  • 1. Data: 2003-08-23 22:26:27
    Temat: Allegro a odprowadzanie podatku do Urzedu skarbowego
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Witam!

    cytat:
    Czy muszę odprowadzać do Urzędu Skarbowego podatek od sprzedaży na
    Allegro?

    Każda firma, jak i osoba fizyczna, ma obowiązek rozliczać się z
    Urzędem Skarbowym ze wszystkich dochodów, bez względu na ich źródło
    pochodzenie. Dotyczy to także aukcji internetowych.

    /koniec cytatu

    Czy Urzad Skarbowy w istocie sciga wszystkich sprzedajacych na aukcjach
    internetowych ? Moderatorzy udostepniaja dane personalne ? Jak to jest w
    prawktyce ?

    Wydaje mi sie ze wiekszosc ze sprzedajacych nawet nie zdaje sobie sprawy z
    obowiazku odprowadzania podatku.

    --
    pozdrawiam
    w_nie

  • 2. Data: 2003-08-23 22:56:29
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "wcale_nie" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > /koniec cytatu
    >
    > Czy Urzad Skarbowy w istocie sciga wszystkich sprzedajacych na aukcjach

    Nie
    jezeli sprzedajesz jako "osoba prywatna" - to tylko pow. kwoty 1000 pln. 2%
    podatku.

    pozdr Yenn

  • 3. Data: 2003-08-24 06:01:49
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Yennifer wrote:

    > Nie
    > jezeli sprzedajesz jako "osoba prywatna" - to tylko pow. kwoty 1000
    > pln. 2% podatku.

    1000 PLN w skali roku ?
    Czy powyzej 1000 PLN od danej transakcji ?

    Moge prosic link do odpowiedniego paragrafu (lub jakis namiar - tak bym go
    sam mogl znalezc) ?

    --
    pozdrawiam
    w_nie

  • 4. Data: 2003-08-24 12:30:01
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    wcale_nie wrote:

    > Moge prosic link do odpowiedniego paragrafu

    Art 9 pkt 6 ustawy o podatku od czynnosci cywilnoprawnych
    Dz.U z 2000 r Nr 86 poz 959 z poz zm.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 5. Data: 2003-08-24 15:15:08
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    onsok wrote:
    > Art 9 pkt 6 ustawy o podatku od czynnosci cywilnoprawnych
    > Dz.U z 2000 r Nr 86 poz 959 z poz zm.

    Dziekuje znalazlem- ale dalej nie jestem pewien. Czy to oznacza ze moge w
    ciagu roku sprzedac na Allegro, np 15 aparatow fotograficznych za 999 PLN od
    sztuki i nie musze tego nigdzie wykazywac oraz odprowadzac podatku ?

    p.s. Przepraszam za lopatologie - ale jestem kompletnym laikiem w tym
    wzgledzie - a chcialbym byc pewien

    Dzieki za wyrozumialosc

    --
    pozdrawiam
    w_nie

  • 6. Data: 2003-08-24 15:49:17
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    onsok wrote:
    > Art 9 pkt 6 ustawy o podatku od czynnosci cywilnoprawnych
    > Dz.U z 2000 r Nr 86 poz 959 z poz zm.

    W Archiwum znalazlem jeszcze cos takiego:

    > Mozesz sie podeprzec wykladnia ? Sprzedajesz rzeczy bedace Twoja
    > wlasnoscia pozniej niz 6 miesiecy od ich kupna taniej niz kupiles. Z
    > jakiego paragrafu mozesz podlegac pod pdof ? Jaki to dochod chyba strata
    > :-))

    Jak to ewentualnie udokumentowac - czy akceptowalne dla US sa tylko faktury
    VAT, paragony fiskalne ? Czy moze byc powiedzmy wypisana gwarancja z cena
    oczywiscie na dany towar z przed 6 miesiecy (zawsze moga sprawdzic tasmy
    fiskalne w sklepie, w ktorym byl zakupiony towar - czy data i produkt sie
    zgadzaja ).

    --
    pozdrawiam
    w_nie

  • 7. Data: 2003-08-24 19:21:52
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

> [...]
    od
    > sztuki i nie musze tego nigdzie wykazywac oraz odprowadzac podatku ?

    No- tak dobrze to nie jest.
    Gdy sprzedajesz w ciagu roku - 15 aparatow - to juz podpada pod dzialalnosc
    handlowa i tutaj objety jestes pdof
    (a powyzej pewnego poziomu obrotow to rowniez VAT)

    Chodzi tutaj o sprzedaz - nie bedaca przedmiotem Twojej dzialalności.

    pozdr Yenn

  • 8. Data: 2003-08-25 06:47:56
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Yennifer wrote:

> [...]
    > (a powyzej pewnego poziomu obrotow to rowniez VAT)
    >
    > Chodzi tutaj o sprzedaz - nie bedaca przedmiotem Twojej dzialalności.

    No moze troche przesadzilem z tymi aparatami ;) Ale jezeli bylby to
    powiedzmy:
    jeden aparat za 400 PLN,
    para spodni za 200 PLn,
    procesor za 400 PLn
    i Kurtka za 150 PLn

    - - jest okazja to kupie cos z przeceny w sklepie, pozniej z niewielkim
    zyskiem sprzedam na allegro - zysk jest mizerny - ale rachunkow ze sklepu to
    ja niestety nie trzymam ;(

    Na Allegro dokumentnie prawie nikt sie tym nie przejmuje - napisalem maila
    do obslugi Aukcji - ale sie jeszcze nie doczekalem.

    --
    pozdrawiam
    w_nie

  • 9. Data: 2003-09-22 20:58:31
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "wcale_nie" <m...@g...pl> wrote in message

> [...]
    od
    > sztuki i nie musze tego nigdzie wykazywac oraz odprowadzac podatku ?
    15 aparatów w tej samej cenie? Pewnie jeszcze identycznych? A urząd ma potem
    uwierzyć, że nie prowadzisz działalności gospodarczej? Tu już za dużo
    oczekujesz ;)
    Jako osoba fizyczna możesz mieć aparat i możesz go sprzedać. I wtedy jesteś
    traktowany łagodniej. Ale jeśli handlujesz aparatami (bo nikt nie uwierzy,
    że miałeś wcześniej 15 identycznych aparatów do użytku własnego) to już
    obowiązują Cię inne przepisy, nie tylko podatkowe. Jako osoba prywatna
    możesz sprzedać kilka tysięcy znaczków (bo miałeś kolekcję), kilka tysięcy
    książek (bo miałeś bibliotekę), kilka tysięcy antyków (bo odziedziczyłeś po
    babci i na co Ci one). Ale nie możesz handlować aparatami i mydlić oczu US,
    bo będziesz miał kłopoty.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 10. Data: 2003-09-23 08:22:35
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale jeśli handlujesz aparatami (bo nikt nie uwierzy,
    > że miałeś wcześniej 15 identycznych aparatów do użytku własnego) to już
    > obowiązują Cię inne przepisy, nie tylko podatkowe.

    Ciekawa jestem jakie jeszcze przepisy poza podatkowymi?

    Yenn