  • 1. Data: 2010-04-11 18:40:49
    Temat: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
    Od: "=Mich=" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Takie pytanie, może retoryczne:
    Dlaczego nikt nie bierze sie za właścicieli, importerów, handlarzy,..
    skuterów?
    Pełno jest na allegro i innych serwisach "sprzedam skuter 80cm3 rejestrowany
    jako 50".
    Widziałem nawet 125cm3 i 150cm3 rejestrowane jako motorowery.
    Potem dziecko w wieku 13lat popierdziela takim czyms 100km/h.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-11 18:55:07
    Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "=Mich=" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Widziałem nawet 125cm3 i 150cm3 rejestrowane jako motorowery.
    > Potem dziecko w wieku 13lat popierdziela takim czyms 100km/h.

    No i? Jak rodzice kupują takie skutery to potem niech nie płaczą, że zginęło.

  • 3. Data: 2010-04-11 19:11:09
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > No i? Jak rodzice kupują takie skutery to potem niech nie płaczą, że zginęło.

    A jak kierowca wali w pole, bo nie chce miec dziecka na sumieniu, ktore mu
    wyskoczylo na droge i ginie, to kto placze?

  • 4. Data: 2010-04-11 19:48:52
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-11 20:40, Użytkownik =Mich= napisał:

    > Takie pytanie, może retoryczne:
    > Dlaczego nikt nie bierze sie za właścicieli, importerów, handlarzy,..
    > skuterów?

    Mam nadzieję że policja jest zajęta ściganiem złodziei i na
    pierdoły nie ma czasu.

    > Pełno jest na allegro i innych serwisach "sprzedam skuter 80cm3 rejestrowany
    > jako 50".

    Sprzedawanie takich pojazdów nie jest przestępstwem ani wykroczeniem

    > Widziałem nawet 125cm3 i 150cm3 rejestrowane jako motorowery.

    Sprzedaż takich też nie.

    > Potem dziecko w wieku 13lat popierdziela takim czyms 100km/h.

    13 letnie dziecko nie kupuje a potem nie rejestruje na siebie
    takiego pojazdu. Jak rodzic uzna że dziecko może "popierdzielać
    100km/h" to jest jego wybór. Co najwyżej można do nagrody
    Darwina nominować. Można wprawdzie karać ze rejestrowanie
    takich wynalazków jako motorowery ale jak udowodnić że
    rejestrujący nie znał prawdziwej pojemności ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-04-11 19:54:13
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 11 Kwi, 20:40, "=Mich=" <m...@p...onet.pl> wrote:
    >     Witam
    > Takie pytanie, mo e retoryczne:
    > Dlaczego nikt nie bierze sie za w a cicieli, importer w, handlarzy,..
    > skuter w?
    > Pe no jest na allegro i innych serwisach "sprzedam skuter 80cm3 rejestrowany
    > jako 50".
    > Widzia em nawet 125cm3 i 150cm3 rejestrowane jako motorowery.
    > Potem dziecko w wieku 13lat popierdziela takim czyms 100km/h.
    >
    > Pozdrawiam

    A probowles kiedys zatrzymac taki "skuter"? Gorzej niz motor. W
    miejscu mojego poprzedniego zamieszkania w cieple dni non stop
    przewijali sie w drodze "nad wode" wszelkiego rodzaju skutery, motory,
    "demony predkosci". Przy ograniczeniu do 40 km/h wiekszosc jedno
    sladow jechala grubo ponad to (po kilku pomiarach predkosci da sie
    pozanc ktory silnik daje wiiecej nic 80 na blat). Telefony do strazy i
    policji daly to ze na zakrecie zrobili zatoczke wysypana piaskiem
    ktora po jednym lecie oznaczyli jako czarny punkt. Ponad 70 wypadków.

  • 6. Data: 2010-04-11 19:58:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik prg b...@b...pl ...

    > A jak kierowca wali w pole, bo nie chce miec dziecka na sumieniu,
    > ktore mu wyskoczylo na droge i ginie, to kto placze?

    ile takich sytuacji było w 2010 roku w Polsce? Jedna?

  • 7. Data: 2010-04-11 21:10:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    =Mich= pisze:

    > Potem dziecko w wieku 13lat popierdziela takim czyms 100km/h.

    Jakoś ewolucja musi działać. Dobór naturalny.

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2010-04-11 21:37:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 11 Kwi, 20:40, "=Mich=" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Dlaczego nikt nie bierze ...
    to moze ktos by sie wzial za zmiane tych durnych przepisow i
    "zlikwidowal" ograniczenie Vmax do 45km/h?
    Jaki jest sens w blokowaniu motorowerow specjalnie na rynek Polski,
    jesli:

    1. jazda po drogach publicznych z ogr. do 45km/h jest niebezpieczna -
    z tego samego powodu, co rowerem - jest sie non stop wyprzedzanym -
    przynajmniej 1/3 kierowcow ignoruje nakaz zachowania odstepu
    conajmniej metr - sam przestalem z tego powodu jezdzic rowerem po
    ulicach ( jak dwa razy otarli mi sie o reke lusterkiem stierdzilem, ze
    wystarczy)

    2. w znaczacej wiekszosci (~90% ?) blokady te sa i tak usuwane (nawet
    przez autoryzowanych sprzedawcow zaraz po zakupie...)

    WS

  • 9. Data: 2010-04-11 23:18:42
    Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieze za skuterkowców?
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    > conajmniej metr - sam przestalem z tego powodu jezdzic rowerem po
    > ulicach ( jak dwa razy otarli mi sie o reke lusterkiem stierdzilem, ze
    A ja mam doc rowerów na drodze, kiedy stoje na czerwonym a one
    mnie nielegalnie miedzy samochodami ponownie wyprzedzaja
    zachaczajac kierownica o lusterka,
    jada potem przez czerwone a za 30 metrów znów musze je
    wyprzedzac - w ten sposób to "sciezka" rowerowa zajmuje caly pas

  • 10. Data: 2010-04-11 23:26:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Kwi, 01:18, "Zygmunt" <z...@o...eu> wrote:

> [...]
    > jada potem przez czerwone a za 30 metrów znów musze je
    > wyprzedzac - w ten sposób to "sciezka" rowerowa zajmuje caly pas

    no coz, fanem rowerow na drodze tez nie jestem ;), ale w tym wypadku
    akurat przepisow nie lamia...
    nie wyprzedzaja tylko omijaja - a wolno im z dowolnej strony, w
    dowolnej (tzn. "bezpiecznej" odleglosci)
    faktem jest, ze pozniej trudno toto wyprzedzic, bo nalezy miec min. 1m
    odstepu...

    WS