  • 1. Data: 2006-01-20 19:24:24
    Temat: Co zrobić z workiem danych osobowych?
    Od: Mikolaje <m...@n...pl>

    Mam 1 worek danych osobowych pochodzacych z jednego smietnika pewnego
    urzedu miejskiego. Co moge z nim zrobic?

    --
    Mikolaj

  • 2. Data: 2006-01-20 19:29:19
    Temat: Re: Co zrobić z workiem danych osobowych?
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Mikolaje" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Mam 1 worek danych osobowych pochodzacych z jednego smietnika pewnego
    > urzedu miejskiego. Co moge z nim zrobic?

    Najlepiej szybko wezwać Policję.

  • 3. Data: 2006-01-20 19:30:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mikolaje wrote:
    > Mam 1 worek danych osobowych pochodzacych z jednego smietnika pewnego
    > urzedu miejskiego. Co moge z nim zrobic?

    He he, co bys z nimi nie zrobił, to aresztowanie cie nie minie. :)

  • 4. Data: 2006-01-20 19:31:54
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Mikolaje" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Mam 1 worek danych osobowych pochodzacych z jednego smietnika pewnego
    > urzedu miejskiego. Co moge z nim zrobic?

    Ja bym odniósł na Policję.

  • 5. Data: 2006-01-20 19:34:11
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > He he, co bys z nimi nie zrobił, to aresztowanie cie nie minie. :)

    Pijesz do kazusu z providentem? :)

  • 6. Data: 2006-01-20 19:49:13
    Od: Mikolaje <m...@n...pl>

    Heming napisał(a):
    > Ja bym odniósł na Policję.

    Ty bys odniosl to osobiscie?

    --
    Mikolaj

  • 7. Data: 2006-01-20 20:04:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Heming napisał(a):

    > Pijesz do kazusu z providentem? :)

    Jakieś dwa słowa wyjaśnienia?

    M.

  • 8. Data: 2006-01-20 20:13:05
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Jakieś dwa słowa wyjaśnienia?

    Skandal w Łodzi: uczciwy znalazca w kajdankach

    Kajdanki, przeszukanie, ośmiogodzinne przesłuchanie na komendzie, w końcu
    postawione zarzuty. To wszystko spotkało łodzianina, który znalazł na
    śmietniku bazę danych klientów firmy Provident i oddał je "Gazecie
    Wyborczej"

    Jarosław Turajczyk znalazł w torbie obok śmietnika na łódzkich Bałutach
    kilkaset kartek z ponad 2,5 tysiącami nazwisk klientów łódzkiego oddziału
    firmy Provident Polska. Turajczyk to 44-letni psycholog i wykładowca
    akademicki.

    - Zadzwoniłem do firmy i powiedziałem, że mam ich dokumenty. Przedstawiłem
    się, podałem numer telefonu, prosiłem, by się ze mną skontaktowali, to im je
    oddam. Zażartowałem, że należy mi się "znaleźne" i mogliby mnie zaprosić na
    obiad - opowiada. - Na drugi dzień przedstawiciel firmy zadzwonił,
    stwierdził, że jestem szantażystą i powiadamia policję. Powiedziałem, że
    skoro tak, to oddam dokumenty dziennikarzom.

    Jak powiedział, tak zrobił - wydruki komputerowe przyniósł do łódzkiej
    redakcji "Gazety".

    Każdy klient jest szczegółowo opisany: imię i nazwisko, dokładny adres z
    numerem telefonu, kwota pożyczki, jaką dostał od Providentu, oraz odsetki,
    jakie musi spłacić. Przy niektórych nazwiskach pracownicy firmy zaznaczają
    długopisem, czy danej osobie można udzielić kolejnej pożyczki, czy nie.
    Pojawiają się sugestie "można", "nie dawać, problemy", "ma żonę, da radę
    spłacić", "już dostał dwie pożyczki". Łodzianie, do których zadzwoniliśmy,
    by zweryfikować dane, przyznali, że są klientami firmy. Byli wściekli, że
    ich dane wylądowały na śmietniku.

    - Ubolewamy, że tak się stało - mówi Tomasz Trabuć, rzecznik prasowy
    Provident Polska. - Badamy, kto z pracowników jest winny tego zaniedbania.

    "Gazeta" poinformowała funkcjonariuszy z sekcji przestępczości gospodarczej,
    że anonimowy czytelnik przyniósł nam wydruki z firmy Provident. Pytaliśmy,
    komu mamy je oddać. Policjanci zaproponowali, żeby przynieść do nich
    dokumenty. Mimo to dzień później policja zatrzymała Turajczyka. Jego dane
    funkcjonariuszom przekazał pracownik Providentu. - Wpadli we trzech do domu
    o siódmej rano - opowiada Turajczyk. - Skuli mnie, przeszukali mieszkanie i
    zawieźli na komendę. Wszystko na oczach sąsiadów z bloku. Tam zdjęli mi
    odciski palców, zrobili zdjęcia, założyli kartotekę. Przesłuchanie trwało
    osiem godzin. Nawet z toalety korzystałem zakuty w kajdanki. Potraktowali
    mnie jak bandytę.

    Mężczyźnie postawiono zarzut "ukrywania dokumentów, którymi nie ma prawa
    rozporządzać". Według policji istniała też "obawa zacierania przez niego
    śladów", stąd kajdanki i przeszukanie mieszkania, które nic zresztą nie
    dało, bo dokumenty były w redakcji.

    - Wszystko odbyło się zgodnie z prawem. Zostaliśmy powiadomieni przez firmę
    Provident o utracie dokumentów i o tym, kto je miał - utrzymuje Katarzyna
    Zdanowska z Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.

    - Złamana została ustawa o ochronie danych osobowych, która nakazuje dane
    klientów przechowywać w taki sposób, by nikt nieuprawniony nie mógł się z
    nimi zapoznać. Winny jest pracownik firmy, który je wyrzucił, a nie ktoś,
    kto dokumenty znalazł na śmietniku - mówi Iwona Czaplińska z biura
    Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

    źródło: http://serwisy.gazeta.pl/metroon/1,0,3064525.html

  • 9. Data: 2006-01-20 20:17:18
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał:

    > Jakieś dwa słowa wyjaśnienia?

    Poszukaj Macieju w necie, była taka sprawa w Łodzi(?): gość znalazł torbę
    pełną papierzysk tej firmy, pełną danych osobowych. Polazł z tym do
    redakcji Wybiórczej, ta nakręciła sprawę a znalazcę.... zatrzymała policja
    na dołku. :P

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Musi się zacząć generalna edukacja społeczeństwa i oczyszczanie

  • 10. Data: 2006-01-20 20:17:40
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Ty bys odniosl to osobiscie?

    Nie miałbym wyjścia.