  • 1. Data: 2011-04-20 02:33:38
    Temat: Informacja publiczna
    Od: "proInfoSec" <p...@W...gazeta.pl>

    Zawsze uważałem, że o udostępnienie informacji publicznej może się zwrócić
    każdy. I traktowałem to dosłownie, tzn. uważałem, że jeżeli ktoś zwraca się
    anonimowo, to też należy mu taką informację udostępnić. Ostatnio sam się o
    udostępnienie takiej informacji zwracałem i zażądano ode mnie podania
    adresu... Patrzę do książki i czytam, że prawnicy się sprzeczają, czy jeżeli
    np. osoba nie jest pełnoletnia albo jest ubezwłasnowolniona to się informacji
    nie udostępnia. Ala skoro tak, to rzeczywiście trzeba urzędowi się wytłumaczyć
    gdzie się mieszka i kiedy się urodziło.
    Nie podoba mi się to, bo jeżeli jakiś obcokrajowiec wyśle zapytanie do urzędu
    to mu odpowiedzi udzielą, bo niby jak mieliby sprawdzić czy nie jest
    ubezwłasnowolniony, a obywatel Polski musi podawać szczegóły.
    Jakie jest Wasze zdanie o obowiązku podawania adresu zamieszkania i daty
    urodzenia w celu uzyskania informacji publicznej?

  • 2. Data: 2011-04-20 07:16:58
    Temat: Re: Informacja publiczna
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 02:33:38 +0000, proInfoSec napisał(a):

    > Jakie jest
    > Wasze zdanie o obowiązku podawania adresu zamieszkania i daty urodzenia
    > w celu uzyskania informacji publicznej?

    Najmniejszego obowiązku nie ma. Są nawet wyroki sądów o tym, że należy
    jej udzielić anonimowo.

    Natomiast jest inna para kaloszy jeśli organ zamierza odmówić jej
    wydania. W takim przypadku ma obowiązek wydać decyzję administracyjną. Tę
    zaś trzeba doręczyć...

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl