  • 31. Data: 2023-02-03 06:47:05
    Temat: Re: Alarm bombowy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.02.2023 o 20:55, J.F pisze:

    > Mogli sie tak bardzo nie spodziewac, ale nawet 0.1% ryzyka ... to po
    > co czekac?

    Bo tak im po prostu wyszło. Ani się nie spieszyli ani specjalnie nie
    opierdalali. Bez znaczenia - żadnej bomby nie było. Tak naprawdę to
    obiekt z aktywnym "alarmem pirotechnicznym po telefonie" jest
    bezpieczniejszy niż każdy inny - jeszcze żaden nie wybuch (poza chyba
    ETA - ale oni już chyba nie działają), a bez ostrzeżenia czasem jednak
    wybuchają:P

    > trapy swoje kosztują, wiec domyslam sie, ze pilot nie chce uzywac bez
    > prawdziwej potrzeby ... i po to zamawia schody 10 minut wczesniej :-)

    Raz że kosztują, dwa że po nocy jest niema pewne że ktoś kostkę skręci
    albo nogę złamie, trzy że trzeba je potem pochować a do tego może nie
    być techników na miejscu - w takim przypadku więcej z nich szkody niż
    pożytku.

    > A kto wchodzi w sklad tego biura?

    A cholera wie - sprawdź sobie na stronie;) Nawet nie wiem czy to
    wojewoda czy czaszkowski.

    > Bo moze wiedząc, ze np czlowieka od schodow trzeba dopiero sciągnąc z
    > domu, to nie pozwalali przez godzinę :-)

    Firmy handlingowej nie było na lotnisku? Nie, raczej nie;) Zresztą
    wyraźnie mówili że czekają na decyzję "kryzysu" nie nie same schody;)
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2023-02-03 10:44:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Feb 2023 06:47:05 +0100, Shrek wrote:

    > Bo tak im po prostu wyszło. Ani się nie spieszyli ani specjalnie nie
    > opierdalali.

    IMO - to tak raczej bez zwloki skierowali sie na najblizsze lotnisko,
    tylko po drodze wypalic musieli jeszcze troche paliwa.

    > Bez znaczenia - żadnej bomby nie było.

    Ale jakby byla ... glupio byloby zginać na bezpiecznej ziemi, 10 minut
    po wyladowaniu, bo ktos nie moze podstawic schodkow, albo "sztab
    podejmuje decyzje" ...

> [...]
    > wybuchają:P

    > A cholera wie - sprawdź sobie na stronie;) Nawet nie wiem czy to

    No to moze go nie byc natychmiastowo dostepnym.

    > Firmy handlingowej nie było na lotnisku? Nie, raczej nie;)

    Jak schodow praktycznie nie uzywasz, to "firma" moze i jest,
    ale pracownika nie ma, bo to za duze koszty :-)

    > Zresztą
    > wyraźnie mówili że czekają na decyzję "kryzysu" nie nie same schody;)

    Mowic, to sobie mogli :-)

    J.

  • 33. Data: 2023-02-03 12:54:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Feb 2023 16:35:04 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > I?

    I jesteś hipokrytą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2023-02-03 12:54:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2023 o 06:47, Shrek pisze:
> [...]
    > bezpieczniejszy niż każdy inny - jeszcze żaden nie wybuch (poza chyba
    > ETA - ale oni już chyba nie działają), a bez ostrzeżenia czasem jednak

    Trafiasz w samo sedno. Jak ktoś coś chce wysadzić, to nie będzie dzwonił
    i uprzedzał. Osobną grupę stanowią masowe wiadomości. Przykładowo
    wysłane do wszystkich sądów w Polsce, albo wszystkich szkół. No przecież
    nie ma takiej technicznej możliwości, by w nich wszystkich była bomba.
    To problemem jest to, że decyzję podejmuje administrator obiektu, a nie
    Policja.
    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2023-02-03 13:07:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Feb 2023 16:17:53 +0100, J.F napisał(a):

    > Jako policjant moze wie, ze poslowie czy minister pytają
    > funkcjonariuszy co z tym zrobic, albo ze komendant lokalny dostal
    > przykazanie, zeby zmniejszyc ilosc wypadkow na pasach :-)

    Z nudów przypomnę, że według proroctw naszego Sokratesa z Biegonic od
    czerwca 2021 miasta miały stanąć w korkach, a liczba ofiar na pasach
    gwałtownie wzrosnąć, bo piesi zaczną masowo wbiegać na przejścia, w czym mu
    zresztą basowałeś.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 36. Data: 2023-02-03 13:13:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Feb 2023 18:16:43 +0100, Shrek napisał(a):

    > Szukam czy w nowym sączu nie ma przypadkiem jakieś niewielkiej wieży
    > kontrolnej, gdzie ruscy z ukraincami piją wódkę nie wpuszczając polaków,
    > którzy wydają im się obcy kulturowo więc wolą swoje towarzystwo;)

    Najbliższe lotnisko jest w Łososinie Dolnej, ale to takie dla szybowców.
    Wieży nie widziałem, ale może integrują się w hangarach. Do Łącka -
    słynącego śliwowicą - niedaleko.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 37. Data: 2023-02-03 13:14:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Feb 2023 13:07:25 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > czerwca 2021 miasta miały stanąć w korkach, a liczba ofiar na pasach
    > gwałtownie wzrosnąć, bo piesi zaczną masowo wbiegać na przejścia, w czym mu

    No i statystyki wypadkow potwierdzają wzrost, a korki ...
    korkow przybylo z braku Covid, ale zawalidróg tez przybylo ...

    J.

  • 38. Data: 2023-02-03 13:28:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 3 Feb 2023 13:14:19 +0100, J.F napisał(a):

    > No i statystyki wypadkow potwierdzają wzrost,

    I tak, i nie. Tu są twarde dane:
    https://konkret24.tvn24.pl/polska/pierwszenstwo-dla-
    pieszych-ginie-na-pasach-mniej-ludzi-kontra-to-nie-d
    alo-takiego-efektu-sprawdzamy-6239362

    i opinia eksperta:
    "Widać po pierwsze, że nie warto porównywać niczego do lat 2020-2021, które
    zostały zaburzone przez pandemię - mniejszą mobilność, lockdowny, czy ferie
    z zamkniętymi stokami i pensjonatami. W 2020 roku było mniej wypadków na
    'zebrach', ale ofiar śmiertelnych prawie tyle samo, co przed pandemią.
    Możemy tu domniemywać, że w opustoszałych miastach kierowcy bardziej się
    rozpędzali, więc skutki wypadków były tragiczniejsze. To widać było też z
    ogólnego wzrostu ciężkości wypadków w Polsce w tym okresie. Na pewno
    manipulacją byłoby porównanie wypadków na przejściach wyłącznie do
    'dziwnego' statystycznie roku 2021 i próby dowodzenia, że nowe prawo w
    sprawie pieszych przyniosło jakąś szkodę." - ocenił ekspert. "Na pewno
    obecny rok - 2022 - jest już rokiem bez pandemii. I gdy porównujemy go z
    latami 2016-2019, to widać, że na przejściach dla pieszych ginie ok. 30
    proc. mniej ludzi. Zastanawiać możemy się tylko, jak bardzo wpłynęły na to
    nowe regulacje dotyczące pieszych, do których kierowcy musieli też przez
    pewien czas przywykać (i jeszcze trochę to zajmie), a ile do tego również
    dołożyło urealnienie mandatów drogowych i wyższe punkty karne.
    Prawdopodobnie obie te regulacje wzajemnie wzmacniają swój efekt" "

    > korkow przybylo z braku Covid, ale zawalidróg tez przybylo

    I te korki tworzą się przed pasami?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 39. Data: 2023-02-03 14:07:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2023 o 13:13, Olin pisze:
    > Najbliższe lotnisko jest w Łososinie Dolnej, ale to takie dla szybowców.
    > Wieży nie widziałem
    Zamykałeś oczy, czy nie byłeś tam? W środku kadru:
    https://goo.gl/maps/UTq2FZ1NUUDcq51r6
    --
    Robert Tomasik

  • 40. Data: 2023-02-03 14:13:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 3 Feb 2023 14:07:47 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zamykałeś oczy, czy nie byłeś tam? W środku kadru:
    > https://goo.gl/maps/UTq2FZ1NUUDcq51r6

    Przejeżdżałem obok, ale się nie przyglądałem.
    To dwupiętrowe za barakiem to stróżówka?