  • 1. Data: 2008-03-10 18:56:03
    Temat: Czy dalej XP będzie legalny?
    Od: "Tomasz" <t...@n...net>

    Witam
    Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą jakiś czas temu
    kupiłem na fakturę Windowsy XP Home Edition, które zostały zainstalowane na
    komputerach, oczywiście na obudowach naklejono również naklejki
    identyfikacyjne. Moje pytanie brzmi, czy jeżeli sprzedam komuś taki komputer
    (mogę nawet wystawić fakturę) to ten Windows bęędzie dla przyszłego
    użtkownika również legalny?
    Tomasz

  • 2. Data: 2008-03-10 19:48:54
    Temat: Re: Czy dalej XP będzie legalny?
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@n...net> napisał w wiadomości

    > . Moje pytanie brzmi, czy jeżeli sprzedam komuś taki komputer (mogę nawet
    > wystawić fakturę) to ten Windows bęędzie dla przyszłego użtkownika również
    > legalny?

    Tak.
    Ale to nie reguła, jakbyś odsprzedawał router Cisco to IOS by utracił
    licencję.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2008-03-12 23:46:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Mar 2008, Jd. wrote:

    > Użytkownik "Tomasz" <t...@n...net> napisał w wiadomości

    > Tak.
    > Ale to nie reguła, jakbyś odsprzedawał router Cisco to IOS by utracił
    > licencję.

    ...oczywiście pomijając dyskusyjność takiego postawienia sprawy
    (a raczej rozumienia slowa "legalność") w świetle pojęcia "egzemplarza"
    oraz art.51 (do znalezienia w archiwach) tudzież przepisów karnych
    dotyczących "pozyskania od nieuprawnionego" oraz "osiągnięcia
    korzyści" (jak rozumiem ujemnej ;)).

    Znaczy może flejma sprowokuję, ale bez zamiaru zajmowania stanowiska,
    zadowalając się wskazaniem iż "legalność" bywa pojęciem nieścisłym,
    zaś w rachubę mogą wchodzić trzy stopnie oceny:
    - dane postępowanie jest lub nie jest zagrożone odpowiedzialnością karną
    - dane postępowanie stanowi lub nie stanowi złamania umowy
    - owo złamanie umowy może być egzekwowane prawnie, jako naruszenie prawnie
    wiążącego postanowienia może być zaskarżone w sądzie cywilnym, lub
    może dotyczyć prawnie nieważnego zapisu (równie dobrze możemy np.
    zawrzeć pisemną lecz nienotarialną umowę sprzedaży nieruchomości,
    żeby wyjaśnić co mam na myśli) i "ścigane" może być na drodze
    dżentelmeńskiej lub mniej dżentelmeńskiej, np. w postaci wpisania
    na czarną listę "temu panu już nic więcej nie sprzedamy".

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-03-15 20:42:18
    Od: bungo <b...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > dżentelmeńskiej lub mniej dżentelmeńskiej, np. w postaci wpisania
    > na czarną listę "temu panu już nic więcej nie sprzedamy".

    zapomniales o jeszcze innych "stopniach" oceny - np. dane postepowanie
    moze byc deliktem cywilnym, itp itd...

    pozdrawiam
    Bungo