  • 1. Data: 2005-06-21 22:04:03
    Temat: 644 kpc
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Zastanawiam sie nad art 644 kpc. - jeżeli złożono oświadczenie o przyjęciu
    spadku z dobrodziejstwem inwentarza, a inwentarz nie był przedtem
    sporządzony, sąd wyda postanowienie o sporządzeniu spisu inwentarza.

    Wynika z niego, ze w kazdej sytuacji oswiadczenia o prfzyjeciu spadku z
    dobr. inwent. Sad powinien wydac postanowienie o spisie, o ile spis nie byl
    sporzadzony wczesniej. Natomiast ostatnio widzialem kilka postepowan gdzie
    zlozono takie oswiadczenia i sad klepnal stwierdzenie nabycia spadku z dobr.
    inwent. ale nie orzekal o spisie w ogole i spis nie byl wczesniej
    sporzadzany? Wg mnie taka sytuacja nie powinna miec miejsca. Zreszta jak
    teraz bedzie wygladalo ewentualne zaspokajanie wierzycieli spadkowych np w
    drodze egzekucji, jesli nie wiadomo jakiej wartosci jest ten inwentarz? Skad
    taka praktyka sadow?

    Dan.

  • 2. Data: 2005-06-22 05:00:22
    Temat: Re: 644 kpc
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    dan napisał(a):

    > Skad taka praktyka sadow?

    Zapewne z lenistwa. Nie padło pytanie czy inwentarz został sporządzony.
    Ale czy to na pewno były oświadczenia o przyjęciu spadku z
    dobrodziejstwem inwentarza, czy tylko sytuacje gdzie na skutek braku
    oświadczenia uważa się, że spadek przyjęto z dobrodziejstwem inwentarza?
    W takiej sytuacji nie stosowałoby się art. 644 kpc.

    Spis inwentarza można zrobić później w toku postępowania egzekucyjnego
    na wniosek spadkobierców czy tez wierzycieli.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-22 06:33:14
    Temat: Odp: 644 kpc
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > Nie padło pytanie czy inwentarz został sporządzony.

    Pytanie padlo,a odpowiedz brzmiala ze nie.

> [...]
    > oświadczenia uważa się, że spadek przyjęto z dobrodziejstwem inwentarza?
    > W takiej sytuacji nie stosowałoby się art. 644 kpc.

    Oswiadczenie.

    > Spis inwentarza można zrobić później w toku postępowania egzekucyjnego
    > na wniosek spadkobierców czy tez wierzycieli.

    Mozna. Ale z 644 kpc wynika ze powinno to byc zrobione wczesniej.

    Dan