-
Naruszenie dóbr osobistych pracownika: roszczenia
... w oparciu o poczynione w sprawie ustalenia oraz ich ocenę- ma bowiem prawo ograniczyć zakres oświadczenia lub jego konkretnych sformułowań. Co więcej, w opinii SN art. 24 ... np. złożenie oświadczenia podczas zebrania personelu lub wywieszenie stosownej informacji na zakładowej tablicy ogłoszeń. Środki o charakterze majątkowym Na zasadach przewidzianych ...
-
Badania kierowców - kontrowersyjne wytyczne
... jakie badania należy przeprowadzić, z jaką częstotliwością i zawsze może poszerzyć ich zakres w odniesieniu do konkretnego pracownika.- dodaje Justyna Witas. Jak wynika ... zagrożenia. Ten ocenia zagrożenie na stanowisku pracy między innymi na podstawie informacji przekazywanej przez pracodawcę. Jednak wytyczne Instytutu Medycyny pracy takiego prawa ...
-
Nie tylko związki zawodowe reprezentują pracowników
... o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, Dz. U. z 1996 r. nr 70, poz. 335 ze zm.). Zakres współdziałania z zakładową organizacją związkową oraz jej uprawnienia odnośnie wypowiadania ... z ustawą o informowaniu pracowników… wymagają z nimi konsultacji lub przekazania informacji. Dotyczy to np. planowanych przez pracodawcę działań, mogących powodować ...
-
Mienie powierzone a zwolnienie dyscyplinarne
... odejściem? Czy można to zrobić pod groźbą zapisanej w procedurze odejścia pracownika informacji, że jeżeli nie rozliczy się z powierzonego mienia to pracodawca zmieni ... stosowane przez pracodawcę wyjątkowo i z ostrożnością. W szczególności ocena ta musi więc uwzględniać zakres winy pracownika polegającej na jego złej woli wyrażającej się w umyślności ...
-
Zakaz konkurencji w menedżerskich umowach o pracę
... stanowi, iż zakres zakazu winien zostać określony w odrębnej umowie, nie ma przeszkód, aby odpowiednie postanowienia zostały umieszczone bezpośrednio w umowie o pracę. Rozszerzenie zakazu na okres po ustaniu stosunku pracy jest możliwy wyłącznie w odniesieniu do pracowników mających dostęp do szczególnie ważnych informacji, których ujawnienie ...
-
Praca tymczasowa na podstawie umów cywilnoprawnych?
... pkt 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, gdzie określa się na zakres działalności gospodarczej obejmującej usługi pracy tymczasowej, w tym „kierowanie (…) ... rozliczania wykonanej pracy tymczasowej (termin i sposób przekazywania informacji dla celów rozliczeniowych), a także miejsce jej wykonywania. Przydatne linki: - Ustawa z ...
-
Regulamin pracy. Jakie kary grożą pracodawcom za naruszenia?
... 20 osób Im większe zatrudnienie w firmie, tym szerszy zakres obowiązków kadrowo-płacowych dla pracodawcy. Dlatego wielu przedsiębiorców pilnuje ustawowych limitów ... pracę. Innym przykładem nieprawidłowości w regulaminie pracy może być ustalenie w informacji o karach z tytułu odpowiedzialności porządkowej pracowników, kary większej czy niedopuszczalna ...
-
Praca zdalna - jak wprowadzić ją w życie?
... Kodeksu pracy, zgodnie z którą zmiana warunków umowy o pracę wymaga formy pisemnej. W praktyce zakres takiego uzgodnienia powinien obejmować sam fakt wykonywania pracy zdalnej, ... polecenia pracy zdalnej wymaga więc w pierwszej kolejności uzyskania od pracownika informacji, czy pracownik posiada odpowiednie warunki. Dopiero oświadczenie pracownika w ...