    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ratowanie zachęca uchodźców?
    Date: Wed, 24 Nov 2021 17:41:48 +0100

    > Wielu się nad tym zastanawia. Właśnie do tych wielu dołączyłeś.

    Olin pisał to ironicznie. To po pierwsze.

    Po drugie, wiadomo dlaczego dają socjal, bo to nie jest wiedza tajemna,
    a nawet można samemu do tego dojść po krótkim zastanowieniu.

    np.
    - bo 90% tych wydatków i tak albo wraca do budżetu, albo w innej
    postaci na miejscu, np. u sklepikarza sprzedającego bułki i margarynę
    (serio, zostało to policzone)
    - bo taniej jest dać social, niż czekać na wzrost przestępczości i
    ponosić z tego tytułu dużo większe koszty

    Na inne powody wpadniesz samodzielnie.

    Tak przy okazji, jakbyś nie wiedział, to tego typu rozwiązania świetnie
    sprawdzają się również w Polsce. Np. taniej jest dopłacać do
    nierentownych kopalni, niż z dnia na dzień pozbawić pracy 100 tys. ludzi.

    Taniej wychodzi zapłacić 20 zł podatku więcej i wypłacić komuś zasiłek,
    niż martwić się, że idąc ulicą ktoś ci zaoferuje do kupienia cegłę, bo
    nie ma na bułkę. A jak jej nie kupisz, to potem reszta podatników musi
    się dodatkowo zrzucić na dużo większe koszty twojego leczenia.
    To na prawdę nie jest rocket science, żeby nie dać rady dostrzec takich
    korelacji, ale w twoim przypadku nie jestem zdziwiony.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr