  • 1. Data: 2022-06-27 16:12:42
    Temat: Identyfikator dla osoby fizycznej
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Czy osoby fizyczne które nie prowadzą DG mają jakieś inne identyfikatory
    niż PESEL ?
    Do końca 2011 każdemu nadawano NIP. Może nie każdemu, bo ja nie wiem czy
    mam NIP. Pewnie nie mam.

  • 2. Data: 2022-06-27 16:14:47
    Temat: Re: Identyfikator dla osoby fizycznej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-27 o 16:12, Monika Głowacka pisze:
    > Czy osoby fizyczne które nie prowadzą DG mają jakieś inne identyfikatory
    > niż PESEL ?
    > Do końca 2011 każdemu nadawano NIP. Może nie każdemu, bo ja nie wiem czy
    > mam NIP. Pewnie nie mam.

    Jest jeszcze regon.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2022-06-27 16:22:44
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 27.06.2022 o 16:14, Liwiusz pisze:

    > Jest jeszcze regon.

    Ale REGON nadają osobie co ma lub miała DG, a mi chodzi o takich co
    nigdy nie prowadzili DG.

  • 4. Data: 2022-06-27 16:32:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-27 o 16:22, Monika Głowacka pisze:

    > Ale REGON nadają osobie co ma lub miała DG, a mi chodzi o takich co
    > nigdy nie prowadzili DG.

    Zatem tylko pesel.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2022-06-27 16:52:11
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 27.06.2022 o 16:32, Liwiusz pisze:

    > Zatem tylko pesel.

    W niektórych podpisach kwafikowanych jest nr dowodu osobistego, ale on
    się zmienia

  • 6. Data: 2022-06-27 18:27:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-27 o 16:52, Monika Głowacka pisze:

    > W niektórych podpisach kwafikowanych jest nr dowodu osobistego, ale on
    > się zmienia

    No ale to nie jest identyfikator osoby, tylko dokumentu.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2022-06-27 21:20:58
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 27.06.2022 o 16:12, Monika Głowacka pisze:
    > Czy osoby fizyczne które nie prowadzą DG mają jakieś inne identyfikatory
    > niż PESEL ?
    > Do końca 2011 każdemu nadawano NIP. Może nie każdemu, bo ja nie wiem czy
    > mam NIP. Pewnie nie mam.

    Oczywiście!
    Ja mam imię, drugie imię, nazwisko, herb, imię ojca i pseudonim.
    I tego się będę trzymał! :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 8. Data: 2022-06-27 21:46:03
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2022.06.27 o 18:27, Liwiusz pisze:

    > No ale to nie jest identyfikator osoby, tylko dokumentu.

    Czyli jeśli ktoś ma w podpisie kwalifikowanym nie PESEL a nr dowodu
    osobistego, to znaczy, że nie osoba podpisała ttylko dokument ?

  • 9. Data: 2022-06-27 22:27:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-27 o 21:46, Monika Głowacka pisze:

    > Czyli jeśli ktoś ma w podpisie kwalifikowanym nie PESEL a nr dowodu
    > osobistego, to znaczy, że nie osoba podpisała ttylko dokument ?

    Dokument podpisała osoba.
    W moim podpisie nie ujawnia się numer dowodu, tylko imię i nazwisko.
    Zresztą w jakim celu miałby być to numer dowodu? Podpis jest na 2 lata,
    a numer dowodu może się zmieniać co miesiąc.
    Parę lat temu był widoczny tez pesel, ale jakaś mała aferka się zrobiła,
    że się nie powinno tej danej ujawniać w podpisie, no i przestali ujawniać.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2022-06-27 22:55:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > niż PESEL ?
    > Do końca 2011 każdemu nadawano NIP. Może nie każdemu, bo ja nie wiem czy

    Od 2012 oficjalnie osoba nieprowadząca działalności NIP-u nie ma.

    Ale jeśli rozpoczniesz działalność i dostaniesz NIP, to będzie taki sam,
    jak ten z 2011 roku.

    MJ