  • 1. Data: 2006-10-17 16:48:07
    Temat: Impreza,wykroczenie,mandat - długie ale pilne.
    Od: "Legut" <l...@n...onet.pl>

    Hej - co prawda piszę tu pierwszy raz, ale widzę paru znajomych z p.r.m.g i
    precla - pozdrawiam.

    Sprawa ma się tak.
    Trzy tygodnie temu, wracaliśmy z kolegami z knajpy. Przechodząc koło komendy
    miejskiej zostaliśmy grzecznie "zaproszeni" do środka przez stróży prawa.
    Utrzymywali oni że zachowujemy się głośno i używamy wulgarnych słów w
    miejscu publicznym. Nie zaprzeczam że tak nie było;) Jako że nie zwykłem
    nosić dokumentów do knajpy więc ładnie podyktowałem panu dane osobowe i
    zaproszono mnie do wyjścia. Po chwili okazało się ze reszta kolegów troszkę
    zdenerwowała panów policjantów z nocnego dyżuru - na tyle że wylądowali na
    noclegu na izbie wytrzeźwień gdzie też rano zostali uraczeni mandatami za
    wykroczenie "o używaniu słów wulgarnych w miejscu publicznym". No i
    poszedłem domu i myślałem, że mam szczęście że śpię we własnym łóżku....ale
    nie.
    Po trzech tygodniach przyszedł do mnie dzielnicowy i mówi że:
    1. jestem oskarżaony o wykroczenie jak wyżej
    2. jestem oskarżony o u_m_y_ś_l_n_e podanie nieprawdziwych danych
    adresowych - o tym za chwilę
    3. w protokole jest napisane że legitymujący mnie policjanci zeznali że
    proponowano mi mandat i odmówiłem jego przyjęcia - a to już jest kompletnie
    nieprawda.
    Tak przy okazji czy nie powinienem przynajmniej podpisać stosownego
    oświadczenia, że odmawiam przyjęcia mandatu?
    Okazało się że w policynym notatniku są błędne dane co do nr domu i
    mieszkania (reszta sdresu jest ok). i dlatgo przez ponad dwa tygodnie mnie
    szukali (podobno) i w ogóle chryja. Oczywiście jestem pewien że podawałem
    prawdziwy adres (bo jaki przecież miałaby tylko zmiana numerów na właściwej
    ulicy i podawanie prawdziwego nazwiska?)
    Skutek jest taki, że sprawy nie można zakończyć mandatem za wykroczenie - o
    minęło 14 dni - tylko sprawa musi iść do sądu. Ale dzielnicowy - uprzejmu
    człowiek - proponuje wniosek do sądu o dobrowolne poddanie się grzywnie i
    zakończeniu sprawy bez rozprawy przed sądem. Oczywiście wiem, że sąd może
    takiego wniosku nie rozpatrzyć - ale moje pytanie jest inne:

    Czy od takiej decyzji sądu grodzkiego wydanej - na mój wniosek bez
    rozprawy - można się odwołać?
    .

    pozdr

  • 2. Data: 2006-10-17 20:08:38
    Temat: Re: Impreza,wykroczenie,mandat - długie ale pilne.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Legut" <l...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3. w protokole jest napisane że legitymujący mnie policjanci zeznali że
    > proponowano mi mandat i odmówiłem jego przyjęcia - a to już jest

    Jeśli koledzy wylądowali w izdebce, to zapewne byli pijani, więc zapewne
    w sądzie zeznają też, że
    piłeś z nimi. W tym wypadku będzie to dla Ciebie okoliczność łagodząca, bo
    ty masz prawo być pijanym, a policja nie ma prawa prowadzić czynności, czy
    nawet proponować mandat osobie nietrzeźwej.
    Co do błędnego adresu to zawsze się możesz tłumaczyć, że byłeś
    nietrzeźwy, więc możliwe, że mówiłeś niewyraźnie i się pan policjant przy
    spisywaniu pomylił. Poza tym, poproś panów policjantów, o dowody, że
    popełniłeś wykroczenie i czy są w stanie rozpoznać, czy krzyczałeś razem z
    pozostałymi, czy też nie. W końcu zasugeruj, że jeśli wszyscy
    zachowywaliście się jednakowo, to dlaczego Ciebie wypuszczono a ich
    zatrzymano w izbie. Bo chyba nie dlatego, że zachowywałeś się gorzej.

  • 3. Data: 2006-10-17 20:23:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 17 Oct 2006 22:08:38 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > a policja nie ma prawa prowadzić czynności, czy
    > nawet proponować mandat osobie nietrzeźwej.

    Jak to? :) Z czego to wynika?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-10-17 21:14:35
    Od: "Antoni" <w...@t...pl>

    A ma prawo katowac na izbie wytrzezwien ?
    jak robila to kilkarazy i sledztwo zawsze prokuratura umarzala?

    ???????????????????????????

  • 5. Data: 2006-10-17 21:20:30
    Od: "Antoni" <w...@t...pl>

    Pamietaj ze pies to pies nie dosc ze je z twojej miski to jeszcze na ciebie
    szczeka.

    Pewnie nic nie ma na ciebie i na cwaniaka chce wyludzic grzywne bo jak cie
    znalazl skoro mial zly adres?
    Idz w zaparte i nie daj sie zrobic cwaniak mysle ze ma glupszego od siebie
    przed soba. Stary gliniarski manewr.

  • 6. Data: 2006-10-17 22:50:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Jak to? :) Z czego to wynika?

    Ograniczona zdolność pojmowania czynności prawnych. Aby podejrzanego
    przesłuchać, należy poczekać aż wytzeźwieje. Tak samo w przypadku
    wystawienia mandatu - jeśli ktoś jest nietrzeźwy, to się go zatrzymuje a po
    wytrzeźwieniu wręcza mandat.

  • 7. Data: 2006-10-18 00:05:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 00:50:59 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Tak samo w przypadku
    > wystawienia mandatu - jeśli ktoś jest nietrzeźwy, to się go zatrzymuje a po
    > wytrzeźwieniu wręcza mandat.

    No dobrze, ale z czego konkretnie to wynika? I co w sytuacji gdy trzeźwy
    nie jestem a policjant proponuje mi mandat?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl