  • 21. Data: 2024-03-15 11:16:47
    Temat: Re: Cenzorzy z Facebooka przegrali przed sądem RP3
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 03:25, A. Filip pisze:

    > Te [osobniki] nie miały nawet na tyle przyzwoitości by dokładnie uzasadnić
    > zablokowanemu że zablokowania miało być zgodne z regulaminem.
    >
    > "W ocenie sądu SIN nie miała żadnej możliwości odwołania się od takiego
    > zablokowania, ani nie mogła w żaden sposób sprawdzić, czy zablokowanie
    > tych stron nastąpiło zgodnie z regulaminem, ponieważ spółka META nie
    > dawała takiej możliwości."

    Proceduralność 'całą gembą' a istata sprawy ciągle ta sama: nie chcemy
    was bo jakbyśmy chcieli to byśmy was nie blokowali.

  • 22. Data: 2024-03-15 11:32:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > sam napisałeś, że regulamin się zmienił.

    No ale w duchu tego 'dlaczego w ogóle jest sprawa' a nie tego, że było z
    regulaminem niezgodne.

    > Dodatkowo należy sprawdzić, czy
    > nie ma niedozwolonych rzeczy w samym regulaminie, ale to inna kwestia.

    Można sprawdzać, ale zasadniczo nie na tym polega zarzut w tej sprawie.
    SIN po prostu 'bardzo chciał tam być' i w nosie miał, że Meta jest
    właścicielem więc 'może ich nie chcieć' nawet gdyby 'na rękach stawali'.
    Jak wielu innych banowanych użytkowników. Mogli by wspólnie własny
    portal założyć a nie zawracać głowy właścicielowi FB.

  • 23. Data: 2024-03-15 11:38:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 09:13, A. Filip pisze:

    > Regulaminy typowo mają (także) takie "gumowe wory" że powołanie się na
    > nie (całkowicie) bez uzasadnienia dla mnie powinno być praktyką
    > niedozwoloną.

    No to chyba o to jest ta sprawa, że właśnie 'zarzucono niezgodność, ale
    nie wykazano tego'.

    > IMHO FBook mógłby wymyślić prostą procedurę
    > "arbitrażową" (tanią ale nie darmową) żeby "byle bot" kończył
    > na uzasadnieniu wygenerowanym prawie automatycznie.

    By nie mieli takich spraw?

    > Dla mnie uzasadnienie Wysokiego Sądu w sporej części sprowadza się do
    > tego _jak_ FBook w praktyce stosował swój regulamin, bez przesądzania że
    > zapisy regulaminu byłyby niezgodne z prawem bez względu na "styl"
    > zastosowania.

    "Niezgodność ze standardem społeczności'. To jest bardzo konkretne
    uzasadnienie, wystarczy że społeczność źle ocenia użytkownika.

  • 24. Data: 2024-03-15 11:44:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W dniu 15-03-2024 o 09:13, A. Filip pisze:
    >
    > ... A takie zakazy, które w zasadzie nie wiadomo czego dotyczą
    > są moim zdaniem niedozwolone. Bo tak na prawdę nie wiadomo co wolno, a
    > czego nie wolno. Jednak zaczynamy od początku, ktoś zawarł umowę, a
    > następnie jednostronnie zmienił warunki.

    Po prostu wypowiedział umowę. To z zasady robi się jednostronnie. Zarzut
    oczywiście był, że wcześniej złamali regulamin, ale do samego
    wypowiedzenia umowy nie powinno to być potrzebne bo wynika ze swobody
    umów, którą wszyscy powinni szanować by mogli te umowy też swobodnie
    zawierać. I zarzut w tej sprawie był chyba, że właśnie zarzucono SIN
    złamanie regulaminu do której nie poczuwali się i co godzi w ich dobre
    imię. A nie, że tej umowy nie da się wypowiedzieć z dowolnego
    prawdziwego powodu albo bez niego.

  • 25. Data: 2024-03-15 12:16:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 11:44:41 +0100, io wrote:

    > Po prostu wypowiedział umowę. To z zasady robi się jednostronnie.

    Tylko obustronna umowa jest po to, aby obie strony przestrzegały.

> [...]
    > wypowiedzenia umowy nie powinno to być potrzebne bo wynika ze swobody
    > umów, którą wszyscy powinni szanować by mogli te umowy też swobodnie

    A tu widzisz - zaczyna sie podważanie ..

> [...]
    > złamanie regulaminu do której nie poczuwali się i co godzi w ich dobre
    > imię. A nie, że tej umowy nie da się wypowiedzieć z dowolnego

    W wielu przypadkach tak łatwo sie nie da.
    Wynajmu mieszkania (patrz ustawa o ochronie lokatorów),
    kredytu bankowego (ile klient spłaca), chyba telefonu,
    ubezpieczenia OC samochodu, itp

    Widać i konto na FB awansowało :-)

    J.

  • 26. Data: 2024-03-15 12:29:19
    Temat: Re: Cenzorzy z Facebooka przegrali przed sądem RP3 ["praworządność" po "Irlandzku"]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > A zgodnie z regulaminem (czyli "umową" ?) musiały być ?

    Czyli możliwość sprawdzenia że Meta "Irlandia" zadziałała zgodnie z
    własnym regulaminem musiała to wynikać z tego regulaminu?
    Według takiej interpretacji wystarczyłoby zapisanie przez Meta
    "Irlandia" w regulaminie że nie muszą przestrzegać regulaminu bo to
    nie (także) ich zobowiązania wymagalne ale tylko "zalecenia
    instruktażowe". Zmieszczą się śmiało! :-)

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2024-03-15 12:50:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    io <i...@o...pl.invalid> pisze:

    > Proceduralność 'całą gembą' a istata sprawy ciągle ta sama: nie chcemy
    > was bo jakbyśmy chcieli to byśmy was nie blokowali.

    Ale "czarnych", "kozojedbców", LGBT-IQ itp/itd _muszą_ chcieć?
    Czyli sprawa sprowadza się do tego gdzie kończy się dyskryminacja
    (nie chcenie) której sądy "powinny być w prawie" zakazać.

    Jakby "Irlandczycy" wzięli dupę w troki i raczyli po zablokowaniu
    wysmarować _porządne_ jego uzasadnienie to ja nie jestem specjalnie
    przekonany że stanąłbym po stronie akurat SIN. A tak ja jestem po
    stronie SIN nie za co zostało zablokowane ale w jakim trybie ich
    zablokowali, moja "sympatia" jest niemal tylko proceduralna.

    Zresztą według spiskowej teorii dziejów Meta "Irlandia" ten wyrok nawet
    pasuje bo będą mieli więcej "kontrowersyjnego" kontekstu już z
    dupochronem "my nie chcieliśmy ale nam sąd kazał". Taka racjonalizacja
    (wsteczna?) jak jakieś korzyści z tego wyroku mieć.

    --
    A. Filip

  • 28. Data: 2024-03-15 14:44:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 12:29:19 +0100, A. Filip wrote:

> [...]
    > nie (także) ich zobowiązania wymagalne ale tylko "zalecenia
    > instruktażowe". Zmieszczą się śmiało! :-)

    No to teraz analizuj jak się umówiliście :-)
    https://www.facebook.com/legal/terms/update

    na szybkie przejrzenie wygląda to całkiem sensownie, aczkolwiek ...
    zmiana regulaminu jest jednostronna i nie podlega negocjacji :-)

    J.

  • 29. Data: 2024-03-15 14:53:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > na szybkie przejrzenie wygląda to całkiem sensownie, aczkolwiek ...
    > zmiana regulaminu jest jednostronna i nie podlega negocjacji :-)

    A wiesz że na papierze konstytucja ZSRR była lepsza od konstytucji USA? :-)

    --
    A. Filip

  • 30. Data: 2024-03-15 16:04:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 14:53:02 +0100, A. Filip wrote:

    > A wiesz że na papierze konstytucja ZSRR była lepsza od konstytucji USA? :-)

    No ale
    4. Spory
    Jeżeli w związku z korzystaniem z Produktów firmy Meta przez
    użytkownika jako konsumenta powstanie roszczenie lub spór, zarówno
    użytkownik jak i my wyrażamy zgodę, że użytkownik może rozstrzygnąć
    indywidualne roszczenie lub spór wobec nas, a my możemy rozstrzygnąć
    indywidualne roszczenie lub spór wobec użytkownika w dowolnym
    właściwym sądzie w kraju jego zamieszkania właściwym dla miejsca
    roszczenia lub sporu, a prawo tego kraju będzie miało zastosowanie bez
    względu na przepisy norm kolizyjnych.

    ale jest i cd

    Jeżeli zaistnieje pomiędzy nami roszczenie lub spór dotyczący
    korzystania z Produktów Meta w dowolnym innym charakterze, w tym m.in.
    dotyczący dostępu do Produktów firmy Meta lub korzystania z niej do
    celów biznesowych lub handlowych, bądź zgłoszony przez inny podmiot w
    imieniu użytkownika, użytkownik wyraża zgodę by każde takie roszczenie
    lub spór musiały zostać rozstrzygnięte przez właściwy sąd w Irlandii
    oraz że zastosowanie do takiego roszczenia lub sporu będzie miało
    prawo irlandzkie bez względu na przepisy norm kolizyjnych.

    Mam wrażenie, ze polski sąd był niewłaściwy.

    Albo cos takiego
    5. Pozostałe postanowienia

    1. Niniejszy Regulamin (dawniej zwany Oświadczeniem dotyczącym praw
    i obowiązków) stanowi całość porozumienia pomiędzy użytkownikiem a
    Meta Platforms Ireland Limited w odniesieniu do korzystania przez
    użytkownika z naszych Produktów. Zastępuje on wszelkie wcześniejsze
    porozumienia.

    Meta Platforms Ireland ma jakies produkty?

    Emisję reklam :-)

    J.