  • 1. Data: 2012-07-26 16:19:59
    Temat: Fotki z fotoradaru - sprawa w sądzie
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Dostałem zawiadomienie z sądu, że w mojej sprawie odbędzie się rozprawa.
    Nie muszę się na nią stawić, ale zapraszają do przedstawiania
    dowodów/świadków w sprawie. Sprawa dotyczy zdjęć z fotoradarów w słynnej
    gminie Kobylnica. Zdjęcia zrobione w okresie gdy brak było nowych
    przepisów wykonawczych dotyczących między innymi oznaczania fotoradarów
    (czyli na początku 2011 roku). Przekroczenia prędkości niewielkie (o ile
    pamiętam 10 i 11 km/h). Nie odesłałem w terminie oświadczeń o przyznaniu
    się do winy/wskazaniu innego sprawcy, dostałem nakaz zapłaty, który
    zaskarżyłem i stąd sprawa. Prowadziłem ja lub żona (jesteśmy
    współwłaścicielami), trudno stwierdzić które, bo jedna fotka zrobiona z
    tyłu, druga nieczytelna. Jakieś sugestie jak się bronić? :->

    PS: Nawet jeśli będę musiał zapłacić to mam nadzieję, że Kobylnica już
    grosza z tego nie dostanie? :->

    Maciek

  • 2. Data: 2012-07-26 18:06:00
    Temat: Re: Fotki z fotoradaru - sprawa w sądzie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > współwłaścicielami), trudno stwierdzić które, bo jedna fotka zrobiona z
    > tyłu, druga nieczytelna. Jakieś sugestie jak się bronić? :->

    Przyznać się do winy, ale koniecznie oboje.
    Sąd może powziąć wątpliwość kto prowadził, a ma obowiązek to ustalić jak
    chce kogoś ukarać.

  • 3. Data: 2012-07-26 18:06:01
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Maciek

    > Prowadziłem ja lub żona (jesteśmy
    > współwłaścicielami), trudno stwierdzić które, bo jedna fotka zrobiona z
    > tyłu, druga nieczytelna. Jakieś sugestie jak się bronić? :->

    IMHO to jest dość zabawna sytuacja, bo przepisy wymagają udzielenia
    informacji, komu powierzyło się auto, a przecież każdy współwłaściciel ma
    prawo go używać i nikt nie musi mu go powierzać. :) I niech sobie teraz
    sami ustalają, który ze współwłaścicieli prowadził akurat auto.

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2012-07-26 19:48:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > współwłaścicielami), trudno stwierdzić które, bo jedna fotka zrobiona z
    > tyłu, druga nieczytelna. Jakieś sugestie jak się bronić? :->

    Jesteś obwiniony o niepodanie kierującego, czy przekroczenie prędkości?

  • 5. Data: 2012-07-26 20:34:23
    Od: "Docent Zylber" <D...@P...edu.com>

    >(czyli na początku 2011 roku). Przekroczenia prędkości niewielkie (o ile

    NIe dziwie się że u nas w NIemczech polak to synonim złodzieja i krentacza.
    Przekroczyłes, przyznajesz się do tego - wienc zapłać. NIe płacąć okradasz
    Państwo - złodzieju

    Von Docent

  • 6. Data: 2012-07-26 20:39:35
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.07.2012 18:06, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > Przyznać się do winy, ale koniecznie oboje.
    > Sąd może powziąć wątpliwość kto prowadził, a ma obowiązek to ustalić jak
    > chce kogoś ukarać.

    A nie będzie tak że sąd kierując się doświadczeniem życiowym uznaje męża
    winnego przekroczenia prędkości, żony winnej nieprawidłowego podania kto
    prowadził? (albo odwrotnie)

    p. m.

  • 7. Data: 2012-07-26 21:07:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.07.2012 20:34, Docent Zylber pisze:

> [...]
    > Przekroczyłes, przyznajesz się do tego - wienc zapłać. NIe płacąć okradasz

    Kolina, spierdalaj.

  • 8. Data: 2012-07-27 06:23:53
    Od: "Docent Zylber" <D...@P...edu.com>

    >winnego przekroczenia prędkości, żony winnej nieprawidłowego podania kto

    i nararzenia życia MATKI bo przecież kierująć się mongrością życiowa z tyłu
    mogła siedzieć MATKA.
    LUDZIE, przestańcie okradać Własne państwo i płaccie nalezne podatki....

    Docnet

  • 9. Data: 2012-07-27 07:44:36
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2012-07-26 16:19, Maciek pisze:
> [...]
    > tyłu, druga nieczytelna. Jakieś sugestie jak się bronić? :->
    >
    > PS: Nawet jeśli będę musiał zapłacić to mam nadzieję, że Kobylnica już

    jeśli z fotek nie widać kto prowadził to idźcie z żoną w zaparte. Ty mów
    że to ona prowadziła a niech ona twierdzi że w tym czasie to Ty
    prowadziłeś. Będzie słowo przeciw słowu. Tylko dobrze sobie
    przygotujecie wcześniej wersję wydarzeń. Wszelkie wątpliwości sąd będzie
    musiał przesądzić na Waszą korzyść.

    p.s. do kolegów udzielających wcześniej porad - to po co istnieje
    instytucja adwokata?

    Pozdrawiam
    Marcin Jan

  • 10. Data: 2012-07-27 08:28:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-26 19:48, Robert Tomasik pisze:
    > Jesteś obwiniony o niepodanie kierującego, czy przekroczenie prędkości?
    O nie podanie kierującego, aczkolwiek jest to trochę śmieszne, bo
    podawałem (siebie i żonę), wprawdzie nie na oficjalnym formularzu, a w
    rozmowie telefonicznej i mailu, ale wszystkie te formy były ponoć
    akceptowane przez Straż Gminną.

    Maciek