  • 1. Data: 2003-02-11 16:34:04
    Temat: Faktura Vat a gwarancja.
    Od: Alarm-System <a...@p...pl>

    Prowadzę firmę montującą szeroko rozumianą ochronę techniczną osób i ich
    mienia.
    Klientka u której zamontowałen system sygnalizacji włamania zażądała
    odemnie oprócz faktury vatowskiej dodatkowo gwarancji na wszystkie
    elementy zamontowanego systemu od dostawcy od którego kupuje ww. sprzęt.
    I tu pojawia sie problem sprzęt zakupuję w wiekszych ilościach i z
    dostawcą mamy umowę iż gwarancja jest udzielana na sprzet wymieniony w
    fakturach które otrzymuje kupując u niego. Ale nie dość klientka żąda
    gwarancji na położone okablowanie dokładnie na zainstalowany kabel) bo
    jak oświadczyła chce mieć pewnośc ze instalowany kabel jest nowy a nie
    sprzed pół roku.
    I tu mam pytanie czy ktoś z Szanownych Koleżanek lub Kolegów orientuje
    sie może czy jest jakiś przepis który określa iż faktura vatowska na
    której istnieje adnotacja że jest równocześnie gwarancją na
    zainstalowany sprzęt i wykonana prace istnieje.
    --
    Pozdrawiam :)
    Wojtek a...@p...pl

  • 2. Data: 2003-02-11 17:10:41
    Temat: Re: Faktura Vat a gwarancja.
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Odeślij ją do Dz. U. Nr 141 z 5 września 2002 r., poz. 1176
    http://www.rp.pl/prawo/doc/kon0916.html niech sobie poczyta może zmądrzeje.
    Ty i tylko ty, a konkretnie twoja firma, jesteś odpowiedzialny z wykonaną
    usługę i udzielasz jej gwarancji - jak rozumiem z Twego posta - na
    obowiązujaćych zasadach ogólnych .
    Jak tego jeszcze nie zrozumie to poradź jej żeby poszła z tym problemem do
    PIH albo Federacji Konsumenta tam jej to oględniej wytłumaczą.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-02-11 19:19:09
    Od: t...@p...onet.pl

    "Stan Z" <s...@g...pl> napisał:

    > Odeślij ją do Dz. U. Nr 141 z 5 września 2002 r., poz. 1176
    > http://www.rp.pl/prawo/doc/kon0916.html  niech sobie poczyta może zmądrzeje.

    Świetny pomysł. Szkoda, że jego autor nie przetestował go na sobie ;)

    > Ty i tylko ty, a konkretnie twoja firma, jesteś odpowiedzialny z wykonaną
    > usługę i udzielasz jej gwarancji - jak rozumiem z Twego posta - na
    > obowiązujaćych zasadach ogólnych .

    Czym są "obowiązujące zasady ogólne gwarancji"???

    Odpowiedź na pytanie autora wątku zawiera art. 13 powoływanej ustwy:

    Art. 13. 1. Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez
    oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie,
    odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i
    uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie
    odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję
    oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.

    2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument
    gwarancyjny; powinien także sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze
    oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych
    umieszczonych na towarze zabezpieczeń.

    3. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami
    określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym wymaganiom
    pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego
    wynikających z niej uprawnień.

    4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do
    dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta
    lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i
    terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte
    stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie
    ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności
    towaru z umową.

    pozdrawiam
    thewind

  • 4. Data: 2003-02-11 19:38:22
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    nie zwróciłeś chyba uwagi na fragment dotyczący żądania klientki
    > gwarancji na wszystkie elementy zamontowanego

    > systemu od dostawcy od którego kupuje ww. sprzęt

    A DO TEGO ODNOSIŁ SIĘ MÓJ POST

    reszty nie komentuje bo wydawanie gwarancji jako odrębnego dokumentu jest
    dla mnie oczywiste.

    Stan_Z

  • 5. Data: 2003-02-11 20:11:54
    Od: t...@p...onet.pl

    "Stan Z" <s...@g...pl> napisał:

    > nie zwróciłeś chyba uwagi na fragment dotyczący żądania klientki

    zwróciłem

    > A DO TEGO ODNOSIŁ SIĘ MÓJ POST

    > reszty nie komentuje bo wydawanie gwarancji jako odrębnego dokumentu jest
    > dla mnie oczywiste.

    Nie zwróciłeś chyba uwagi na pytanie autora wątku