    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marek <x...@x...xxx>
    Subject: Dostałem mandat - czy słusznie ?
    Date: Wed, 20 Dec 2017 18:57:51 +0100

    Witam,

    dostałem na święta upominek w postaci mandatu 250zł, za wykroczenie,
    które nie do końca jestem pewien czy popełniłem.
    Zdjęcie sytuacji poniżej:
    https://postimg.org/image/4hrotvqif/
    Zaparkowałem auto (czarne) jak na zdjęciu, podobnie jak od lat parkują
    inni, nie ma zakazu na tej stronie jezdni, dla przechodniów zostaje
    około 2m szerokości. Jeżeli się nie mylę w takiej sytuacji zaparkowanie
    nie jest wykroczeniem. Aby opuścić parking celem włączenia się do ruchu
    pojechałem do przodu do pierwszego wolnego wyjazdu (przy zielonym znaku
    na zdjęciu). Świadkiem tego był radiowóz policyjny i zakończyło się
    mandatem 250zł. Oczywiście nikt nie szedł chodnikiem, nie było żadnego
    zagrożenia a jedynym celem jazdy było opuszczenie parkingu i włączenie
    się do ruchu. Zastanawia mnie to, że skoro nie ma zakazu parkowania to
    naturalnym jest, że trzeba tam wjechać i wyjechać, co wiąże się z jazdą
    po chodniku. Będę wdzięczny za Wasze poparte argumentami opinie.

    Pozdrawiam
    Jacek