem nigdy karany (jeden mandat na rowerze ;-))

  • 2. Data: 2005-10-22 17:36:44
    Temat: Re: Jaki wyrok za pobicie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grzegorz wrote:
> [...]
    > jegomoscia (ja zaczynam wiec chyba nie ma mowy o obronie koniecznej)
    >
    > jaki moge dostac wyrok jesli koles zrobi proces

    To podpada pod art. 217 KK.

    W skrócie: grzywna, ograniczenie wolności lub do roku pozbawienia wolności.

    _Ale_ paragraf 2 tego artykułu wyraźnie mówi, że sąd od wymierzenia kary
    może odstąpić, jeśli pobicie zostało spowodowane wyzywającym zachowaniem
    się poszkodowanego lub jeśli poszkodowany w odpowiedzi też sam by Ci
    przywalił.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)