  • 1. Data: 2007-12-14 10:47:38
    Temat: Umowa o dzielo a ZUS
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Witam

    Krotkie pytanie:

    Od umow o dzielo nie ma obowiazkowcyh skladek ZUS, emerytalnych lub
    chorobowych?

    Nie mam chwilowo umowy o prace ani dzialalnosci, a chce cos zrobic "na
    dzielo". Czyli do odprowadzenia bedzie tylko podatek wg PITa, ktorego
    otrzymam potem od zleceniodawcy, bez zadnych cyrków ze skladkami dla ZUS, ze
    strony mojej lub zleceniodawcy, correct?

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2007-12-14 10:50:38
    Temat: Re: Umowa o dzielo a ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kenny pisze:
    > Witam
    >
    > Krotkie pytanie:
    >
    > Od umow o dzielo nie ma obowiazkowcyh skladek ZUS, emerytalnych lub
    > chorobowych?

    Tak.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-12-14 11:50:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote

    > Tak.

    A co z dostępem do służby zdrowia w tym czasie?

  • 4. Data: 2007-12-14 11:53:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote

    > A co z dostępem do służby zdrowia w tym czasie?

    Jesteś traktowany jak nieubezpieczony, więc dostępu nie masz. Chyba że
    zostaniesz ubezpieczonym na podstawie jakiejś innej umowy zlecenia, o
    pracę, albo jako rodzina osoby ubezpieczonej, albo jeśli przystąpisz do
    dobrowolnego ubezpieczenia.

    Zarejestrować się w urzędzie pracy nie możesz, ponieważ wykonujesz
    pracę zarobkową.

  • 5. Data: 2007-12-14 12:10:11
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

> [...]
    > przystąpisz do dobrowolnego ubezpieczenia.
    >
    > Zarejestrować się w urzędzie pracy nie możesz, ponieważ wykonujesz

    będąc w Urzędzie Pracy na zasiłku trzeba się wręcz wyrejestrować (w 7
    dni),
    a ten kto daje ci umowe o dzieło lub zlecenie musi iść do Urzędu Pracy
    i cie zgłosić.
    Tyle, że panie w UP tłumaczyły mi że to jest po to, żeby w ZUS
    coś się im nie zdublowało, więc zdawało mi się że taki wykonujący
    umowe o dzieło
    dalej jest ubezpieczony.
    Jeśli nie jest ubezpieczony to UP powinien wyrejestrowywać na pewien
    czas
    w tym sensie, że po prostu nie płaci zasiłku, ale ubezpieczenie
    nadal - przecież
    nie można ustawowo zmuszać człowieka, żeby był nieubezpieczony !

    Po skonczeniu umowy o dzielo masz 14 dni kalendarzowych na powtorne
    zarejestrowanie sie w UP (prostsze, bo tylko ostatnią umowę się
    pokazuje)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2007-12-15 21:49:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Dec 2007, Liwiusz wrote:

    > Jesteś traktowany jak nieubezpieczony,

    ...prawda...

    > więc dostępu nie masz.

    E tam. Kto Ci tak nakłamał :O
    Przychodzisz do przychodni, stosujesz się do kartki: "porada lekarska
    dla osoby nieubezpieczonej: 50 zł" i już.
    Jak najbardziej masz dostęp!
    ;)

    pzdr, Gotfryd