  • 11. Data: 2007-11-21 20:58:09
    Temat: Re: Art. 60.3 KK
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:fi246p$1pa$2@opal.icpnet.pl...

    > Napiszę jeszcze raz: on się nie nawrócił - on skalkulował, że lepiej mu
    > będzie wsypać kolegów w zamian za niższą karę dla siebie samego.

    No wlasnie. Na tego typu kalkulacjach odbywaja sie codzienne wybory.

    Jedni potrzebuja pol roku w areszcie, zeby to zrozuimiec - inni wiedza to
    sami z siebie.

    > O nawróceniu może być mowa tylko i wyłącznie wtedy, gdy nastąpi ono
    > *przed* dowiedzeniem się przez przestępcę, że prokurator już się nim
    > zaczął interesować.

    Bzdura.

    sz.

  • 12. Data: 2007-11-21 21:02:54
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Nie jestem prawnikiem, ale dopiero pkt 4. tego paragrafu mowi o wnisku
    prokuratora. Pkt 3. mowi, ze "sad stosuje", a nie, ze "moze zastosowac".

    No i sa sytuacje, w ktorych dobrowolne poddanie sie karze nie jest mozliwe.

    Walcz o wyrok, ktory po uwzglednieniu okresu aresztowania z autoatu da ci
    warunkowe zwolnienie.

    sz.

  • 13. Data: 2007-11-21 21:05:15
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Bzdura.

    Bzdura? A niby na czym opiera się instytucja świadka koronnego?

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2007-11-21 21:14:38
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Any User pisze:

    > Ale zauważ, że przeszedł na właściwą stronę właśnie po to, aby dostać
    > niższy wyrok.

    Nie wiem jak wyglądało w jego wypadku "pójście na współpracę". Ale to
    jest kwestia oceny moralnej. A w jego wypadku, jeśli jego zeznania były
    szczere i pomogły w śledztwie to system powinien to premiować.

    > Prawidłowo powinno być tak, że dostać może niższy wyrok tylko wtedy, gdy
    > na właściwą stronę przejdzie znacznie wcześniej, jeszcze zanim
    > prokuratura w ogóle się nim i jego kolegami zainteresuje. Bo inaczej to
    > jest po prostu kalkulacja.

    A w przypadku świadków koronnych to nie jest kalkulacja? Wewnętrzne
    motywy to jedno a efekt to drugie.

  • 15. Data: 2007-11-21 21:22:07
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > A w przypadku świadków koronnych to nie jest kalkulacja? Wewnętrzne
    > motywy to jedno a efekt to drugie.

    Geneza instytucji świadka koronnego w USA była taka, że byli osobnicy,
    którzy się sami z siebie w pewnym momencie nawracali. I tylko ci byli
    "nagradzani".

    A efekt również jest różny - owszem, jeśli ktoś zaczyna sypać dopiero
    wówczas, gdy już wie o prokuratorze, to zawsze to lepiej dla śledztwa.

    Ale jeśli ktoś sam z siebie się nawróci i wsypie gang, co do którego
    dotychczas nie było żadnych działań, to zgodzisz się chyba, że efekt
    jest znacznie większy, niż w poprzedniej sytuacji.

  • 16. Data: 2007-11-21 21:41:17
    Od: "KRIS" <a...@g...pl>

    > Walcz o wyrok, ktory po uwzglednieniu okresu aresztowania z autoatu da ci
    > warunkowe zwolnienie.

    Ja licze sie z tym ze moge dostac 2 lata bezwzglednego. Ale wiem tez ze przy
    takim wyroku moge pisac o odroczenie wykonania kary, a pozniej o calkowite
    jego zawieszenie.

  • 17. Data: 2007-11-21 21:44:59
    Od: "KRIS" <a...@g...pl>

    > Nie wiem jak wyglądało w jego wypadku "pójście na współpracę". Ale to jest
    > kwestia oceny moralnej. A w jego wypadku, jeśli jego zeznania były szczere
    > i pomogły w śledztwie to system powinien to premiować.

    Zeznania z pewnoscia byly szczere i wynikaly nie tylko z tego ze chce dostac
    mniejszy wyrok, ale skladalo sie na to tez ze moja zona jest w ciazy a ja
    jestem jak to sie mowi jedynym zywiciem rodziny i musialem podjac w tym
    wypadku jakas konkretna decyzje.

  • 18. Data: 2007-11-21 22:15:57
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "KRIS" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja licze sie z tym ze moge dostac 2 lata bezwzglednego. Ale wiem tez ze
    > przy takim wyroku moge pisac o odroczenie wykonania kary, a pozniej o
    > calkowite jego zawieszenie.

    Moim zdaniem, jezeli bedziesz kontynuowal dotychczasowa linie, plus
    formalnie wyrazisz skruche i przypomniesz fakt, ze wspolpracowales itp. to
    dostaniesz dokladnie tyle, zeby od razu sad warunkowo zwolnil zaliczajac
    areszt.

    Szukalby adwokata, ktory tak by to przeprowadzil.

    sz.