  • 1. Data: 2005-06-22 15:28:23
    Temat: Brak odpowiedzi z Sądu...
    Od: "Roxy" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    złożyłam w roku ubiegłym odwołanie od decyzji ZUS, w którym żle zostały
    obliczone niedopłaty składek, moich i byłych pracowników. ZUS podał sprawę
    do sądu,rozprawa była ...w roku ubiegłym,w kwietniu...Od tamtej pory nie
    dostaliśmy ŻADNEGO pisma, czy wyroku sądowego. Czy sąd /lib ZUS/ ma
    obowiązek wysyłać takie wyroki ? Do tej pory wszystkie pisma przychodziły.

    P.S. Mam pytanie do Forumowiczów : czy osoba, prowadząca w 2000 roku własną
    DG jednoosobową /bez pracowników/ miała prawo do zasiłku porodowego i
    macierzyńskiego, mimo, ze kiedyś nie opłaciła jednej składki w 1999 roku w
    terminie ? Firma działała do końca sierpnia 2000, w pażdzierniku urodziła
    dziecko. ZUS nic jej nie wypłacił, nawet za zwolnienie lekarskie w lipcu
    2000.
    Bardzo proszę o sugestie...

  • 2. Data: 2005-06-22 15:35:43
    Temat: Re: Brak odpowiedzi z Sądu...
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Roxy napisał(a):
> [...]
    > dostaliśmy ŻADNEGO pisma, czy wyroku sądowego. Czy sąd /lib ZUS/ ma
    > obowiązek wysyłać takie wyroki ? Do tej pory wszystkie pisma przychodziły.

    ale nie wyrok
    jeśli nie jesteś pozbawiona wolności, to wyrok doręcza się tylko na wniosek
    więc udać się do sądu i sprawdzić co ze sprawą

    KG

  • 3. Data: 2005-06-23 07:02:59
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 22 cze o godzinie 17:28, na pl.soc.prawo, Roxy napisał(a):

    > P.S. Mam pytanie do Forumowiczów :

    To nie jest forum tylko grupa dyskusyjna ;)

    > czy osoba, prowadząca w 2000 roku własną DG jednoosobową /bez pracowników/
    > miała prawo do zasiłku porodowego i macierzyńskiego, mimo, ze kiedyś nie
    > opłaciła jednej składki w 1999 roku w terminie ?

    Jeżeli to jest wypłacane z funduszu chorobowego - to ZUS ma rację.
    W przypadku jeżeli dokonasz zapłaty składki w póżniejszym terminie niż to
    wynika z obowiązku - musisz starać się o tzw. 'przywrócenie terminu' - po
    wydaniu pozytywnej decyzji, przez okres 180 dni musisz wpłacać w terminie
    wszystkie składki - dopiero po tym okresie nabędziesz prawo do ewentualnych
    świadczeń ze strony ZUSu w przypadku Twojej choroby.

    > Firma działała do końca sierpnia 2000, w pażdzierniku urodziła dziecko.

    ROTFL
    Firma urodziła dziecko ;)

    MSPANC

    > ZUS nic jej nie wypłacił, nawet za zwolnienie lekarskie w lipcu 2000.

    I postąpił zgodnie z prawem.

    --
    Herbi
    23-06-2005 09:02:56