  • 1. Data: 2005-03-16 14:55:40
    Temat: Groźba karalna
    Od: "RobinH" <r...@o...pl>

    Czy jak ktoś mi grozi, że spotka mnie i moją rodzinę nieszczęście, to
    podlega to pod jakiś paragraf ??? Czuję się zagrożony i obawiam o rodzinę.
    Dziś właśnie przydażyło mi się to i tak naprawdę chciałbym to zgłosić na
    Policję, tylko nie wiem czy prawo ( i Policja) w Polsce jest mi w stanie
    zapewnić poczucie bezpieczeństwa.
    Pozdrawiam Grupę RobinH

  • 2. Data: 2005-03-16 15:54:03
    Temat: Re: Groźba karalna
    Od: fv <f...@c...com>

    RobinH claimed:
> [...]
    > Dziś właśnie przydażyło mi się to i tak naprawdę chciałbym to zgłosić na
    > Policję, tylko nie wiem czy prawo ( i Policja) w Polsce jest mi w stanie

    Jeśli masz pewność, że to nie jest znajomy któregoś z policjantów -
    możesz próbować. W szczególności jeśli to jest windykator, radzę raczej
    wyjechać - szybko się dowie (to często byli policjanci).

    Pamiętaj też, że doniesienie na policję automatycznie oznacza, że osoba
    oskarżona poznaje wszystkie twoje dane (gdzie mieszkasz itp.).

    Jeśli to jest jakiś gnojek, są szanse że go przesłuchają. I to wszystko.
    W zasadzie dopóki nikomu nic się nie stanie - państwo nie zareaguje.

    Innymi słowy, na ostatnie pytanie odpowiedź brzmi: wynajęcie firmy
    ochroniarskiej (i to też jakiejś większej, nie lokalnej).
    --
    fv

  • 3. Data: 2005-03-16 16:01:32
    Od: "RobinH" <r...@o...pl>

    On mnie zna. Pracował w firmie, której usługi wynajmowałem. Pracodawca
    rozstał się z nim dzisiaj. Natomiast nie bardzo kojarzę jego twarzy. Może
    gdybym go zobaczył. Nie było żadnych powodów z mojej strony bym musiał
    telefonicznie wysłuchiwać gróźb i obelg. Być może jego pracodawca coś mu
    naopowiadał chcąc zdjąć z siebie odpowiedzialność. Nie mniej facet groził
    mi.
    Wiem jak się nazywa i jaki ma numer telefonu. Myślałem, że groźba powodująca
    strach jest w jakimś stopniu przestępstwem. Sam nie wiem dla tego pytam na
    fachowej grupie.
    Pozdrawiam !!!

  • 4. Data: 2005-03-16 16:14:11
    Od: Marek Wolski <u...@p...onet.pl>

    RobinH wrote:

    > Wiem jak się nazywa i jaki ma numer telefonu. Myślałem, że groźba
    > powodująca strach jest w jakimś stopniu przestępstwem. Sam nie wiem dla
    > tego pytam na fachowej grupie.
    > Pozdrawiam !!!

    Zadzwoń do niego i pogadaj po męsku - facet myślę że to doceni. Skoro nie
    czujesz się winny wyjaśnij sytuację i po problemie.

    --
    Marek