  • 21. Data: 2021-11-24 16:11:17
    Temat: Re: Czy ratowanie zachęca uchodźców?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.11.2021 o 11:08, Olin pisze:

    > I w Polsce pracodawcy, którzy chcą zatrudniać obcokrajowców, sprowadzają
    > ich spoza strefy Schengen, a Niemcy jakoś nie umieją tego zrobić.

    Ależ umieją. Tylko problemem nie są ci sprowadzani legalnie, tylko inni.

    > Zamiast tego, jak piszesz, "Niemcy importują osoby, którym dają socjal nie
    > zastanawiając się w ogóle, skąd te osoby się biorą i kim są".

    To, ze "zamiast tego", toś sobie już sam wymyślił.

    > Po grzyba Niemcy "dają socjal" nie wiadomo komu? Mają za dużo pieniędzy?

    Wielu się nad tym zastanawia. Właśnie do tych wielu dołączyłeś.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2021-11-24 16:12:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.11.2021 o 02:49, RadoslawF pisze:
    > Nasi rodacy za komuny zamiast zrobić lepiej spieprzali na zachód.
    > A mogli zrobić żeby nam było lepiej. Prawda?

    Część została i w końcu zrobiła lepiej. Na tym to polega.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2021-11-24 17:41:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Wielu się nad tym zastanawia. Właśnie do tych wielu dołączyłeś.

    Olin pisał to ironicznie. To po pierwsze.

    Po drugie, wiadomo dlaczego dają socjal, bo to nie jest wiedza tajemna,
    a nawet można samemu do tego dojść po krótkim zastanowieniu.

    np.
    - bo 90% tych wydatków i tak albo wraca do budżetu, albo w innej
    postaci na miejscu, np. u sklepikarza sprzedającego bułki i margarynę
    (serio, zostało to policzone)
    - bo taniej jest dać social, niż czekać na wzrost przestępczości i
    ponosić z tego tytułu dużo większe koszty

    Na inne powody wpadniesz samodzielnie.

    Tak przy okazji, jakbyś nie wiedział, to tego typu rozwiązania świetnie
    sprawdzają się również w Polsce. Np. taniej jest dopłacać do
    nierentownych kopalni, niż z dnia na dzień pozbawić pracy 100 tys. ludzi.

    Taniej wychodzi zapłacić 20 zł podatku więcej i wypłacić komuś zasiłek,
    niż martwić się, że idąc ulicą ktoś ci zaoferuje do kupienia cegłę, bo
    nie ma na bułkę. A jak jej nie kupisz, to potem reszta podatników musi
    się dodatkowo zrzucić na dużo większe koszty twojego leczenia.
    To na prawdę nie jest rocket science, żeby nie dać rady dostrzec takich
    korelacji, ale w twoim przypadku nie jestem zdziwiony.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 24. Data: 2021-11-24 18:38:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.11.2021 o 17:41, Kviat pisze:

> [...]
    >  - bo 90% tych wydatków i tak albo wraca do budżetu, albo w innej
    > postaci na miejscu, np. u sklepikarza sprzedającego bułki i margarynę

    W Polsce dzień wolności podatkowej wypada gdzieś w połowie roku, czyli
    mniej więcej 50% wraca do budżetu. W Niemczech aż 90%? No i nawet przy
    zwrocie 90% 10% tracimy.

    > - bo taniej jest dać social, niż czekać na wzrost przestępczości i
    > ponosić z tego tytułu dużo większe koszty

    Ależ oczywiście. Tylko gdyby tego socjalu nie było, to oni w ogóle by
    się nie pchali do Niemców. Zauważ, że problem maja generalnie dwa kraje:
    Niemcy i Wielka Brytania. Przy czym u Niemców ów problem kumuluje się na
    zewnętrznej granicy unijnej, zaś u Anglików we Francji.

    > Na inne powody wpadniesz samodzielnie.

    Nie mam aż takie zdolności do wymyślania nietrafionych argumentów.

    > Tak przy okazji, jakbyś nie wiedział, to tego typu rozwiązania świetnie
    > sprawdzają się również w Polsce. Np. taniej jest dopłacać do
    > nierentownych kopalni, niż z dnia na dzień pozbawić pracy 100 tys. ludzi.

    Ale nie słyszałem o tym, byśmy w związku z tym sprowadzani bezrobotnych
    górników z innych stron świata i im dopłacali :-)

> [...]
    > nie ma na bułkę. A jak jej nie kupisz, to potem reszta podatników musi
    > się dodatkowo zrzucić na dużo większe koszty twojego leczenia.

    Ale jak potencjalnych beneficjentów tu nie wpuścimy, to po prostu nie
    będziemy mieli takiego problemu.

    > To na prawdę nie jest rocket science, żeby nie dać rady dostrzec takich
    > korelacji, ale w twoim przypadku nie jestem zdziwiony.

    To choć tyle, bo już się bałem, że się zdziwisz.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2021-11-24 20:03:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.11.2021 o 02:49, RadoslawF pisze:

    > Nasi rodacy za komuny zamiast zrobić lepiej spieprzali na zachód.

    Tyle, że ten zachód mniej lub bardziej przyjmował ich z otwartymi
    rękami, i z różnych powodów legalizował ich pobyt, teraz mamy dokładnie
    odwrotną sytuację.

    > A mogli zrobić żeby nam było lepiej. Prawda?

    A może było wystarczająco lepiej dlatego, że spieprzyli? Kto to może
    wiedzieć?

  • 26. Data: 2021-11-24 20:28:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.11.2021 o 11:08, Olin pisze:

    > I w Polsce pracodawcy, którzy chcą zatrudniać obcokrajowców, sprowadzają
    > ich spoza strefy Schengen, a Niemcy jakoś nie umieją tego zrobić.

    Niemcy nie mają potrzeby sprowadzać robotników z poza Schengen, bo za
    murzynów robią u nich Polacy, Bułgarzy czy Rumuni. To my nie mamy innego
    wyjścia i musimy posiłkować się Ukraińcami.

    > Zamiast tego, jak piszesz, "Niemcy importują osoby, którym dają socjal nie
    > zastanawiając się w ogóle, skąd te osoby się biorą i kim są".
    > Po grzyba Niemcy "dają socjal" nie wiadomo komu? Mają za dużo pieniędzy?

    Niemcy się starzeją w szybkim tempie, Angela zapraszając imigrantów w
    2015 roku myślała, że przyjadą do niej głównie rodziny z dziećmi. Dzieci
    potrzeba im dużo, a w większości krajów EU/Schengen przyrost jest
    ujemny, więc pozostały tylko wielodzietne rodziny z biedniejszych i
    odleglejszych krajów. Przy okazji można było pokazać, że pomagają
    uchodźcą wojennym z Syrii czy Iraku. Niemcy po doświadczeniach II WŚ i
    holokaustu mają w sobie potrzebę oczyszczenia.
    No ale misterny plan runął w pizdu i zamiast wielodzietnych rodzin na
    Europę rzuciły się hordy młodych byków.

  • 27. Data: 2021-11-24 20:46:51
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > (serio, zostało to policzone)
    > - bo taniej jest dać social, niż czekać na wzrost przestępczości i
    > ponosić z tego tytułu dużo większe koszty

    Poczytaj o berlińskiej dzielnicy Neukölln czy Moabit i jak tam zanika
    przestępczość. A takich dzielnic jest w całych Niemczech coraz więcej.

    Parę lat temu Niemcy wymyślili sobie, że otworzą w szkołach policyjnych
    specjalne klasy/oddziały składające się z mniejszości etnicznych.
    Dopiero jak w szkole w Berlinie za łby się wzięli Turcy z Kurdami, to
    zorientowali się, że szkoły zostały zinfiltrowane przez różne gangi oraz
    klany przestępcze i rozwiązali te klasy. Nagle chętnie zaczęli do
    Policji przyjmować Polaków, gdzie przez dziesiątek lat wstecz trzeba
    było mieć niemieckie obywatelstwo i zameldowanie żeby pełnić u nich służbę.

  • 28. Data: 2021-11-25 00:51:09
    Temat: Re: Czy pozbycie się milionów Polaków nie uratowało RP3? [Was: Czy ratowanie zachęca uchodźców?]
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-24 o 13:28, A. Filip pisze:

    > To jak chcesz innego flejma:
    >
    > Czy RP3 zdołałaby przetrwać bez pozbycia się MILIONÓW
    > "potencjalnie niezadowolonych"? IMHO *NIE* (bez wielkich+ wstrząsów).

    Zacznij tego flejma na odpowiedniej grupie polityczny trollu.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2021-11-25 00:51:59
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Część została i w końcu zrobiła lepiej. Na tym to polega.

    W Syrii i Afganistanie też cześć została, więc dlaczego się
    czepiasz tych co nie chcieli zostać?

    pozdrawiam

  • 30. Data: 2021-11-25 02:03:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Część została i w końcu zrobiła lepiej. Na tym to polega.

    Problem w tym, że prawdopodobieństwo, że część co została zrobi lepiej
    jest jakby dość mizerne. To owszem, zadziałało w europejskich demoludach
    a gdzie jeszcze? Jak jakiś kraj nie sąsiaduje z krajami demokracji i
    gospodarczego dobrobytu, to jakie są szanse?

    --
    Marcin