    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    <s90tfd$1akj$1@gioia.aioe.org> <deVsI.1317903$9Uk4.59645@fx21.ams1>
    <60b46637$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b4ebd2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b51a08$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <PrzuI.314969$Nqd.235226@fx06.ams1>
    <60bb0b76$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <CfFuI.91435$EuP9.52734@fx31.ams1>
    <60bc88bc$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <xcyvI.4968$Rw2.3280@fx11.ams1>
    <60c090e2$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <Tt2wI.4957$Lr1.1107@fx08.ams1>
    <60c0b521$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <Oe3wI.271733$kUw5.102138@fx37.ams1>
    <1bj1j05b08154$.1bkzs9b64gixz$.dlg@40tude.net>
    Date: Wed, 09 Jun 2021 18:53:54 GMT

    On 2021-06-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale faktem jest, ze ani korpo ani prywatne ubezpieczenie nerki na
    > przeszczep ci nie kupi ... i chyba przeszczepu tez nie zrealizuje, bo
    > jak sie nerka znajdzie (darmowa), to trafi do jakiegos "publicznego"
    > szpitala a nie "prywatnego".
    >
    > Czy sie myle, i te prywatne szpitale w Polsce maja juz oddzialy
    > transplantacyjne, a dodatkowe ubezpieczenia zaplaca za taki zabieg.

    W Polsce, nie wiem, gdzieindziej mają. A to, że nie kupi to oczywiste,
    bo handel organami praktycznie w każdym kraju zakazany, co nie znaczy,
    że nie można wykonać prywatnie zabiegu - dawałem linka do konkretnego
    szpitala, który i jest prywatny i częścią systemu transplantacji w
    Indiach.

    Poza tym wygląda, że ostro mieszacie z ąckim czy też nie rozumiecie co
    to jest prywatne ubezpieczenie - nic nie stoi na przeszkodzie, aby iść
    też do szpitala państwowego i mieć pokrycie wszystkich kosztów. To jest
    kwestia kto za co płaci, a nie gdzie ma być zabieg. Ubezpieczyciel się
    tylko ucieszy, bo państwowe zawsze tańsze. A przy przezczepach to wcale
    nie musi być taka zła decyzja, bo tu na ogół kolejek nie ma. Do zabiegu
    oczywiście, nie do organu.

    > No i jest jeszcze jeden scenariusz do rozwazenia.
    > Zostales wciagniety na liste oczekujacych w panstwowym systemie, bo
    > chyba taki jest, trafil sie dawca ... a Ty od paru miesiecy bezrobotny
    > i skladki NFZ niezaplacone.
    > I co wtedy:
    > -publiczny szpital powie "nie mozemy pana przyjac" ?

    Raczej nie.

    > -przyjma, przeszczepia ... no a potem NFZ bedzie scigal?

    Tak właśnie.

    > -twoje prywatne czy korpoubezpieczenie chetnie zaplaci?

    Prywatne? Oczywiście. Nic im do tego czy jestem bezrobotny czy nie, póki
    jest opłacona składka. Składka w ubezpieczeniu prywatnym nie jest
    związana z pracodawcą bo dlaczego miałaby być? Płacisz miesięcznie,
    rocznie, lub w paru transzach. Korpo, zależy od umowy.

    A kolejna opcja to różne narodowe fundacje. Przeszczep jest zawsze
    bardzo kosztowny, więc takie fundacje są wszędzie.

    --
    Marcin