  • 81. Data: 2021-06-09 18:28:39
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Jun 2021 13:20:46 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > A więc moje korpoubezpieczenie tak boli. Mam jeszcze prywatne jakby co,
    > tak że do kupy mam 100% pokrycia w dowolnym kraju na świecie za
    > wyjątkiem USA.

    Ale faktem jest, ze ani korpo ani prywatne ubezpieczenie nerki na
    przeszczep ci nie kupi ... i chyba przeszczepu tez nie zrealizuje, bo
    jak sie nerka znajdzie (darmowa), to trafi do jakiegos "publicznego"
    szpitala a nie "prywatnego".

    Czy sie myle, i te prywatne szpitale w Polsce maja juz oddzialy
    transplantacyjne, a dodatkowe ubezpieczenia zaplaca za taki zabieg.

    No i jest jeszcze jeden scenariusz do rozwazenia.
    Zostales wciagniety na liste oczekujacych w panstwowym systemie, bo
    chyba taki jest, trafil sie dawca ... a Ty od paru miesiecy bezrobotny
    i skladki NFZ niezaplacone.
    I co wtedy:
    -publiczny szpital powie "nie mozemy pana przyjac" ?
    -przyjma, przeszczepia ... no a potem NFZ bedzie scigal?
    -twoje prywatne czy korpoubezpieczenie chetnie zaplaci?

    J.

  • 82. Data: 2021-06-09 18:34:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlaczego? Dałem przykład, Singapur, dokładnie taki model.

    Taki średnio prywatny skoro państwo dopłaca 80%. No i trzebaby sprawdzić
    jakie mają statystyki w leczeniu raka czy jakiś poważniejszych schorzeń.

    > No ale jest gdziekolwiek jakikolwiek co w 100% chroni każdego żuczka?

    W 100% nie. Ale różnica jest taka, że w "państwowym" optymalizuje się co
    najwyżej wydatki, a w prywatnym zyski. W tym drugim jest zanaaaaacznie
    większa pokusa żeby wydymać klienta. Przykładem jest tu OC - niby
    regulacje pańtwowe a więc blisko do twojego modelu, za zawsze chcą cię
    wydymać:P

    > A w państwowym nie?

    Parę osób wyleczonych z raka znam. I jedną z bardzo skomplikowanym
    złamaniem kostki. Na tyle skomplikowanym, że składane operacyjnie i 4
    miechy w szpitalu. Wyleczyli - prywatnie to by musiała mieszkanie
    sprzedać:( Sam też raz trafiłem na intensywną opiekę - mocno na wyrost
    ale nikt oszczędzali tylko na jedzeniu. Jak zobaczyłem ile zwrotu za to
    dostali z NFZ to w prywatnym szpitalu pokazali by mi drzwi. Miałem
    kiedyś okazję spędzić trochę nudnego czasu z dyrektorem medycznym
    jednego z polskich "luxmedów". Biorę tylko to co się opłaca - trudne
    przypadki zbywają, bo nikt nie będzie dokładał do biznesu.

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2021-06-09 19:52:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-01-czerwca-2021 o 18:17, Shrek pisze:

    > Głównie brak pakietu:P

    Nie da się Tusk? ;-)

  • 84. Data: 2021-06-09 20:53:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Czy sie myle, i te prywatne szpitale w Polsce maja juz oddzialy
    > transplantacyjne, a dodatkowe ubezpieczenia zaplaca za taki zabieg.

    W Polsce, nie wiem, gdzieindziej mają. A to, że nie kupi to oczywiste,
    bo handel organami praktycznie w każdym kraju zakazany, co nie znaczy,
    że nie można wykonać prywatnie zabiegu - dawałem linka do konkretnego
    szpitala, który i jest prywatny i częścią systemu transplantacji w
    Indiach.

    Poza tym wygląda, że ostro mieszacie z ąckim czy też nie rozumiecie co
    to jest prywatne ubezpieczenie - nic nie stoi na przeszkodzie, aby iść
    też do szpitala państwowego i mieć pokrycie wszystkich kosztów. To jest
    kwestia kto za co płaci, a nie gdzie ma być zabieg. Ubezpieczyciel się
    tylko ucieszy, bo państwowe zawsze tańsze. A przy przezczepach to wcale
    nie musi być taka zła decyzja, bo tu na ogół kolejek nie ma. Do zabiegu
    oczywiście, nie do organu.

> [...]
    > i skladki NFZ niezaplacone.
    > I co wtedy:
    > -publiczny szpital powie "nie mozemy pana przyjac" ?

    Raczej nie.

    > -przyjma, przeszczepia ... no a potem NFZ bedzie scigal?

    Tak właśnie.

    > -twoje prywatne czy korpoubezpieczenie chetnie zaplaci?

    Prywatne? Oczywiście. Nic im do tego czy jestem bezrobotny czy nie, póki
    jest opłacona składka. Składka w ubezpieczeniu prywatnym nie jest
    związana z pracodawcą bo dlaczego miałaby być? Płacisz miesięcznie,
    rocznie, lub w paru transzach. Korpo, zależy od umowy.

    A kolejna opcja to różne narodowe fundacje. Przeszczep jest zawsze
    bardzo kosztowny, więc takie fundacje są wszędzie.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2021-06-09 22:06:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Taki średnio prywatny skoro państwo dopłaca 80%. No i trzebaby sprawdzić
    > jakie mają statystyki w leczeniu raka czy jakiś poważniejszych schorzeń.

    Rozumiesz, że nie wystarczy coś sprywatyzować, aby działało, a nie
    rozumiesz, że coś może działać podług określonych schematów nie będąc
    prywatne? Dałem przykład z samochodem. To była dobra analogia.

> [...]
    > większa pokusa żeby wydymać klienta. Przykładem jest tu OC - niby
    > regulacje pańtwowe a więc blisko do twojego modelu, za zawsze chcą cię

    Prawdę mówiąc nie spotkałem się. Z głupotą owszem - np. moje wypasione
    ubezpieczenie nie pokrywa kosztów diagnostyki prewencyjnej czy chyba
    nawet szczepień, ale kwestia dymania, to kwestia dyskomfortu dochodzenia
    swoich praw.

> [...]
    > jednego z polskich "luxmedów". Biorę tylko to co się opłaca - trudne
    > przypadki zbywają, bo nikt nie będzie dokładał do biznesu.

    Tak wygląda sytuacja, gdy ubezpieczenie nie pokrywa kosztów procedur. W
    normalnym, prywatnym systemie, idziesz, mówią Ci jakie są koszty,
    sprawdzasz ze swoim ubezpieczycielem czy pokryje i tyle. Luxmed jak
    pisałeś działa na zasadzie abonamentu, tak? Tam nie ma żadnej umowy co
    muszą a czego nie muszą?

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2021-06-09 22:42:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rozumiesz, że nie wystarczy coś sprywatyzować, aby działało, a nie
    > rozumiesz, że coś może działać podług określonych schematów nie będąc
    > prywatne? Dałem przykład z samochodem. To była dobra analogia.

    Przecież rozumiem. Piszę, że "państwowa" służba medyczna może działać
    dobrze. Przy odpowiednim finansowaniu i schematach może osiągnać poziom
    nieosiągalny dla prywatnej.

    > Prawdę mówiąc nie spotkałem się.

    Bo nie zachorowałeś na coś co by uzasadniało taką pokusę. Jak będziesz
    wymagał dializ, przeszczepów leczenia bardziej skomplikowanych
    przypadków to się spotkasz.

    > Z głupotą owszem - np. moje wypasione
    > ubezpieczenie nie pokrywa kosztów diagnostyki prewencyjnej czy chyba
    > nawet szczepień, ale kwestia dymania, to kwestia dyskomfortu dochodzenia
    > swoich praw.

    Leżąc pod respiratorem (albo bez niego ale ze wskazaniem) ciężko się
    walczy o swoje.

    > Tak wygląda sytuacja, gdy ubezpieczenie nie pokrywa kosztów procedur.

    Z tym że praktycznie zawsze masz limit kasy na te procedury. W poważnych
    przypadkach łatwo osiągnąć sufit.

    > normalnym, prywatnym systemie, idziesz, mówią Ci jakie są koszty,
    > sprawdzasz ze swoim ubezpieczycielem czy pokryje i tyle.

    I dochodzimy do sedna - 90% społeczeństwa nie stać na "ful wypas", w
    razie poważnych problemów ze zdrowiem są w czarnej dupie.

    > Luxmed jak
    > pisałeś działa na zasadzie abonamentu, tak? Tam nie ma żadnej umowy co
    > muszą a czego nie muszą?

    I tak i nie. Są zakresy (w żadnym mi znanym nie pokrywają na przykład
    intensywnej terapii) i jak nie ma wolnych terminów to czekasz aż będą.
    Jeśli znajdziesz gdzieś indziej to zwrócą ci kasę (na ogół - pewnie też
    jest jakiś limit wydatków).

    --
    Shrek

  • 87. Data: 2021-06-10 01:06:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bo nie zachorowałeś na coś co by uzasadniało taką pokusę. Jak będziesz
    > wymagał dializ, przeszczepów leczenia bardziej skomplikowanych
    > przypadków to się spotkasz.

    Nie przesadzasz? Nie mówię, że tak w Polsce się nie dzieje, ale robienie
    z tego uniwersalnej średniej światowej niekoniecznie odzwierciedla stan
    faktyczny. Dializy to przecież żadna egzotyka, a standardowa i
    powszechna procedura medyczna. Chyba trochę zbyt mocno patrzysz przez
    pryzmat własnych doświadczeń, czy też doświadczeń swojego kręgu
    znajomych.

    > Leżąc pod respiratorem (albo bez niego ale ze wskazaniem) ciężko się
    > walczy o swoje.

    Tak rozumując wyruchają Cię zawsze, a może i odłączą respirator. Zresztą
    walczysz po, a nie w trakcie procedury więc ponownie, nie przesadzajmy.

    > Z tym że praktycznie zawsze masz limit kasy na te procedury. W poważnych
    > przypadkach łatwo osiągnąć sufit.

    No owszem. Albo musisz zapłacić więcej za lepsze ubezpieczenie.

    > I dochodzimy do sedna - 90% społeczeństwa nie stać na "ful wypas", w
    > razie poważnych problemów ze zdrowiem są w czarnej dupie.

    Tak, ale to są przypadki skrajne, jeśli system działa. Skrajność
    przypadków będzie miała miejsce też w opiece państwowej. Te wszystkie
    zrzutki na leki, procedury zagraniczne to z czego wynikają?

> [...]
    > intensywnej terapii) i jak nie ma wolnych terminów to czekasz aż będą.
    > Jeśli znajdziesz gdzieś indziej to zwrócą ci kasę (na ogół - pewnie też

    Niestety, intensywana terapia to jest dobry przykład tego co kosztuje
    kupę kasy choć nie wygląda, że powinno. Swoją drogą ciekawe co
    najbardziej wpływa tu na koszty. Słyszałem o przypadkach gdzie są one
    nawet na poziomie 30kzł dziennie.

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2021-06-10 07:40:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie przesadzasz?

    Nie.

    > Nie mówię, że tak w Polsce się nie dzieje, ale robienie
    > z tego uniwersalnej średniej światowej niekoniecznie odzwierciedla stan
    > faktyczny.

    To weź USA z prywatną opieką. Oni mają sztaby prawników po obu stronach
    - jedni dymają klientów że coś nie wchodzi, jest wyłączone, albo
    zrobiłeś coś źle, drudzy na tym żerują i biorą procenty od odszkodowań.

    > Dializy to przecież żadna egzotyka, a standardowa i
    > powszechna procedura medyczna.

    Tak. Ale na dializach się nie kończy i nie warto inwestować w takiego
    klienta, bo bardziej rokujący jest młody dynamiczny z dobrą pensją:P

    Spróbuj ubezpieczyć medycznie kogoś w wieku 70 lat. Da się - mają
    specjalne pakiety dla takich:P

    > Chyba trochę zbyt mocno patrzysz przez
    > pryzmat własnych doświadczeń, czy też doświadczeń swojego kręgu
    > znajomych.

    Nie mam takich doświadczeń - nawet jakbym chciał to nie ma takich
    pakierów co by zapewniały wszystko:P A ty masz znajomych których w
    ramach pakiety naprawiał neurochirurg?

    > Tak rozumując wyruchają Cię zawsze, a może i odłączą respirator.

    Nie - bo nie mają ku temu żadnej motywacji - nie oni płacą, a państwo
    nie może uprawiać eutanazji przymusowej, bo emeryci to spora część
    wyborców. Zeutanazowany nie zagłosuje, a reszta zagłosuje źle. A jaką
    mają motywacje prywatne firmy żeby dokladać do źle rokujących pacjentów?

    > Zresztą
    > walczysz po, a nie w trakcie procedury więc ponownie, nie przesadzajmy.

    Po to często jest za późno a i twoje zdolności do walki mogą być mocno
    zredukowane:(

    > Tak, ale to są przypadki skrajne, jeśli system działa.

    NIe są skrajne - każdy poważniejszy wypadek no i każdy się starzeje. Na
    rym właśnie polega różnica, że w publicznej służbie zdrowia co do zasady
    skrajny przypadki nie są wyrzucane poza nawias, a w prywatnej "skrajne"
    robią się wszystkie te, gdy mocno się nie opłaca.

    No niestety - część usług musi być zapeniona przez państwo bo od tego
    ono jest. Jeśli chcesz urynkowić i sprywatyzować podstawowe usłygi
    nowoczesnego państwa, to w sumie po co ci państwo?

    > Skrajność
    > przypadków będzie miała miejsce też w opiece państwowej. Te wszystkie
    > zrzutki na leki, procedury zagraniczne to z czego wynikają?

    Zwykle z tego, że wobec niektórych przypadków medycyna jest bezradna.
    Wyczerpano uznaną ścieżkę, nadzieja umiera ostatnia to zdesperowani
    ludzie szukają i znajdują jakiś "profesorów" z usa. Oczywiście są też
    przypadki gdzie po prostu brutalnie uznano że dalsze uporczywe leczenie
    nie ma sensu. I to zwykle nie dlatego że jest to jakoś bardzo drogie
    (choć się zdarza) ale po prostu nie ma uzasadnienia medycznego lub
    korzyści będą po prostu znikome w stosunku do nakładów. Przy czym nie
    mówimy to raczej o odmowie leczenia "bo się nie opłaca", a o przypadku
    gdzie drogie i "medycznie kosztowne" leczenie przedłuży życie pacjenta o
    pół roku bez podniesienia mu komfortu. To jest jednak inne kryterium niż
    "kasa się nie zgadza".

    > Niestety, intensywana terapia to jest dobry przykład tego co kosztuje
    > kupę kasy choć nie wygląda, że powinno.

    No właśnie - każda wysoko specjalizowana procedura medyczna kosztuje
    krocie - to się po prostu finansowo nie spina z punktu widzenia
    komercyjnych ubezpieczeń.

    > Swoją drogą ciekawe co
    > najbardziej wpływa tu na koszty. Słyszałem o przypadkach gdzie są one
    > nawet na poziomie 30kzł dziennie.

    Personel, sprzęt, certyfikaty. Weźmy lekarza- dobry wyciągnie 30k
    miesięcznie. W uproszczeniu 1000PLN dziennie - państwo dołozy drugie
    tyle w jego podatkach - razem 2k. Lekarzy na odziale musi być dwóch i
    przez całą dobe - w nocy może mniej - masz jakieś 6 etatów - już 12k
    dziennie. Pielęgniarki tansze ale więcej - drugie 10k. Do tego musisz
    mieć lekarzy wszystkich specjalizacji na zawołanie - ich nie
    zatrudniasz, tylko bierzesz z odziałów, no ale za darmo nie są - kolejne
    kilka klocków. Masz już 30 tys. za sam personel lekarski dziennie.
    Odziały intensywnej terapii w dużych szpitalach mają po kilkanaście
    łóżek, ale z definicji część powinna być w pogotowiu - masz już 2,5k za
    sam personel lekarski. Do tego leki, materiały sprzęt, sprzątanie,
    elektryk. Ludzie sobie nie zdają po prostu sprawy ile kosztuje
    utrzymanie duzych organizacji - dopóki przynosi ona zysk to tego nie
    widać. Jak jest z definicji "non profit" i zobaczysz jej bilans to włosy
    dęba stają;)

    To nie jest tak, że one są jakoś wybitnie drogie - wszystko jest drogie,
    tylko normalnie tego nie widzisz. Policz sobie ile kosztuje dzień budowy
    odziału intensywnej terapii - drożej? No drożej - i co - nie dziwi cię
    że budowlańcy są drodzy a lekarze już tak? W sumie wydaje się naturalne,
    że lekarz droższy od budowlańca - jedni aspirują do klasy średniej
    drudzy (nie ujmując budowlańcom) reprezentują raczej klasę niższą:P

    --
    Shrek

  • 89. Data: 2021-06-10 08:41:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie.

    Oj chyba tak.

    > To weź USA z prywatną opieką. Oni mają sztaby prawników po obu stronach
    > - jedni dymają klientów że coś nie wchodzi, jest wyłączone, albo
    > zrobiłeś coś źle, drudzy na tym żerują i biorą procenty od odszkodowań.

    Jak myślisz, dlaczego moja prywatna polisa obejmuje każdy inny kraj
    świata za wyjątkiem USA? USA to skrajna patologia.

    > Tak. Ale na dializach się nie kończy i nie warto inwestować w takiego
    > klienta, bo bardziej rokujący jest młody dynamiczny z dobrą pensją:P

    Serio, tkwisz MZ w polskim piekiełku.

    > Spróbuj ubezpieczyć medycznie kogoś w wieku 70 lat. Da się - mają
    > specjalne pakiety dla takich:P

    Jest ciężko, wspominałem o tym. Owszem, da się, ale kosztuje to fortunę.

    > Nie mam takich doświadczeń - nawet jakbym chciał to nie ma takich
    > pakierów co by zapewniały wszystko:P A ty masz znajomych których w
    > ramach pakiety naprawiał neurochirurg?

    Nie mam, ale mam to w pakiecie. Mam za to znajomych, których dziecko
    urodziło się z wadą genetyczną powodującą postępujące atrofie i
    degeneracje tkanki mózgowej. Połowę zycia dzieciak przeleżał na oiom'ie.
    Jest w stanie półwegetatywnym. Miał umrzeć według lekarzy ze 2 lata temu
    (teraz ma z 5). Sądzisz ubezpieczenie im nie pokrywa i ciągną ze
    skarpety?

> [...]
    > wyborców. Zeutanazowany nie zagłosuje, a reszta zagłosuje źle. A jaką
    > mają motywacje prywatne firmy żeby dokladać do źle rokujących pacjentów?

    Prostą - pełen zwrot kosztów z ubezpieczenie.

    > Po to często jest za późno a i twoje zdolności do walki mogą być mocno
    > zredukowane:(

    Ale o co chcesz właściwie walczyć jak nawet nie wiesz czy ubezpieczyciel
    odmowi pokrycia kosztów?

> [...]
    > skrajny przypadki nie są wyrzucane poza nawias, a w prywatnej "skrajne"
    > robią się wszystkie te, gdy mocno się nie opłaca.

    Chyba żartujesz. Ile razy moja matka (93 lata) była potraktowana na
    zasadzie "tak starych ludzi nie ma sensu już leczyć" to chyba nie
    zliczę.

    > No niestety - część usług musi być zapeniona przez państwo bo od tego
    > ono jest. Jeśli chcesz urynkowić i sprywatyzować podstawowe usłygi
    > nowoczesnego państwa, to w sumie po co ci państwo?

    Rola koordynatora np. i stażnika przestrzegania procedur.

    > Zwykle z tego, że wobec niektórych przypadków medycyna jest bezradna.

    A tam. 2 miesiące temu zrzucałem się na pomoc na lek dla znajomego. Lek
    jak najbardziej dostępny, drogi, na jakiś rodzaj białaczki. NFZ niby coś
    tam miał refundować a gówno ciągnęło się miesiącami i facet się kończył.
    Kilka dawek zapewniło kolosalną poprawę i z tego co wiem idzie wszystko
    w dobrym kierunku. Lek dostępny w Polsce. Potrzebna do kupy kasa to było
    jakieś 45kzł na 3 miesiące kuracji.

    > No właśnie - każda wysoko specjalizowana procedura medyczna kosztuje
    > krocie - to się po prostu finansowo nie spina z punktu widzenia
    > komercyjnych ubezpieczeń.

    Spina się jak masz dużą grupę ubezpieczonych z w miarę zasobnego kraju.
    Pamietasz, od tego zacząłem tę całą wymianę.

> [...]
    > że lekarz droższy od budowlańca - jedni aspirują do klasy średniej
    > drudzy (nie ujmując budowlańcom) reprezentują raczej klasę niższą:P

    No ale to wszystko powinno być koszmarnie drogie, a aż tak nie jest.

    --
    Marcin

  • 90. Data: 2021-06-10 09:15:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Jun 2021 22:42:30 +0200, Shrek wrote:

    > Przecież rozumiem. Piszę, że "państwowa" służba medyczna może działać
    > dobrze. Przy odpowiednim finansowaniu i schematach może osiągnać poziom
    > nieosiągalny dla prywatnej.

    Hm, Amerykanie na poziom chyba nie narzekaja, tylko na koszty :-)
    I/lub na ubezpieczyciela.

    Ale niby dlaczego panstwowa sluzba zdrowia mialaby dzialac lepiej niz
    panstwowy przemysl? Mam na mysli innowacyjnosc, nowe technologie itp
    ..

    J.