  • 11. Data: 2023-07-04 18:17:19
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jul 2023 17:59:31 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    -razic-paralizatorem-zatrzymanych-wyrok-ws-policjant
    ow/zkp1n5h

    > Rozumiem, że jakby nie byli funkcjonariuszami to musieliby umorzyć, bo
    > 246kk, 231kk odpada?

    Zdecydowanie - te dotyczą f.p.
    Ale na znęcanie się jest pare innych artykułów, tylko ... wszystkie
    jakies ograniczone.
    Torturowanie występuje jeszcze rzadziej i tez ograniczone.

    Ale - tu jeszcze mamy bicie, kopanie - to sie stosują artykuły o
    pobiciu. Tez jakby ograniczone.

    Wychodzi na to, ze najlepiej taserkiem, jak sie nie jest f.p. :-)

    J.

  • 12. Data: 2023-07-04 18:40:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.07.2023 o 18:17, J.F pisze:

    > Zdecydowanie - te dotyczą f.p.

    Po prostu się zastanawiam dlaczego jak funkcjonariusz kogoś zabije albo
    torturuje to jest "przekroczenie uprawnień" a nie właściwy paragraf? A
    jak kogoś zgwałci albo okradnie to też to jest przekroczenie uprawnień
    czy jednak kradzież albo gwałt?

    > Wychodzi na to, ze najlepiej taserkiem, jak sie nie jest f.p. :-)

    Najlepiej to samochodem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-07-04 19:11:59
    Temat: Re: Guantanamo w Ostródzie [2014-03:2015-04]
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Shrek napisał(a):

    > Ze statystyk to gówno wynika, bo zdecydowana większość takich spraw
    > nigdy nie ujrzy światła dziennego. Jestem nawet przekonany że kiedyś
    > było tego więcej, tylko ku rozpaczy roberta teraz się pismaków narobiło
    > i sensacji szukaja i kulsonów szarpio;)

    Toć nie jest tajemnicą inny wydźwięk podobnych sytuacji za Donka i za Kaczki.
    Mediów internetowych ("ż"/DE) też jest więcej niż np. 10 lat temu.
    Tak czy siak kulsona który zastrzeli gościa z nożyczkami
    jak dobrze kojarzę do służby przywrócili po długim leczeniu/urlopie:)

    Standardowa wklejka:
    76% rynku prasy w Polsce skupiają trzy niemieckie koncerny
    http://tyg23.pbox.pl/pl/a/14122/76--rynku-prasy-w-po
    lsce-skupiaja-trzy-niemieckie-koncerny.html

    +
    20-25% "ż" media (wg. słów mr. Kolonko).

  • 14. Data: 2023-07-04 19:21:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.07.2023 o 19:11, alojzy nieborak pisze:

    > Toć nie jest tajemnicą inny wydźwięk podobnych sytuacji za Donka i za Kaczki.

    No nie jest. Z jednej strony rozwój mediów (w tym internetowych i
    społecznościowych) z drugiej za donka jednak "zwykłych obywateli" raczej
    nie szarpali (były napierdalanki chyba tradycyjnie z marszem
    niepodległości - ale oni napierdalają się z policją ponadpartyjnie) z
    kibolami, pacyfikacja górników i pięgniarek (ale to znów nie "zwykli
    obwatele"). Na protestach i z powodu kowidu milicja wyszła do obywateli
    i obywatele mieli okazję się przekonać, że dowcipy o milicjantach wcale
    nie są abstrakcyjne. A wcześniej wiedzieli o tym ci, co na przykład
    roberta czytywali;)

    > Tak czy siak kulsona który zastrzeli gościa z nożyczkami
    > jak dobrze kojarzę do służby przywrócili po długim leczeniu/urlopie:)

    Ano....

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2023-07-04 20:37:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.07.2023 o 18:40, Shrek pisze:
> [...]
    > torturuje to jest "przekroczenie uprawnień" a nie właściwy paragraf? A
    > jak kogoś zgwałci albo okradnie to też to jest przekroczenie uprawnień

    Już Ci to wiele razy tłumaczyłem. Nie wystarczy tylko przeczytać kilka
    artykułów. Jak policjant pójdzie do kogoś i ukradnie rzecz, to będzie
    kradzież. Jak sporządzi z tego protokół, to może to być przekroczenie
    uprawnień, ale kradzież nie, bo on zabrać może. Oczywiście możesz sobie
    to obiegowo nazywać, jak tam chcesz.

    Z wszelkiej maści znęcaniami się i pobiciami jest ten dodatkowy problem,
    że ustawa ściga karnie za spowodowanie obrażeń powyżej dni siedmiu. Nie
    mnie oceniać, czy właściwie. Jak Kowalski Malinowskiemu przywali, to o
    ile nie spowoduje obrażeń, to przestępstwa nie ma. W wypadku policjanta
    jeszcze są przepisy o ŚPB i trzeba badać, czy nie miało miejsce ich
    zgodne z prawem użycie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 16. Data: 2023-07-05 02:28:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > kradzież. Jak sporządzi z tego protokół, to może to być przekroczenie
    > uprawnień, ale kradzież nie, bo on zabrać może. Oczywiście możesz sobie

    W sumie sam nie do końca rozumiem po tych wszystkich dyskusjach.

    Mozna rozumieć przekroczenie uprawnień jako dotyczące sytuacji, gdzie
    takich uprawnień nigdy nie ma. Np. - w żadnych okolicznościach policjant
    nie ma uprawnień aby kogoś zgwałcić. Ani słuzbowo, ani prywatnie. Jeśli
    zrobi to prywatnie, to wiadomo, gwałt. Ale jeśli będzie na tyle
    zdegenrowany, ze zrobi to ramach jakiegoś przesłuchania, zeby np. kogoś
    złamać?

    Inny przykład, uzycie SPB, gdzie z okolicznosci wynika, że policjant nie
    powinien tego zrobic, to tez jest to przeciez przekroczenie uprawnień. A
    konsekwencje użycia ŚPB moga być równie powazne co gwałt.

    Tak na logikę to policjant, który np. zgwałci w ramach czynnosci
    służbowych powinień odpowiadać za gwałt i za przekroczenie uprawnień.
    Jednocześnie, nie albo-albo. Tak samo przy niezasadnym uzyciu ŚPB.
    Powinno to być np. pobicie (czy inne, wynikające z natury przewinienia)
    i przekroczenie uprawnień.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2023-07-05 06:21:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zrobi to prywatnie, to wiadomo, gwałt. Ale jeśli będzie na tyle
    > zdegenrowany, ze zrobi to ramach jakiegoś przesłuchania, zeby np. kogoś

    No właśnie dla mnie to będzie gwałt. Przekroczenie uprawnień to jak
    uprawnienia "trochę miał" ale przesadził - jakiś papier zmyślił itp.
    Torturować, gwałcić itp nie miał prawa, więc powinien odpowiadać za
    tortury lub gwałt.

    > Inny przykład, uzycie SPB, gdzie z okolicznosci wynika, że policjant nie
    > powinien tego zrobic, to tez jest to przeciez przekroczenie uprawnień. A
    > konsekwencje użycia ŚPB moga być równie powazne co gwałt.

    Jak dla mnie dwa zarzuty - jedno to przekroczenie uprawnień, a drugie to
    spowodowanie śmierci. Sytuację w której policjant nie miał prawa użyć
    ŚPB i kogoś zabił więc "przekroczenie uprawnień" a nie spowodowanie
    śmierci to bym porównał do kogoś kto zabił kogoś samochodem nie mając
    prawka więc "prowadzadzenie pojazdu bez uprawnień" a nie spowodowanie
    śmierci. To zresztą bardzo dobry przykład bo w takim absurdzie ktoś bez
    prawka ponosiłby mniejsze konsekwencje niż z prawkiem.

    > Tak na logikę to policjant, który np. zgwałci w ramach czynnosci
    > służbowych powinień odpowiadać za gwałt i za przekroczenie uprawnień.

    Dokładnie. Funkcjonariusz publiczny powinien odpowiadać bardziej a nie
    być chroniony wytrychem "przekroczenie uprawnień" za zabijanie bądź
    totrurowanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2023-07-05 11:15:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jul 2023 06:21:35 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > uprawnienia "trochę miał" ale przesadził - jakiś papier zmyślił itp.
    > Torturować, gwałcić itp nie miał prawa, więc powinien odpowiadać za

    Ale zakuc w kajdanki ma prawo. O ile ma powód.
    Pałę ma po to, żeby bić.
    A pistolet po to, aby strzelać.

    Wiec jak nie ma uzasadnienia - to pobicie/zabójstwo, czy przekroczenie
    uprawnien ?

    > Jak dla mnie dwa zarzuty - jedno to przekroczenie uprawnień, a drugie to
    > spowodowanie śmierci.

    A nawet zabójstwo.
    Zakładam, ze zabić nie chciał, ale przedmiot niebezpieczny,
    to zamiar ewentualny.

> [...]
    > śmierci. To zresztą bardzo dobry przykład bo w takim absurdzie ktoś bez
    > prawka ponosiłby mniejsze konsekwencje niż z prawkiem.

    W ktoryms miejscu tak chyba jest :-)

    Eee ... jakie przekroczenie uprawnien? do gwalcenia nie jest
    uprawniony.
    Do przeszukania miejsc intymnych jest.

    Za to chyba jeszcze niedopelnienie obowiązków, bo obowiązany jest
    pilnowac przestrzegania prawa ..

    > Dokładnie. Funkcjonariusz publiczny powinien odpowiadać bardziej a nie
    > być chroniony wytrychem "przekroczenie uprawnień" za zabijanie bądź
    > totrurowanie.

    No i jak widac - wedle KK odpowiada bardziej.
    Chyba, ze mu ofiara zejdzie, to wtedy nagle sie okazuje, że mniej ...

    J.

  • 19. Data: 2023-07-05 11:21:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jul 2023 18:40:48 +0200, Shrek wrote:

    > Po prostu się zastanawiam dlaczego jak funkcjonariusz kogoś zabije albo
    > torturuje to jest "przekroczenie uprawnień" a nie właściwy paragraf?

    Moze dlatego, ze czesto jest to przy okazji czynnosci
    "uprawniających".
    Ale nie dotyczy pobicia aresztanta na komisariacie.

    > jak kogoś zgwałci albo okradnie to też to jest przekroczenie uprawnień
    > czy jednak kradzież albo gwałt?

    No przeciez nie ukradl, tylko przywłaszczył :-)

    > Najlepiej to samochodem.

    Za samochod sa osobne paragrafy, choc nie za celowe działanie.
    Za uszkodzenie ciała tez są paragrafy

    Ale jakbym tak policjanta taserkiem potraktowal - Robert, o co mnie
    oskarzycie?

    I tak do konca baterii. A jak zejdzie ... nie ma dowodów,
    sam sobie zmarł.

    J.

  • 20. Data: 2023-07-05 12:57:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jul 2023 20:37:39 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > mnie oceniać, czy właściwie. Jak Kowalski Malinowskiemu przywali, to o
    > ile nie spowoduje obrażeń, to przestępstwa nie ma.

    Jest jeszcze nietykalnosc. Mozliwy rok, a nawet dwa.
    A nawet 15.

    > W wypadku policjanta
    > jeszcze są przepisy o ŚPB i trzeba badać, czy nie miało miejsce ich
    > zgodne z prawem użycie.

    Pobicie na komisariacie zgodne z prawem?

    Raczej sobie poczytaj art 245 i 246.
    I 247.

    J.