  • 1. Data: 2003-10-01 17:26:42
    Temat: Ciąża -- pomocy
    Od: "Piotr J" <p...@g...pl>

    Hej!
    Dzisiaj koleżanka mnie zaczepiła i zadała pare pytań, jednak nie umiałem jej
    odpowiedzieć może ktoś z was bedzie wiedział.

    Sprawa jest taka.
    Koleżanka pracowała w lipcu w pewnej firmie na umowe o dzieło od 14 lipca do
    8 sierpnia. Obecnie miała podjąć prace na umowe o prace od 1 października
    jednak podczas robienia badań do pracy okazało sie ze jest w 4 miesiącu
    ciąży -- i co teraz:
    - ma podjąć prace i pracować tak długo jak tylko bedzie mogła, lecz czy
    potem bedą przysługiwały jej jakieś urlopy macierzynskie i wychowawcze.

    -- dodam jeszcze ze nigdy wczesniej nigdzie nie pracowała to była by jej
    pierwsza praca---

  • 2. Data: 2003-10-01 18:28:05
    Temat: Re: Ciąża -- pomocy
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr J" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potem bedą przysługiwały jej jakieś urlopy macierzynskie i wychowawcze.
    >
    > -- dodam jeszcze ze nigdy wczesniej nigdzie nie pracowała to była by jej

    Ludzie!
    Proszę sobie zapamietać!
    Umowa o wykonanie dzieła, umowa zlecenia itp. nie są umowami o pracę i nie
    podlegaja prawu pracy. Nie ma żadnej różnicy kto takie umowy wykonuje (jest
    stroną umowy). Może to byc z powodzeniem kobieta w ciąży jak i inwalida
    (przepraszam z góry te osoby).
    Tylko w stosunku pracy działaja przepisy dotyczące macierzyństwa.
    I nie jest to pierwsza praca bowiem nigdy nia nie będzie, chyba, że sąd
    orzeknie,iż nie jest to umowa o dzieło, zlecenie a jest to umowa o pracę.

    Pozdrawiam

    michał

  • 3. Data: 2003-10-01 19:28:32
    Od: "biszek" <b...@N...SPAM,wp.pl>

> [...]
    > - ma podjąć prace i pracować tak długo jak tylko bedzie mogła, lecz czy
    > potem bedą przysługiwały jej jakieś urlopy macierzynskie i wychowawcze.

    Jak najbardziej ma podjac prace od 1 pazdzirnika na UMOWE O PRACE , nawet
    gdyby byla ona na czas okreslony , wtedy bedzie jej przyslugiwac urlop
    macierzynski a moze i wychowawczy (to zalezy na jaki okres bedzie umowa)
    niech sie nie zastanawia

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-10-01 19:54:53
    Temat: Re: Ci?ża -- pomocy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I nie jest to pierwsza praca bowiem nigdy nia nie będzie, chyba, że s?d
    > orzeknie,iż nie jest to umowa o dzieło, zlecenie a jest to umowa o
    pracę.

    Michał! Ale ona chce naprawdę teraz pracować na umowę o pracę. Po za tym
    Twoje uwagi są OK!

  • 5. Data: 2003-10-01 20:45:01
    Od: "Piotr J" <p...@g...pl>

    Użytkownik "biszek" <b...@N...SPAM,wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gdyby byla ona na czas okreslony , wtedy bedzie jej przyslugiwac urlop
    > macierzynski a moze i wychowawczy (to zalezy na jaki okres bedzie umowa)

    ok dzieki

    wiem ze umowa miała być na 2 lata

  • 6. Data: 2003-10-01 20:56:08
    Od: "Piotr J" <p...@g...pl>

    Nic nie wspominałem o tym czy umowa o dzieło bedzie sie wliczac do urlopu
    macierzynskiego jedynie napomniałem ze koleżanka taka prace wykonywała a
    pytanie było:
    - ma podjąć prace i pracować tak długo jak tylko bedzie mogła, lecz czy
    potem bedą przysługiwały jej jakieś urlopy macierzynskie i wychowawcze.

    Bo z tego co sie doczytałem wymagane jest przepracowanie 6 miecięcy aby
    mozna było z takich świadczeń skorzystać.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-10-01 22:15:01
    Od: "biszek" <b...@N...SPAM,wp.pl>

    > wiem ze umowa miała być na 2 lata

    Jezeli podpisze umowe na dwa lata to bedzie mogla isc na urlop wychowawczy
    do momentu wygasniecia umowy o prace tzn. gdy skonczy sie jej urlop
    macierzynski np w maju przyszlego roku to pracodawca jest zobowiazany
    udzielic jej urlpou wychowawczego do dnia 1.10.2005 r (data wygasniecia
    umowy)
    pozdrawiam
    biszek

  • 8. Data: 2003-10-01 23:13:42
    Od: "1qa2ws" <1...@g...pl>

    Troche inny, ale tez troche podobny problem... Juz wyluszczam:
    Zona uczy sie w pomaturalnym studium polozniczym. Konczy szkole w styczniu.
    Wlasnie jest w ciazy (3 miesiac) a termin porodu przypada na 9 kwietnia. Po
    szkole chce zaczac staz w szpitalu (od maraca, bo wczesniej sie chyba nie
    da). Czy na stazu (rocznym) mozna pojsc na urlop maciezynski i poznniej
    wychowawczy (na jak dlugo)?

    Daniel

  • 9. Data: 2003-10-04 18:19:02
    Od: "Baltazare" <a...@B...pl>

> [...]
    > - ma podjąć prace i pracować tak długo jak tylko bedzie mogła, lecz czy
    > potem bedą przysługiwały jej jakieś urlopy macierzynskie i wychowawcze.

    przepraszam jesli pytanie jest banalne-czytam i pisze u was po raz piewszy

    przejrzalem faq ale nie znalazlem archiwum:(

    pytanie ile lat od porodu matka moze odbierac jakies pieniadze na dziecko
    (czy to z tytulu urlopu macierzenskiego albo wychowawczego) dodam iz dzieck
    2.11.03r. konczy 3 lata

    sprawa jest dosc istatotna dla ojca (mojego przyjaciela)
    dlaczego to juz pominiemy

    dziekuje wszystkim za pomoc

    pozdrawiam Krzysztof.