  • 1. Data: 2004-03-30 10:44:04
    Temat: IDEA - rachunek - wezwanie
    Od: "Piotr Walkowiak" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć, co może mi grozić, jeżeli dostałem pismo z
    kancelarii
    prawniczej, wzywające mnie do zapłacenia zaległego rachunku telefonicznego sieci Idea
    (ok. 50
    zł). Pytam - bo w piśmie napisane jest, że jeżeli nie zapłacę ww. kwoty w ciągu 7
    dni, to mogę
    mieć założoną sprawę sądową. Zapłacić? Zostawić sprawę sobie samej? Pisać odwołania?
    Czy
    możliwe jest, że sąd będzie mnie wzywał na rozprawę za nie zapłacony
    pięćdziesięciozłotowy
    rachunek?
    ---
    I jeszcze wyjaśnienie - nie zapłaciłem rachunku ponieważ w połowie listopada
    skradziono mi
    telefon, następnie, pod koniec listopada, zrezygnowałem na piśmie z usług Idei a
    faktura
    (abonament) do zapłacenia jest za grudzień (za okres gdzie nie miałem już telefonu i
    nie byłem
    de facto klientem Idei); telefon miałem 3 lata (czyli już od dawna nie podlegałem
    "obowiązkowemu" abonamentowi)...

    Pozdrawiam
    Piotr Walkowiak

  • 2. Data: 2004-03-30 11:33:09
    Temat: Re: IDEA - rachunek - wezwanie
    Od: "Przemo Popielas" <p...@o...pl>

> [...]
    Idei a faktura
    > (abonament) do zapłacenia jest za grudzień (za okres gdzie nie miałem już

    no i się zgadza - miesięczny okres wypowiedzenia na piśmie. Płacisz za
    grudzień. Zgodnie z umową. Musisz zapłacić no chyba że chcesz poczekać aż
    trochę urośnie :)
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 3. Data: 2004-03-30 11:37:19
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr Walkowiak" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c4bj1k$orn$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    telefonu i nie byłem
    > de facto klientem Idei); telefon miałem 3 lata (czyli już od dawna nie

    czy faktura jest na pewno za grudzien, czy moze za okres rozliczeniowy, byc
    moze jest za okres rozliczeniowy w ktorym jeszcze byles abonentem idei,
    sprawdz to dobrze, sprawdz czy mogles zrezygowac odrazu, czy moze z ostatnim
    dniem okresu rozliczeniowego, jesli sie okaze ze wszystko cacy, napisz ze
    kwota o jaka chodzi jest a okres kiedy nie byles abonente sieci

  • 4. Data: 2004-03-30 19:27:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Walkowiak" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c4bj1k$orn$1@inews.gazeta.pl...

    Ja bym odradzał pieniaczenie się. Jak pójdą z tym do sądu, to z tego co
    piszesz raczej wygrają. Wypowiedzenie jest na miesiąc i maja prawo do
    abonamentu za okres wypowiedzenia. W sądzie dojdą nie tylko koszty
    procesu, ale jeszcze zastępstwa procesowego i z 50 zł zrobi się przy
    komorniku z 1.000 zł.

  • 5. Data: 2004-03-31 06:16:34
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    telefonu i nie byłem
    > de facto klientem Idei); telefon miałem 3 lata (czyli już od dawna nie

    Zwroc uwage na termin wypowiedzenia umowy.
    Nie jestem pewien, ale w Idei chyba trwa 3 miesiace.
    Sprawdz to w ich regulaminie.

    WOJSAL

  • 6. Data: 2004-03-31 09:13:44
    Od: "Piotr Walkowiak" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zapłacę te 50 zł. Dla świętego spokoju. Nie mogę
    się tylko
    powstrzymać od komentarza nt. działania w takich sprawach Idei. Wydaje mi się, że
    jeżeli
    zgłasza się kradzież telefonu, to powinni zaproponować (albo zrobić to automatycznie)

    całkowitą blokadę telefonu (nr IMEI aparatu). Przecież jeżeli nie zostanie
    zablokowany telefon
    (bo blokada karty chroni właściciela telefonu tylko przed płaceniem za niechciane
    rozmowy)
    złodziej będzie i tak korzystał z tego telefonu. I - de facto - będzie dawał zarobek
    IDEI (lub
    innej sieci komórkowej). Dodatkowo - od momentu zgłoszenia kradzieży do momentu
    wymówienia przeze mnie umowy minęły dwa tygodnie, przez które byłem zwodzony
    "specjalnymi ofertami IDEI". Te "specjalne oferty dla długoletniego klienta" (przyp.
    - ponad 3
    lata) to telefon za kilkanaście zł z - uwaga - 24-miesięcznym OBOWIĄZKOWYM
    abonamentem.
    Jeżeli w tym czasie chciałbym zrezygnować z usług IDEI (choćby wtedy, kiedy
    skradzionoby mi
    znowu telefon) to musiałbym zapłacić kilkaset złotych opłaty karnej albo zostałbym
    klientem
    (paserskich) komisów z telefonami komórkowymi...

    Pozdrawiam
    Piotr Walkowiak