    From: "Wookee" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jaka opłata za firme windykacyjną?
    Date: Mon, 11 Jul 2005 23:11:32 +0200

    Witam!
    Mam pytanie:
    Ktoś z mojej rodziny wisi u jednego z operatorów komórkowych. Kwota razem z
    karami za zerwanie umowy to okolo 1700 zł. Dług zostal przekazany
    zewnętrznej firmie windykacyjnej i oni przysylaja rozne pisma z groźbami
    wizyty ich przedstawicieli, wysokimi kosztami itp. Pytania mam dwa - czy
    przy dlugu 1700 zł mogą (co napisali) za swą pracę czyli zmuszenie sądowe
    do zapłaty zażądać łączniej kwoty (dług, opłaty i inne cuda z nimi związane)
    prawie 5000 zł ? I drugie - jak to wygląda prawnie - czy mogą nasłać swoich
    przedstawicieli celem ustalenia majątku?? Wydawało mi się, że takie
    możliwości ma tylko komornik. Bardzo proszę o odpowiedź.
    Pzdr
    Wookee