  • 1. Data: 2007-12-14 12:09:18
    Temat: Firma ściągająca płatności MPK dzwoni do domu
    Od: nosferathoo <n...@o...pl>

    Dzisiaj zadzwonił miły Pan z jakiejś firmy której
    nazwę wybełkotał, spytał czy ja to ja (mogłem nie powiedzieć
    bo ja tu teoretycznie już nie mieszkam ale człowiek głupi)
    i oznajmił że muszę w terminie 7 dni zapłacić
    wraz z odsetkami 102.66gr to zamkną sprawę.
    Jak się spytałem skąd mają mój numer to tylko się
    dowiedziałem że "ustalili".
    Aha - kara była za jazdę bez podpisanego biletu,
    gdy mnie spisywali nie podpisałem tego świstka który
    mi dali tylko czmychnąłem myśląc że nic nie będe musiał
    płacić. W ciągu 7 dni mogłem zjawić się z biletem
    podpisanym i zapłacić tylko 10PLN no ale, przypominam
    człowiek głupi, pomyślałem że się uda.
    Teraz mają cwaniaki pewnie nagrany dowód że ja to ja
    i wiem o co chodzi.
    Ogólnie kaka na kiju.
    Pytanie następujące: czy taka firma ma prawo robić
    takie numery?

    --
    nsf

  • 2. Data: 2007-12-14 12:37:36
    Temat: Re: Firma ściągająca płatności MPK dzwoni do domu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    nosferathoo pisze:

    > Pytanie następujące: czy taka firma ma prawo robić
    > takie numery?

    Owszem, nie ma zakazu kontaktowania się z dłużnikiem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-12-14 19:11:45
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Fri, 14 Dec 2007 13:37:36 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Owszem, nie ma zakazu kontaktowania się z dłużnikiem.

    i nie ma zakazu ustalania numerów telefonów o ile ustalenie nastąpiło bez
    złamania prawa,
    bo już uzyskanie numeru "za drobną opłatą" a nawet bez tej opłaty z bazy
    danych abonentów uoperatora jest nielegalne i przekazujący naraża się na
    odpowiedzialność z art. 266 kk
    nie wiem tylko czy otrzymującego dane także można ukarać...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 4. Data: 2007-12-14 19:59:57
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > bo już uzyskanie numeru "za drobną opłatą" a nawet bez tej opłaty z bazy
    > danych abonentów uoperatora jest nielegalne

    Pacz pan, to ja i plus
    (http://was.plusgsm.pl/ktawww/KTAControllerServlet) łamiemy
    nagminnie prawo ;)

    6008

  • 5. Data: 2007-12-14 20:21:39
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    ""Rafał \"SP\" Gil"" wrote...

    > Pacz pan, to ja i plus (http://was.plusgsm.pl/ktawww/KTAControllerServlet)
    > łamiemy nagminnie prawo ;)

    hmm Rafał orientujesz się czy inni operatorzy gsm też udostępniają taką
    informację?

    pozdr
    bartek

  • 6. Data: 2007-12-14 20:24:40
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    bArT pisze:

    > hmm Rafał orientujesz się czy inni operatorzy gsm też udostępniają taką
    > informację?

    Udostępniali, ale już tego nie robią - i ubolewam, gdyż chodzi
    tylko o trzepanie kasy. Dzwoniąc na BOK podając identyczne dane
    poznajesz numer ... Sumując, mogliby, ale wolą jak się dzwoni ;/

    6008

  • 7. Data: 2007-12-14 20:38:27
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    nosferathoo pisze:

    > Pytanie następujące: czy taka firma ma prawo robić
    > takie numery?

    Dzwonić może wszędzie Marcinie P. ;)
    Tym bardziej, że twe nazwisko do grupy nowaków i kowalskich nie
    należy, więc obdzwonienie powiedzmy 10 osób w Częstochowie, czy
    gdzie tam to nie problem :)

    Pytanie czy wierzytelność przedawniona ... :)

    6008

  • 8. Data: 2007-12-14 21:47:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "nosferathoo" <n...@o...pl> wrote
    > Pytanie następujące: czy taka firma ma prawo robić
    > takie numery?

    Oczywiście, że ma. Jakby tobie ktoś był winny pieniądze, to co- nie
    upominałbyś się. A lepiej jak dzwonią niż sąd przyśle wezwanie albo nakaz
    zapłaty z kosztami postępowania, nie....?