  • 1. Data: 2008-12-11 11:22:18
    Temat: Harmonogram/grafik w równoważnym czasie pracy
    Od: a...@g...com

    Witam,
    jestem pracownikiem zatrudnionym w tzw. "branżówce", na pełen etat w
    systemie równoważnego czasu pracy (1 miesięczny okres rozliczeniowy).
    Moje pytania:
    1. Kiedy pracodawca zobowiązany jest przedstawiać mi harmonogram mojej
    pracy ?
    2. Czy są możliwe zmiany "w locie" (tzn. np. wynikła potrzeba
    przyjścia do pracy w innych godzinach niż były w grafiku - pracodawca
    nanosi zmiany i informuje mnie o tym np. w dniu poprzedzającym zmianę
    godziny przyjścia)
    3. Czy pracodawca ma prawo
    zmieniać grafik/harmonogram po zakończeniu okresu rozliczeniowego ?
    (zmiany są dokonywane po przepracowanym okresie rozliczeniowym w
    odniesieniu do tzw. przez pracodawce faktycznym stanem godzin pracy)
    4. Co się dzieje w przypadku gdy odpowiedź na 3 pkt brzmi - NIE, a
    pracuję więcej godzin niż w przedstawionym mi harmonogramie czasu
    pracy. W jaki sposób powinno nastąpić rozliczenie godzin, które
    przepracowałem faktycznie (a godziny te wykraczają ponad normę okresu
    rozliczeniowego) ?

    Jeżeli mógłbym prosić o podanie odpowiednich odnośników do przepisów
    albo przynajmniej zakresu tych odnośników.