    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    <s90tfd$1akj$1@gioia.aioe.org> <deVsI.1317903$9Uk4.59645@fx21.ams1>
    <60b46637$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b4ebd2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b51a08$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <PrzuI.314969$Nqd.235226@fx06.ams1>
    <60bb0b76$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <CfFuI.91435$EuP9.52734@fx31.ams1>
    <60bb2c14$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <l7WuI.389541$3gBe.134651@fx01.ams1>
    <60bc452b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <kNXuI.283112$ImK8.222698@fx04.ams1>
    <60bc4c6e$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <DayvI.4967$Rw2.331@fx11.ams1>
    <60bfa412$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <tg3wI.271734$kUw5.137451@fx37.ams1>
    <60c0ed98$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <3b9wI.4691$Yc1.47@fx14.ams1>
    <60c127b6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 09 Jun 2021 23:06:40 GMT

    On 2021-06-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bo nie zachorowałeś na coś co by uzasadniało taką pokusę. Jak będziesz
    > wymagał dializ, przeszczepów leczenia bardziej skomplikowanych
    > przypadków to się spotkasz.

    Nie przesadzasz? Nie mówię, że tak w Polsce się nie dzieje, ale robienie
    z tego uniwersalnej średniej światowej niekoniecznie odzwierciedla stan
    faktyczny. Dializy to przecież żadna egzotyka, a standardowa i
    powszechna procedura medyczna. Chyba trochę zbyt mocno patrzysz przez
    pryzmat własnych doświadczeń, czy też doświadczeń swojego kręgu
    znajomych.

    > Leżąc pod respiratorem (albo bez niego ale ze wskazaniem) ciężko się
    > walczy o swoje.

    Tak rozumując wyruchają Cię zawsze, a może i odłączą respirator. Zresztą
    walczysz po, a nie w trakcie procedury więc ponownie, nie przesadzajmy.

    > Z tym że praktycznie zawsze masz limit kasy na te procedury. W poważnych
    > przypadkach łatwo osiągnąć sufit.

    No owszem. Albo musisz zapłacić więcej za lepsze ubezpieczenie.

    > I dochodzimy do sedna - 90% społeczeństwa nie stać na "ful wypas", w
    > razie poważnych problemów ze zdrowiem są w czarnej dupie.

    Tak, ale to są przypadki skrajne, jeśli system działa. Skrajność
    przypadków będzie miała miejsce też w opiece państwowej. Te wszystkie
    zrzutki na leki, procedury zagraniczne to z czego wynikają?

    > I tak i nie. Są zakresy (w żadnym mi znanym nie pokrywają na przykład
    > intensywnej terapii) i jak nie ma wolnych terminów to czekasz aż będą.
    > Jeśli znajdziesz gdzieś indziej to zwrócą ci kasę (na ogół - pewnie też
    > jest jakiś limit wydatków).

    Niestety, intensywana terapia to jest dobry przykład tego co kosztuje
    kupę kasy choć nie wygląda, że powinno. Swoją drogą ciekawe co
    najbardziej wpływa tu na koszty. Słyszałem o przypadkach gdzie są one
    nawet na poziomie 30kzł dziennie.

    --
    Marcin