  • 1. Data: 2005-03-16 10:21:50
    Temat: Leasing EFL-zerwana umowa.
    Od: "Eko" <k...@w...pl>

    Witam

    Prosze o pomoc w sprawie leasingu w EFL. Zerwali ze mną umowę i zabrali
    samochód. (niezapłacona dw czynsze) teraz chcą żebym zapłacił im za
    pozostałe czynsze a jest tego sporo, koszty windykacyjne 20%. Fakt że tak
    było w umowie ale czy nie da sie z nimi w sądzie jakoś wygrać? chociażby
    troche zmniejszyć to co chcą. Poza tym rozliczenie przysłali mi dopiero po
    15 miesiącach od momentu zabrania samochodu. nie dali żadnej informacji
    kiedy samochód sprzedali. naliczyli odsetki. ja pisałem im pisma zeby mi
    wyliczyli naleznosc a oni przez te 15 miesiecy nic.
    Prosze o informacje czy da sie to jakos rozwiazac?

    Pozdrawiam
    Wojtek W.

  • 2. Data: 2005-03-16 10:23:50
    Temat: Re: Leasing EFL-zerwana umowa.
    Od: "Eko" <k...@w...pl>

    dodam ze umowa byla zawarta w 2002 roku a zerwana po roku

  • 3. Data: 2005-03-16 10:41:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > wyliczyli naleznosc a oni przez te 15 miesiecy nic.
    > Prosze o informacje czy da sie to jakos rozwiazac?

    Można walczyć jedynie o odsetki. Sam się w umowie zgodziłeś na te
    zapisy. Zgodziłeś się tez jak życie znam na kupę jeszcze lepszych
    zapisów (np. ten o tym, że jak dealer im nie dostarczy w miesiąc
    samochodu, to przepada Ci pierwsza wpłata i rozwiązują umowę :).
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2005-03-16 11:21:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > zapisów (np. ten o tym, że jak dealer im nie dostarczy w miesiąc
    > samochodu, to przepada Ci pierwsza wpłata i rozwiązują umowę :).

    Nie do końc.

    Podobną sytuację miał znajomy - dodatkowo chcieli dopłaty za
    "nadmierne zużycie".
    Przegrali wszystko.
    Słynny Bank Gdański Leasing - w skrócie BG Leasing. :)

    spp

    ps.

    Raty musiał zapłacić, ale bez odsetek.

  • 5. Data: 2005-03-16 11:34:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@o...pl> napisal(a):

    > Nie do końc.
    >
    > Podobną sytuację miał znajomy - dodatkowo chcieli dopłaty za
    > "nadmierne zużycie".
    > Przegrali wszystko.

    A dlaczego przegrali? Opłaty były umówione? To grupa o prawie, tutaj
    trzeba konkretnie co i jak się działo, a nie hasłami. Klimaty typu
    "szwagier słyszał, że jego fumfel ma fumfla, który..." to raczej do piwa... :)
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2005-03-16 11:39:41
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]

    > trzeba konkretnie co i jak się działo, a nie hasłami. Klimaty typu
    > "szwagier słyszał, że jego fumfel ma fumfla, który..." to raczej do piwa... :)

    OIDP Sąd uznał zwłokę w przesłaniu ostatecznego rozliczenia (tam
    było ok. 2 lat) za próbę wyłudzenia ze strony Syndyka - rozliczenie
    winno nastąpić w "rozsądnym" terminie.
    Nie pytaj mnie, co Sąd miał na myśli mówiąc rozsądny termin - może
    użył innego sformułowania, ale to legło u podstaw wyroku.

    Dodatkowo:
    Trzyletni samochód o wartości początkowej ok. 100.000 zł został
    sprzedany za 4.000 zł, między danymi z protokołu odbioru a badaniem
    technicznyw występowała róznica 7 dni i 10.000 km przebiegu, usterki
    niewymienione w protokole. Klient po tak długim okresie nie mógł się
    ustosunkować w żaden sposób do tego badania - Sąd roszczenie oddalił.

    Syndyk nie odwołał się.

    spp

  • 7. Data: 2005-03-17 10:48:52
    Od: "eko" <k...@w...pl>

    Czyli generalnie mogę próbować walczyć z nimi podpierając się faktem, że
    rozliczenie przysłali 15 miesięcy po rowiązaniu umowy?

  • 8. Data: 2005-03-17 10:56:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik eko napisał:
    > Czyli generalnie mogę próbować walczyć z nimi podpierając się faktem, że
    > rozliczenie przysłali 15 miesięcy po rowiązaniu umowy?

    Próbować zawsze trzeba.

    Ciekawe, jak wytłumaczą tak dużą zwłokę w ostatecznym rozliczeniu.

    spp

  • 9. Data: 2005-03-17 10:59:12
    Od: "eko" <k...@w...pl>

    a pod jaki przepis prawny podchodzi to że tak długo zwlekali, i dlaczego
    akurat to sąd może wykorzystać przeciwo EFL?

  • 10. Data: 2005-03-17 11:06:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik eko napisał:
    > a pod jaki przepis prawny podchodzi to że tak długo zwlekali, i dlaczego
    > akurat to sąd może wykorzystać przeciwo EFL?

    Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia.
    Gorzej, nie mam kontaktu z osobą, która to przeszła.
    Pamiętam jednak, że w tamtym przypadku raty musiała spłacić, ominęły
    ją tylko odsetki (no i to zmniejszenie wartośi).

    --
    spp