  • 1. Data: 2009-06-28 19:01:59
    Temat: Czy to sprawiedliwa kara ?.
    Od: kanonier <l...@g...com>

    W 2001 roku straciłem prawie wszystko i zaczynałem zycie od nowa. A
    jestem w wieku przedemerytalnym. Przyczyną była mała usługowa spółka
    zoo w której mam 50% udziałów, która niestety umarła z braku pracy.
    Nie stac mnie było na jej zlikwidowanie. Przez te lata wiedziałem że
    trzeba składać bilanse i rachunki wyników do US, niestety przeoczyłem
    że obowiązuje mnie również sprawozdawczość do sądu rejestrowego. Z
    drugim wspólnikiem straciłem kontakt i robiłem te bilanse bez obrotu
    sam.
    O tym dodatkowym obowiązku sprawozdawczym nie wiedziałem dokąd Państwo
    nie wytoczyło od razu "grubych dział". W moje urodziny (++++++) kilka
    dni temu dostaem miły prezent. Sąd Ukarał mnie grzywną w takiej
    wysokości że chyba zabije mnie wcześniej zanim doczekam emerytury.
    Spółka nie przynosi od kilku lat ŻADNYCH dochodów i nie mam takich
    dochodów z pracy bieżącej aby sprostać karze, co mogę w tej sytuacji
    zrobić. Na odwołanie czy prosbę o złagodzenie kary jest temin 7
    dniowy, czy jest jakiś sposób, wskazówka na moje zmartwienie, nigdy
    nie byłem w sądzie i kompletnie nie wiem jak się bronić czy prosić.
    Dla mnie to dżungla bez wyjścia.

    dziękuję z góry i pozdrawiam
    Andrzej

    ps: Premier Marcinkiewcz podobno ma takie same zmartwienie, ale dla
    nigo taka kara to pryszcz, dla mnie to zabójstwo.

  • 2. Data: 2009-06-28 20:12:44
    Temat: Re: Czy to sprawiedliwa kara ?.
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 12:01:59 -0700 (PDT), kanonier napisał(a):

    > Sąd Ukarał mnie grzywną w takiej
    > wysokości że chyba zabije mnie wcześniej zanim doczekam emerytury.

    To jest grupa prawo, tak więc poprosimy więcej szczegółów:
    - ile wynosi grzywna ?
    - z jakich artykułów ta grzywna ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Prywatna kolekcja antyków
    http://foto.3mam.net/antyki/

  • 3. Data: 2009-06-28 20:51:53
    Od: Kmicic <l...@g...com>

    > To jest grupa prawo, tak więc poprosimy więcej szczegółów:
    > - ile wynosi grzywna ?
    > - z jakich artykułów ta grzywna ?

    Tak przepraszam i dziękuję za zainteresowanie. Przyszło to pocztą w
    piątek, synowa mi to czytała przez telefon ale strasznie to
    rozdrobnione i zagmatwane za 5 lat stawki dzienne liczyli i chyba z
    15 stron opisów i paragrafów. Wysłała mi je pocztą więc jutro bedę
    miał te Papiery to opiszę szczegóły.
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2009-06-29 05:16:15
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Nie mniej jednak nie spełniło się obowiązku wynikającego z ustawy, więc
    nieźle się trzeba napocić, aby z tego wybrnąć. Moim zdaniem trudno będzie
    wykazać brak winy, więc jedyne co, to iść w kierunku naprawienia błędu,
    skruchy i ewentualnie błagać o zmniejszenie grzywny przedstawiając wszelkie
    możliwe urzędowe zaświadczenia o dochodach.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

  • 5. Data: 2009-06-29 09:00:16
    Od: Onufry Zagloba <Z...@g...com>

    On 28 Cze, 21:01, kanonier <l...@g...com> wrote:
    > ...Przyczyną była mała usługowa spółka
    > zoo w której mam 50% udziałów, która niestety umarła z braku pracy. ...

    A może dałoby się sprzedać tą spółkę i tym pokryć ową karę? W końcu
    taka spółka to towar jak każdy inny, a próba nie strzelba.

    Onufry Zagłoba

  • 6. Data: 2009-06-29 09:03:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Onufry Zagloba pisze:

    > A może dałoby się sprzedać tą spółkę i tym pokryć ową karę? W końcu
    > taka spółka to towar jak każdy inny, a próba nie strzelba.

    Kupiłbyś spółkę, która nie posiada żadnego majątku, i dodatkowo nie
    miałbyś gwarancji, że za pół roku nie przyjdzie wierzyciel po swój
    milion złotych?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-06-29 10:20:28
    Od: Onufry Zagloba <Z...@g...com>

    On 29 Cze, 11:03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >    Kupiłbyś spółkę, która nie posiada żadnego majątku, i dodatkowo nie
    > miałbyś gwarancji, że za pół roku nie przyjdzie wierzyciel po swój
    > milion złotych?

    Ja jestem daleki od kupowania nawet pewnych spółek. Piszę tylko że w
    tej sytuacji nic nie traci, a jedynie może zyskać, co idzie sprawdzić
    minimalnym kosztem.

    A pytanie wątkotwórcy, dotyczyło nie opłacalności kupowania
    zadłużonych, niepewnych spółek ale co zrobić żeby wybrnąć z długów
    takiej spółki, więc może nie dywagujmy o takich transakcjach ze strony
    kupującego ;-).

    Onufry Zagłoba

  • 8. Data: 2009-06-29 10:28:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Onufry Zagloba pisze:

    > Ja jestem daleki od kupowania nawet pewnych spółek. Piszę tylko że w
    > tej sytuacji nic nie traci, a jedynie może zyskać, co idzie sprawdzić
    > minimalnym kosztem.

    A co tu sprawdzać? Spółka nie ma majątku, więc i złotówki za nią nie
    dostanie. Teoretycznie powinien jeszcze dopłacić, że ktoś to kupi i
    pozbędzie się kłopotu związanego z wyrejestrowywaniem.

> [...]
    > zadłużonych, niepewnych spółek ale co zrobić żeby wybrnąć z długów
    > takiej spółki, więc może nie dywagujmy o takich transakcjach ze strony

    No to dawajmy realne propozycje.

    Szkoda, że wątkotwórca ma emeryturę. Jak sąd odda karę do egzekucji,
    to będzie egzekwowana. Gdyby się jednak okazało, że dłużni majątku
    żadnego nie ma, i komornik umorzy egzekucję, jest szansa, że sąd anuluje
    wtedy karę. Celem kary jest bowiem zmotywowanie do złożenia odpowiednich
    raportów, a skoro egzekucja nie przynosi rezultatu, to dalsze jej
    egzekwowanie nie ma sensu (w podobny sposób argumentował wydział
    gospodarczy KRS sądu w Łodzi).

    Oczywiście najlepiej byłoby złożyć wymagane raporty i zamknąć spółkę.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-06-29 12:36:16
    Od: Onufry Zagloba <Z...@g...com>

    On 29 Cze, 12:28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >    A co tu sprawdzać? Spółka nie ma majątku, więc i złotówki za nią nie
    > dostanie. Teoretycznie powinien jeszcze dopłacić, że ktoś to kupi i
    > pozbędzie się kłopotu związanego z wyrejestrowywaniem.

    Omnipotencja musi być męcząca na dłuższa metę...

    Ja ze swojego doświadczenia wiem, że takie rzeczy też można sprzedać.

    Jeśli pozwolisz z mojej strony EOT, gdyż wybór co do drogi ratunku
    pozostaje w rękach Andrzeja.

    Onufry Zagłoba

  • 10. Data: 2009-06-30 06:51:25
    Od: kam <...@...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
    > To jest grupa prawo, tak więc poprosimy więcej szczegółów:
    > - ile wynosi grzywna ?
    > - z jakich artykułów ta grzywna ?

    zapewne art.79 pkt 4 ustawy o rachunkowości

    KG