  • 1. Data: 2005-09-01 14:52:32
    Temat: Dziedziczenie ustawowe.
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Zmarł przyrodni brat, na którego żyjący rodzice drogą darowizny scedowali
    cały swój majątek. Zmarły testamentu nie zostawił, był jedynakiem. Czy
    przyrodnia siostra /wspólny ojciec/ ma prawo do dziedziczenia po przyrodnim
    bracie i w jakim zakresie?
    Anna

  • 2. Data: 2005-09-01 15:19:25
    Temat: Re: Dziedziczenie ustawowe.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Anna Kwiecińska napisał(a):
> [...]
    > przyrodnia siostra /wspólny ojciec/ ma prawo do dziedziczenia po przyrodnim

    jeśłi brat nie miał dzieci, to tak - wspólnie z żoną (jeśli była)

    KG

  • 3. Data: 2005-09-01 16:23:28
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    > Anna Kwiecińska napisał(a):
    > >
    > jeśłi brat nie miał dzieci, to tak - wspólnie z żoną (jeśli była)

    Brat miał 30 lat, bezdzietny i bezżenny, siostra przyrodnia ma 17 lat.
    Spadek jest znaczny - dom dwurodzinny z 20 arowym ogrodem, niemalże w
    centrum Łodzi. Rodzice przyrodniego twierdzą, że im się to należy, bo
    zrobili darowiznę na korzyść własnego syna. Tam zresztą mieszkają. Podobno
    "znalazł się" testament. Gdyby go przedstawili w sądzie, to czy przyrodnia
    siostra ma prawo tylko do zachowku, czy nic się jej nie należy?.
    Anna

  • 4. Data: 2005-09-01 21:56:01
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    czemu pytasz "czy nic sie jej nie nalezy??" przeciez zachowek to wlasnie
    jest cos co dostanie napewno jak ominie ja testament, ale uwaga na ten
    testament, to moze byc podrobiony dokument przez rodzicow, w razie czego
    analiza grafologiczna jesli tego bedzie wymagala sytuacja

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 5. Data: 2005-09-01 22:22:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Anna Kwiecińska napisał(a):
    > Spadek jest znaczny - dom dwurodzinny z 20 arowym ogrodem, niemalże w
    > centrum Łodzi. Rodzice przyrodniego twierdzą, że im się to należy, bo
    > zrobili darowiznę na korzyść własnego syna.

    twierdzić mogą...
    dziedziczą rodzice (po 1/4) i siostra (1/2)

    > Tam zresztą mieszkają. Podobno
    > "znalazł się" testament. Gdyby go przedstawili w sądzie, to czy przyrodnia
    > siostra ma prawo tylko do zachowku, czy nic się jej nie należy?.

    rodzeństwu zachowek nie przysługuje

    KG

  • 6. Data: 2005-09-01 22:22:25
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Harry napisał(a):
    > czemu pytasz "czy nic sie jej nie nalezy??" przeciez zachowek to wlasnie
    > jest cos co dostanie napewno jak ominie ja testament,

    nie dostanie

    KG