  • 51. Data: 2019-07-10 23:03:07
    Temat: Re: Co ta matka robi w areszcie???
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-07-10 o 22:49, Trefniś pisze:

    > Szkoda czasu na takie kombinacje :)
    >
    > Zatrzymują kolejny raz, po 15 minutach (jak sobie życzysz) występują do
    > sądu o areszt.
    > Sąd ma 24h.
    >
    > Zatrzymany składa zażalenie na owe zatrzymanie. Sąd nie będzie bawił się
    > w rozpatrywanie zasadności zatrzymania na owe 15 minut.

    Ale co jeżeli w ciągu tych 24h sąd uzna, że jednak nie należy/nie
    należało się zatrzymanie na dłużej niż te 48h?
    Zatrzymują ponownie po 15 minutach na 48h i "zabawa" trwa?

  • 52. Data: 2019-07-10 23:04:08
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2019 o 22:55 nadir <n...@h...org> pisze:

> [...]
    >
    > No ale żyjemy w N-tej RP i zakładamy, że jak kogoś zatrzymujemy, to za
    > COŚ, i jak go wypuścimy po 48h, to już za inne COŚ. Na każde COŚ trzeba
    > mieć uzasadnienie, żeby sąd przyklepał areszt czy nikt się w to nie bawi?

    > No nie może być inaczej.

    > No a jakbyś był na rybach czy innym polowaniu w środku weekendu, to
    > pochylałbyś się nad papierami?

    > Rozumiem, że jest niezależność, pytanie moje jest takie. Czy po tych 48
    > godzinach zatrzymania, kolejne 24 godziny, które ma sąd na decyzję,
    > muszą zatrzymywać gostka, czy może czekać na info w domu pod telefonem?

    Hehehehe...
    Zupełnie nie rozumiem twojego, jakże istotnego problemu :)

    --
    Trefniś

  • 53. Data: 2019-07-10 23:05:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.07.2019 o 21:02, nadir pisze:

    > OK, ale skoro w ciągu 48 godzin nikt nie podjął się czynności z
    > wnioskiem do sądu, to czy te kolejne 24h zatrzymany nie powinien być
    > już niezatrzymywany i czekać w domu?

    Albo wniosek jest, albo go nie ma. Jak jest przed upływem 48 godzin, no
    to pewnie podjąć sie jego stworzenia ktoś musiał. Jeśli nie ma, to i nie
    ma owych dodatkowych 24 godzin.

    Sam przepis wprowadzono, gdy o tymczasowym areszcie zaczęły orzekać
    sądy, zamiast prokuratora. Okazało się, że sąd musi się zebrać.

  • 54. Data: 2019-07-10 23:06:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.07.2019 o 22:35, nadir pisze:

    > Ale to nie problem gostka. Mieli 48 godzin czasu, mogli wystąpić o
    > areszt już po kwadransie od zatrzymania.

    No przeważnie nie jest to możliwe. Te 48 godzin, to czas na zebranie
    dowodów uprawdopodobniających przesłanki do zatrzymania. Przecież sąd
    musi się na czymś opierać.

  • 55. Data: 2019-07-10 23:07:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.07.2019 o 22:49, Trefniś pisze:

> [...]
    >
    > Zatrzymany składa zażalenie na owe zatrzymanie. Sąd nie będzie bawił się
    > w rozpatrywanie zasadności zatrzymania na owe 15 minut.

    Znasz taki przykład? A jak znasz, to jak sie to dla autora pomysłu
    skończyło?

  • 56. Data: 2019-07-10 23:10:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.07.2019 o 23:03, nadir pisze:

    > Ale co jeżeli w ciągu tych 24h sąd uzna, że jednak nie należy/nie
    > należało się zatrzymanie na dłużej niż te 48h?
    > Zatrzymują ponownie po 15 minutach na 48h i "zabawa" trwa?

    Sąd może zając stanowisko w dwóch niezależnych płaszczyznach:
    1) legalności i zasadności zatrzymania - i nie ma to nic wspólnego
    z wnioskiem o areszt.
    2) zastosowania środka zapobiegawczego w postaci tymczasowego
    aresztowania.

    Odrzucenie wniosku o tymczasowy areszt nie oznacza, ze samo zatrzymanie
    było bezzasadne. Nie mam dostępu do statystyk, ale przeważająca
    większość zatrzymań nie kończy się wnioskiem o areszt.

  • 57. Data: 2019-07-10 23:14:23
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2019 o 23:03 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Ale co jeżeli w ciągu tych 24h sąd uzna, że jednak nie należy/nie
    > należało się zatrzymanie na dłużej niż te 48h?

    :O
    :)
    Czytaj jeszcze raz ze zrozumieniem, co ci odpowiadałem.
    Sąd na posiedzeniu aresztowym rozpatruje tylko i wyłącznie wniosek o
    ARESZT (sorry za krzyk, może zrozumie)!
    Na to sąd ma 24 godziny - NIEZALEŻNIE od tego, czy areszt zostanie
    orzeczony. Ten termin nie podlega zażaleniu, jakiemukolwiek!

    > Zatrzymują ponownie po 15 minutach na 48h i "zabawa" trwa?

    Otwórz okno i wywietrz pokój!

    EOT

    --
    Trefniś

  • 58. Data: 2019-07-10 23:18:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.07.2019 o 01:10, Animka pisze:

    > To dużo ludzi z dużym szmalem mieszka w Twojej miejscowości. U nas
    > bidoków nie biorą, bo nie mieliby na zapłatę, więc śpią na ławkach i
    > na dworcach.

    Izba Wytrzeźwień, to nie to samo, co noclegownia dla bezdomnych. Latem
    możesz sobie zaryzykować i zostawić gościa na ławce. Ale zimą, to dość
    gardłowa sprawa.,

  • 59. Data: 2019-07-10 23:20:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.07.2019 o 20:55, nadir pisze:

    > To samo co w przypadku gdy nie ma miejsca w izbie wytrzeźwień.
    > Pewnie wywala się tych co najdłużej trzeźwieją lub dzwoni do sąsiadów
    > czy mają wolne miejsce?

    Jeśli jest przesłanka do osadzenia, to wiezie się do ościennej jednostki.

  • 60. Data: 2019-07-10 23:31:54
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2019 o 23:07 Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Znasz taki przykład? A jak znasz, to jak sie to dla autora pomysłu
    > skończyło?

    Nie wiem, co wzbudza Twoje wątpliwości?
    Powtórne zatrzymanie? Chyba nie jest to jakieś szczególnie nienaturalne
    lub niezgodne z prawem :)
    Zresztą niech zażali...

    Na 15 minut - owszem, ale interlokutor dla zabawy uparł się na ten
    kwadrans...
    Możesz spokojnie założyć, że został powtórnie zatrzymany na cały dzień i
    dopiero wystąpiono o areszt.
    Albo zatrzymano natychmiast po wystąpieniu o areszt - bez owych 15 minut.

    Naprawdę nie rozumiem wątpliwości...

    --
    Trefniś