  • 1. Data: 2003-01-25 23:44:17
    Temat: Czy to tlumaczy spam?
    Od: "adasko" <a...@p...onet.pl>

    Wiadomosć nadano na adres e-mail publicznie dostępny w Internecie zgodnie z
    art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133,
    poz. 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r. z pózniejszymi zmianami).

  • 2. Data: 2003-01-25 23:50:03
    Temat: Re: Czy to tlumaczy spam?
    Od: Ender <m...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik adasko napisał:
    > Wiadomosć nadano na adres e-mail publicznie dostępny w Internecie zgodnie z
    > art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133,
    > poz. 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r. z pózniejszymi zmianami).

    Nie

  • 3. Data: 2003-01-26 09:57:07
    Od: t...@w...pdi.net

    adasko <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiadomosć nadano na adres e-mail publicznie dostępny w Internecie zgodnie z
    > art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133,
    > poz. 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r. z pózniejszymi zmianami).

    To zalezy od Twojego podejscia do niechcianych listow. Jesli je tolerujesz i
    na przyklad lapczywie czytasz badz nie czytasz i kasujesz to spam wolno na
    towja skrzynke wysylac. Jesli natomiast nie zgadzasz sie na otrzymywanie
    spamu to nikt nie powinien ci go wysylac a jesli jednak to zrobi to masz
    moralne prawo nekac go z cala surowoscia prawa. Mozesz go dopisac do czarnej
    listy, mozesz mu wyslac odpowiedz brzydka badz ladna, mozesz mu takich
    odpowiedzi wyslac wiecej, mozesz do niego zadzownic i opieprzyc, mozesz to
    samo zrobic przy pomocy faksu. Jesli spam jest legalny (a mysle, ze jest) to
    legalne sa tez legalne sposoby walki z nim.

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 4. Data: 2003-01-26 10:34:37
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Użytkownik "adasko" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wiadomosć nadano na adres e-mail publicznie dostępny w Internecie zgodnie
    > art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133,
    > poz. 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r. z pózniejszymi zmianami).

    Nie adres mailowy nie jest daną osobową i przytoczenie tego artukułu nie
    ma się nijak do spamu. Są jednak artykuły które nawiązują do spamu. Niech
    mnie ktoś poprawi bo są to informacje zaczerpnięte z netu:

    Art. 6.3 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z dnia 2
    marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz 271):

    "Posłużenie się (...), pocztą elektroniczną, (...) w celu złożenia
    propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą
    konsumenta."
    Art. 16.1 "Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" z dnia 16 kwietnia
    1993 r. (Dz. U. Nr 47, poz. 211 z dnia 8 czerwca 1993 r.; zmiany: z 1996 r.
    Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z
    2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027)

    Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
    (...)
    5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
    szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

    I wreszcie rzecz najważniejsza - Netykieta. Wobec braku szczegółowych
    uregulowań prawnych ten sieciowy savouir-vivre stanowi najlepszą wykładnię
    tego, co w Internecie denerwuje i może stanowić powód do dezaprobaty.