  • 1. Data: 2005-10-10 22:43:43
    Temat: Brak polskiej instrukcji do GPS
    Od: "RS" <a...@o...pl>

    Witam wszystkich, kolega kupił odbiornik GPS za ponad 660 zł w jednym z
    sieciowych sklepów elektronicznych. Dołączona została instrukcja tzw.
    "Szybkiej instalacji" w formie papierowej oraz na płycie - obie w wielu
    językach, ale absolutnie brak tu jednego nawet słowa po polsku. GPS to w
    końcu dość nowa sprawa i ciekawi mnie, czy te niedopełnienia sprzedawcy mogą
    być podstawą do zwrotu sprzętu i odebrania pieniędzy z powrotem? Za
    wszystkie wskazania/doświadczenia bardzo dziękuję, Rafał.

  • 2. Data: 2005-10-11 07:32:36
    Temat: Re: Brak polskiej instrukcji do GPS
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    RS napisał(a):

> [...]
    > być podstawą do zwrotu sprzętu i odebrania pieniędzy z powrotem? Za
    > wszystkie wskazania/doświadczenia bardzo dziękuję, Rafał.

    A skąd ten pomysł, że to niedopełnienie sprzedawcy? Sugerujesz, że ma po
    pracy zajmować się tłumaczeniem z innych języków na polski instrukcji
    obsługi? Sprzedawca wydał Ci to wszystko co przewidział producent do tego
    urządzenia. Mało tego - powinieneś *przed* odbiorem sprzętu zadać
    fundamentalne pytanie "czy jest instrukcja w języku polskim". Jak widać nie
    zadałeś tego pytania i oto skutki :>

    Jak piszesz na dwie grupy to ustaw, kurka, FUT-a tylko na jedną z nich!

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2005-10-11 08:57:27
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > A skąd ten pomysł, że to niedopełnienie sprzedawcy?
    Z przepisów?

    > Sugerujesz, że ma po
    > pracy zajmować się tłumaczeniem z innych języków na polski instrukcji
    > obsługi?
    Nie po pracy. W czasie pracy. Jeżeli sprzedawca nie jest wprowadzającym na
    rynek polski to powinien poprosić o instrukcję importera. Ale w razie
    kontroli to sprzedawca będzie miał problemy.

    > Sprzedawca wydał Ci to wszystko co przewidział producent do tego
    > urządzenia.
    Obowiązkiem wprowadzającgo na rynek polski jest dostarczenie polskiej
    instrukcji.

    > Mało tego - powinieneś *przed* odbiorem sprzętu zadać
    > fundamentalne pytanie "czy jest instrukcja w języku polskim". Jak widać nie
    > zadałeś tego pytania i oto skutki :>
    Nie musi zadawać tego pytania. Przepisy wyraźnie mówią że instrukcja być musi.

    Góral

  • 4. Data: 2005-10-11 12:22:30
    Od: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>

    Użytkownik "Góral" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie musi zadawać tego pytania. Przepisy wyraźnie mówią że instrukcja być
    > musi.

    Niemniej jednak już od wielu, wielu lat nie sposób kupić np płyty głównej z
    instrukcją w języku polskim. I jakoś wszyscy przechodzą nad tym do porządku
    dziennego.

    pozdr
    AW

  • 5. Data: 2005-10-11 19:44:02
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Góral napisał(a):

    > Z przepisów?

    Poproszę szczegóły tych przepisów :)

    > Nie po pracy. W czasie pracy. Jeżeli sprzedawca nie jest wprowadzającym na
    > rynek polski to powinien poprosić o instrukcję importera. Ale w razie
    > kontroli to sprzedawca będzie miał problemy.

    Na jakiej podstawie? Poproszę podstawę prawną

    > Obowiązkiem wprowadzającgo na rynek polski jest dostarczenie polskiej
    > instrukcji.

    Brawo. Teraz sam to przeczytaj i włącz myślenie

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 6. Data: 2005-10-11 20:21:44
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > Poproszę szczegóły tych przepisów :)

    Ależ proszę kolego. Najprościej: Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. z
    dnia 5 września 2002 r.).
    Opróćz powyższego zależenie od grupy produktów stosuje się odpowiednie
    dyrektywy europejski i rozporządzenia odpowiedniego ministra.

    > Na jakiej podstawie? Poproszę podstawę prawną

    j.w.

    > Brawo. Teraz sam to przeczytaj i włącz myślenie

    Możesz włączyć za mnie?

    Temat instrukcji i PIH przerabiam ostatnio często i temat polskich instrukcji
    nie jest mi opcy. Twój sarkastyczny ton nie zmieni faktu, że nie masz na ten
    temat zielonego pojęcia:-)

    Góral

  • 7. Data: 2005-10-11 20:56:20
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Góral napisał(a):

    > Ależ proszę kolego. Najprościej: Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. z
    > dnia 5 września 2002 r.).

    Przeczytaj uważnie tę ustawę i pokaż mi palcem, w którym miejscu sprzedawca
    odpowiada za niechlujstwo producenta?

    > Opróćz powyższego zależenie od grupy produktów stosuje się odpowiednie
    > dyrektywy europejski i rozporządzenia odpowiedniego ministra.

    Bełkot

    > j.w.

    To znaczy gdzie? Bo ustawa o niczym podobnym nie twierdzi. To jakaś Twoja
    dziwna interpretacja. Ustawa nakazuje sprzedawcy WYDANIE wszelkich
    materiałów i instrukcji wraz z towarem a nie TWORZENIE instrukcji i opisów

    > Możesz włączyć za mnie?

    Pstryk

    > Temat instrukcji i PIH przerabiam ostatnio często i temat polskich instrukcji
    > nie jest mi opcy. Twój sarkastyczny ton nie zmieni faktu, że nie masz na ten
    > temat zielonego pojęcia:-)

    Za to Ty masz pojęcie o tym temacie jak ta lala :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 8. Data: 2005-10-12 07:12:17
    Od: "GT" <g...@o...pl>

    > Poproszę szczegóły tych przepisów :)
    >
    > Na jakiej podstawie? Poproszę podstawę prawną

    Ustawa z dnia 7 pazdziernika 1999r. o jezyku polskim

    Rozdzial 4 :
    Przepisy karne
    Art.15.
    1. Kto w obrocie prawnym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje
    wylacznie obcojezyczne nazewnictwo towarow i uslug, ofert, reklam,
    INSTRUKCJI OBSLUGI, informacji o wlasciwosciach towarow i uslug, warunkow
    gwarancji, faktur, rachunkow i pokwitowan, z pominieciem polskiej wersji
    jezykowej,
    PODLEGA KARZE GRZYWNY.
    2. W razie ukarania za wykroczenia, o ktorych mowa ust.1, mozna orzec
    nawiazke nie wyzsza niz 100 000 zlotych z przeznaczeniem na Fundusz Promocji
    Tworczosci, ustanowiony na podstawie art.111 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r.
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr.24, poz.83 i Nr 43, poz.
    170 oraz z 1997 r. Nr 43, poz. 272 i Nr 88, poz. 554).

    GT

  • 9. Data: 2005-10-12 08:35:33
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > Za to Ty masz pojęcie o tym temacie jak ta lala :)

    Wybacz, ale nie będę wskazywał Ci rzeczy oczywistych. Jak Ci pisałem, ja mam
    to na codzień a Ty masz tylko i wyłącznie wyobrażenia pt "Co mi sie wydaje".
    Napisałeś w pierwszym poście takie bzdury, że nawet rozsmieszyłbyś inspektorów
    handlowych - a nie jest to łatwe:-)
    Gdybyś miał jakikolwiek kontakt w tym temacie z PiH to twoje stanowisko
    zostałaby poważnie zachwiane:-)
    Ja temat zamknąłem.

    Góral

  • 10. Data: 2005-10-12 18:11:12
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Góral napisał(a):

    > Wybacz, ale nie będę wskazywał Ci rzeczy oczywistych. Jak Ci pisałem, ja mam
    > to na codzień a Ty masz tylko i wyłącznie wyobrażenia pt "Co mi sie wydaje".

    Jasne. Cieszę się, że nie będziesz mi wskazywał rzeczy oczywistych, których
    jakoś nie możesz wskazać :>

    > Napisałeś w pierwszym poście takie bzdury, że nawet rozsmieszyłbyś inspektorów
    > handlowych - a nie jest to łatwe:-)

    Masz na myśli tych cepów, którzy twierdzą, że towar można oddać po 7 dniach
    bez podania przyczyn? Faktycznie, mają poczucie humoru tylko jakieś cienkie
    :>

    > Gdybyś miał jakikolwiek kontakt w tym temacie z PiH to twoje stanowisko
    > zostałaby poważnie zachwiane:-)

    Akurat mało mnie interesuje zdanie PIH-u. Z reguły pracują tam głąby, które
    mają małe pojęcie o obowiązujących przepisach. Jak rozumiem, dla Ciebie IH,
    bo PIH-u od dawna nie ma, jest Wyrocznią. Nieważne jaką bzdurę palną, jest
    to Święta Bzdura :>

    > Ja temat zamknąłem.

    O jak mi przykro :>

    ICQ: 79050392 m...@g...com