  • 11. Data: 2021-11-23 21:39:45
    Temat: Re: Czy ratowanie zachęca uchodźców?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.11.2021 o 19:48, Kviat pisze:
    > A moim zdaniem podstawową przyciągającą uchodźców do Europy rzeczą jest
    > chujowe życie ludzi w miejscach, w których mieli pecha się urodzić.

    I zamiast zrobić coś, by było lepiej, to jadą do Europy?

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-11-24 02:49:23
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > I zamiast zrobić coś, by było lepiej, to jadą do Europy?

    Nasi rodacy za komuny zamiast zrobić lepiej spieprzali na zachód.
    A mogli zrobić żeby nam było lepiej. Prawda?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2021-11-24 06:33:27
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <r...@g...com> pisze:

    > Nasi rodacy za komuny zamiast zrobić lepiej spieprzali na zachód.
    > A mogli zrobić żeby nam było lepiej. Prawda?

    I byłoby by ban lepiej jakby wszyscy co "ofiarnie robili lepiej"
    zamiast tego po prostu spieprzyli na zachód, nieprawdaż? :-)

    Weź ty się może zastanów nad *wszystkimi* konsekwencjami tego co
    nawijasz w zacietrzewieniu. Bo coś nie "solidaruchowo twórczego"
    ci wyszło.

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2021-11-24 11:08:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 23 Nov 2021 21:38:19 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > By dostać taką wizę do pracy w Schengen, to
    > trzeba spełniać określone warunki. Przede wszystkim musi być pracodawca,
    > który takiego obcokrajowca chce zatrudnić.

    I w Polsce pracodawcy, którzy chcą zatrudniać obcokrajowców, sprowadzają
    ich spoza strefy Schengen, a Niemcy jakoś nie umieją tego zrobić.
    Zamiast tego, jak piszesz, "Niemcy importują osoby, którym dają socjal nie
    zastanawiając się w ogóle, skąd te osoby się biorą i kim są".
    Po grzyba Niemcy "dają socjal" nie wiadomo komu? Mają za dużo pieniędzy?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2021-11-24 12:13:32
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-24 o 06:33, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > Weź ty się może zastanów nad *wszystkimi* konsekwencjami tego co
    > nawijasz w zacietrzewieniu. Bo coś nie "solidaruchowo twórczego"

    Nie miało wyjść nic "solidaruchowo twórczego".

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2021-11-24 12:35:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]
    >zastanawiając się w ogóle, skąd te osoby się biorą i kim są".
    >Po grzyba Niemcy "dają socjal" nie wiadomo komu? Mają za dużo

    Niemcy maja duzo pieniedzy ... moze i za duzo.

    Ale czy ich celem jest sponsorowanie uchodzcow? Raczej nie.

    Niemcy maja tez problem z rękami do pracy, imigranci mile widziani.
    Ale tacy, ktorzy chca pracowac, a nie brac socjal za nic.

    Cos slysze, ze w UK dobrze rozwiazali ... mozna sprowadzic
    obcokrajowca do pracy, ale trzeba mu placic sporo wiecej, niz
    minimalna pensja dla krajowca.

    Choc czy to takie dobre ... Polacy beda robili jako specjalisci, a
    Anglicy beda smieci zbierac ?
    No chyba, ze smieci czy w supermarkecie na kasie,
    to jacys mlodzi Hindusi i inne dzieci imigrantow,
    a prawdziwy Angol to nic nie robi i na zasilku :-)

    A potem sie dziwic, ze te dzieci ida do meczetu, ubieraja bomby i sie
    wysadzaja w tlumie ...

    J.

  • 17. Data: 2021-11-24 12:43:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2021 o 21:17, J.F pisze:
> [...]
    yla-w-zabijanie-uchodzcow-dobrocia/

    >Co by nie mówić - nie przeczytałeś, a komentujesz.

    Przelecialem, ale tam jakby mysli duzo, a tezy niewyrazne.

    Co i tak nie zmienia mojej wypowiedzi - kazdy przyjety w "lepszym
    kraju", jak sie troche zadomowi, to bedzie przyciagal nastepnych.
    Chocby swiecac przykladem "wyjechal i dobrze mu sie zyje".
    Albo i bardziej aktywnie - pomoże rodzinie, przyjaciolom, znajomym.
    A w koncu zacznie brac pieniadze za pomoc :-)

    A szczegolnie, jak sie odbedzie tak jak opisano - statki NGO plyną pod
    brzeg Libii, przejmują rozbitkow/zagrożonych, wioza do "polnocnych"
    krajow.

    No nic, tylko wsiadac na jakis ponton i czekac na okazje :-)

    J.

  • 18. Data: 2021-11-24 13:26:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 24 Nov 2021 12:35:53 +0100, J.F. napisał(a):

    > Niemcy maja tez problem z rękami do pracy, imigranci mile widziani.
    > Ale tacy, ktorzy chca pracowac, a nie brac socjal za nic.

    No właśnie, a Robert Pocmajster konsekwentnie głosi, że ci Niemcy jacyś
    nierozgarnięci i nie potrafią sprowadzić pracowników spoza strefy Schengen.
    Zamiast tego, jak to zgrabnie ujął, "wymyślają uchodźców", żeby płacić im
    socjal.
    Trzeba przyznać, że chociaż jest konsekwentny i niezawodnie będzie to
    powtarzał do upadłego. Na pewno nie zrazi się taką drobnostka, że jego
    opowieści nie trzymają się kupy.

  • 19. Data: 2021-11-24 13:28:37
    Temat: Re: Czy pozbycie się milionów Polaków nie uratowało RP3? [Was: Czy ratowanie zachęca uchodźców?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <r...@g...com> pisze:

    > Nie miało wyjść nic "solidaruchowo twórczego".

    To jak chcesz innego flejma:

    Czy RP3 zdołałaby przetrwać bez pozbycia się MILIONÓW
    "potencjalnie niezadowolonych"? IMHO *NIE* (bez wielkich+ wstrząsów).

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2021-11-24 13:49:27
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 24.11.2021 o 12:43, J.F. pisze:
    yla-w-zabijanie-uchodzcow-dobrocia/

    > Przelecialem, ale tam jakby mysli duzo, a tezy niewyrazne.

    No wiadomo, komu by się chciało czytać, skoro tekstu za dużo.
    A jak do tego jest za dużo myśli i tezy nie są wyraźne, to już w ogóle
    dramat.
    Ciekawe jak dzieci teraz sobie radzą w szkołach analizując przeczytane
    lektury.

    Ale faktycznie, masz rację, specjalnie dla ciebie najważniejsze zdania
    powinni zrobić pogrubioną czcionką w punktach przed tekstem, a tekst
    właściwy na kolejnej stronie po kliknięciu. Jak na onecie.

    > Co i tak nie zmienia mojej wypowiedzi - kazdy przyjety w "lepszym
    > kraju", jak sie troche zadomowi, to bedzie przyciagal nastepnych.
    > Chocby swiecac przykladem "wyjechal i dobrze mu sie zyje".

    I co jest w tym złego, że jak wyjechał i mu się dobrze powodzi, to chce
    przyciągnąć rodzinę?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr