  • 11. Data: 2020-11-17 19:23:49
    Temat: Re: Czy prywatne firmy muszą wystawiać zaświadczenia ?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zastosuj politykę "oświadczenie zamiast zaświadczenia" ;-)

    -----

  • 12. Data: 2020-11-17 22:23:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.11.2020 o 18:33, J.F. pisze:

    > Nie liczylbym.
    > Zobacz - obowiazek badan technicznych pojazdow jest, a sankcji nie ma.
    > Itd.

    Poza mandatem oraz takim drobiazgiem, że w razie kolizji ubezpieczenie
    nie działa :-)

    > Obowiazek noszenia imiennika na mundurze jest ?
    > Hm, tylko o co pozwac firme ?
    > O  [nie]wystawienie zaswiadczenia ?

    O zobowiazanie do wystawienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2020-11-18 16:58:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Poza mandatem

    Jest w taryfikatorze ?

    >oraz takim drobiazgiem, że w razie kolizji ubezpieczenie nie działa
    >:-)

    OC dziala.
    AC - zgodnie z umową.

    >O zobowiazanie do wystawienia.

    Brzmi strasznie prawniczo.
    Przegra, to bedzie zobowiazana ... czy cos z tego wynika ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2020-11-18 20:37:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.11.2020 o 16:58, J.F. pisze:

    > Jest w taryfikatorze ?

    Jest. Dowód rejestracyjny z ważnymi badaniami jest nadal koniecznym
    dokumentem.

    > OC dziala.

    Dla poszkodowanego działa. Ale potem ubezpieczyciel występuje do
    właściciela pojazdu, który nie był dopuszczony do ruchu. Znam wiele
    takich wypadków. Podstawy parwnej nie chce mi się szukać.

    Wyrok zastępuje zaświadczenie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2020-11-19 10:30:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jest. Dowód rejestracyjny z ważnymi badaniami jest nadal koniecznym
    >dokumentem.

    DR owszem, ale za "niemanie" badan to do jakiej kwoty funkcjonariusz
    jest uprawniony ?

    >Dla poszkodowanego działa. Ale potem ubezpieczyciel występuje do
    >właściciela pojazdu, który nie był dopuszczony do ruchu. Znam wiele
    >takich wypadków. Podstawy parwnej nie chce mi się szukać.

    To chyba kiepsko znasz.
    Najpierw odszukaj warunki dopuszczenia pojazdow do ruchu.

    >Wyrok zastępuje zaświadczenie :-)

    IMO - jakas prawnicza logika, ale moze sie sprawdzi :-)

    J.

  • 16. Data: 2020-11-19 12:45:20
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Tomasik w

    > Jest. Dowód rejestracyjny z ważnymi badaniami jest nadal koniecznym
    > dokumentem.

    Nie pierdol Tomasik.
    DR już nikomu do niczego nie jest potrzebny z tymi pieczątkami, a to, że
    usankcjonują stan prawnie, że go nie trza wymieniać z powodu braku miejsca
    na pieczątki -- za kilkanaście dni, też w tym przypadku jest bez znaczenia.

    Nie ma badań, to mandacik od 20-500 lub sąd. I tyle.

    > Dla poszkodowanego działa. Ale potem ubezpieczyciel występuje do
    > właściciela pojazdu, który nie był dopuszczony do ruchu. Znam wiele
    > takich wypadków. Podstawy parwnej nie chce mi się szukać.

    Ja ci znajdę podstawę PRAWNĄ kiedy ubezpieczyciel może regres próbować robić
    z OC, ale za wynagrodzeniem odpowiednim, skoro jesteś na tyle leniwy.
    Sam brak badań nie jest podstawą...

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2020-11-20 13:02:02
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 16.11.2020 o 20:02, Henryk Hajdan pisze:

    > Przykład 2:
    > Agencja zatrudnienia HHHHHHH sp. z o.o. nr wpisu na liste agencji nr
    > AG-999999 zaświadcza, że Pan Ygrekowski ur. ...... zam.
    > ..........skorzystał z pośrednictwa pracy i był zatrudniony przez firmę
    > HassDass GmbH na stanowisku elektryka z wynagrodzeniem miesięcznym 3500
    > EUR brutto

    do celów podatkowych agencja zatrudnienia może, ale chyba nie musi
    wystawiac zaświadczenia.
    Widziałam takie zdanie w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Avast.