-
Umowa o świadczenie usług turystycznych
... wpisu do Centralnej Ewidencji Organizatorów i Pośredników Turystycznych, a także imię i nazwisko osoby, która w jego imieniu umowę podpisała; miejsce pobytu lub trasę wycieczki; czas trwania imprezy turystyczne, jej program, oraz jakość oferowanych usług (kategorię obiektu hotelarskiego, ilość i rodzaj posiłków) ; cenę imprezy turystycznej, wraz ...
-
Kradzież w hotelu? Zobacz, jakie prawa ci przysługują
... w pokoju lub nie zamknęła drzwi. Czytaj także: - Last Minute a reklamacja wycieczki: jakie prawa nam przysługują? - Jak uzyskać odszkodowanie od biura podróży? Ważne ... i hotel przyjął je na przechowanie lub bezpodstawnie odmówił ich przyjęcia. Wakacje pod parasolem (prawnym) Z obserwacji ekspertów D.A.S. Towarzystwa Ubezpieczeń Ochrony Prawnej S.A. ...
-
Prawa konsumenta: zdjęcia i nagrania pomocne w dochodzeniu roszczeń
... było na zdjęciu widoczne, że przebywasz nadal na terenie lotniska Wakacje z biurem podróży Przyjeżdżamy na miejsce urlopu, okazuje się, że basen, ... robaki. To tylko niektóre z incydentów, jakie mogą nam się przytrafić podczas wycieczki. Poza zgłoszeniem nieprawidłowości pracownikom hotelu, warto zadbać o dowody. Zrób zdjęcia: każdej niezgodności ...
-
Kiedy biuro podróży odpowiada za mienie skradzione klientom?
... wakacje z biurem podróży, musimy liczyć się z tym, że w umowie znajdzie się zapis wykluczający odpowiedzialność ... do przewidzenia – dodaje Stępniewski. Inaczej będzie z kolei w momencie, kiedy klient wbrew zaleceniom pilota wycieczki lekkomyślnie spaceruje po mieście z portfelem w tylnej kieszeni spodni i pada ofiarą kieszonkowców. Próba unikania ...
-
Podróż z dzieckiem w samolocie, aucie i pociągu. Krótki poradnik ECK
... jadąc na wakacje autem lub pociągiem? W jakim wieku dziecko może podróżować samodzielnie? Czy fotelik jest ... zakup uszkodzonego przedmiotu, które usprawnią proces reklamacyjny. Dziecko w hotelu Aby w pełni korzystać z uroków wykupionej wycieczki lub noclegu, upewnij się przed wyjazdem, czy hotel, w którym planujesz spędzić urlop, posiada ...
-
Rady na nieuczciwe biura podróży
... szkód. Może ono wynosić od 5% do 50% wartości wycieczki. Nie każdy z nas wie, że za awarię klimatyzacji lub prądu możemy odzyskać od 10 do 20% wartości wycieczki, natomiast za powtarzające się hałasy nawet 40% (w dzień ... walki. Chociaż wygrana w sądzie też nie zapewnia nam dumy, gdyż czasami biura podróży oferują zniżkę na wakacje zamiast ...
-
Bezpieczne rezerwacje wakacji
... na majówkę, jak i zbliżające się wakacje, a największe z nich proponują także zakup online, bez wychodzenia z domu i odwiedzania tradycyjnego oddziału. Z możliwości zakupu wyjazdu przez Internet skorzystamy m.in. u takich touroperatorów, jak Neckermann, Itaka czy TUI. Przed zakupem i opłaceniem wycieczki w sieci warto poznać kilka najważniejszych ...
-
Bankructwo biura podróży - co zrobić?
... niezrealizowaną część wakacji. Zwrot wpłaconych pieniędzy należy się i tym, którym na wakacje nie udało się wyjechać. Niestety nie zawsze tak się dzieje. Klienci powinni ... całość imprezy? Choć wzbudza to kontrowersje, touroperator może prosić o dopłatę do wycieczki, jednak tylko pod warunkiem, że umieścił w umowie odpowiedni zapis. Oczywiście ...
-
Prawa konsumenta a obowiązki organizatora turystyki
... konsekwencji, których wiele osób już doświadczyło. Aby nasze wakacje pozostały wymarzone, takie jak sobie zaplanujemy bez zbędnych nieprzewidzianych „atrakcji”, ... w cenie imprezy, terminu zapłaty całej ceny. Warto również zachować powyższe broszury dotyczące wycieczki, którą wybierzemy, aby później w razie wątpliwości móc się powołać na ich ...
-
Sprawdź rzetelność biura podróży
... przyczyn niezależnych od nas nie możemy skorzystać z opłaconej wycieczki. Takie ubezpieczenie zagwarantuje nam zwrot kosztów. Jeśli sprawdzimy rzetelność biura podróży we wszystkich dostępnych źródłach i zabezpieczymy się na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń, możemy być spokojni o nasze wakacje. Pamiętajmy, że to w naszym interesie leży sprawdzenie ...
-
Jak sprawdzić biuro podróży i odpoczywać spokojnie?
... 16 mln Polaków, którzy planują urlop w tym roku, 4,2 mln chce spędzić wakacje poza granicami kraju, z czego niemal połowa z nich skorzysta z usług biur podroży. W ... ma obowiązek odprowadzać składkę na jego rzecz od każdej sprzedanej wycieczki, czyli od każdego jej uczestnika. Fundusz stanowi zabezpieczenie w przypadku niewypłacalności organizatora. ...
-
Konsumenci a oszuści internetowi
... klauzule automatycznie przedłużające „darmową usługę” w drogą i niepotrzebną umowę. „Wygrałeś darmowe wakacje” : wszystko zaczyna się od e-maila z gratulacjami - Twoje nazwisko ... i to słono. Po kalkulacji takie „darmowe” wakacje często okazują się być znacznie droższe niż samodzielne wykupienie wycieczki w biurze podróży. Pies zatrzymany na granicy - ...
-
Biuro podróży zapłaci za zmarnowany urlop
... w następującym stanie faktycznym: pewna para wykupiła w jednym z renomowanych biur podróży wakacje w Egipcie, za cenę 1890 zł od osoby. Cena obejmowała m.in. zakwaterowanie ... Polski para złożyła pozew o zapłatę odszkodowania (zwrot części kosztów wycieczki) oraz zadośćuczynienia za krzywdę spowodowaną naruszeniem dobra osobistego w postaci „prawa do ...
-
Rekompensata za zmarnowany urlop
... za zmarnowany urlop czy utratę względnie zmniejszenie przyjemności z wczasów (wycieczki), jednak kluczowe znaczenie miała interpretacja pojęcia "szkody" z art. 5 ... wynikającą z niewykonania lub nienależytego wykonania usług stanowiących zorganizowane wakacje, to i podobnie należy wykładać przepis dokonujący jego transpozycji. Czy przyjemność ...
-
Zimą też warto uważać na biura podróży
... prostu będziemy wiedzieć, za co dokładnie płacimy. Sprawdźmy zatem, czy umowa precyzyjnie podaje czas trwania wyjazdu, miejsce pobytu lub trasę wycieczki, program imprezy, a także zakres i warunki ubezpieczenia. Poszukajmy opinii o biurze podróży, wśród znajomych, ale także w Internecie. Zawsze warto przy tym jednak ...
-
Zagubiony bagaż, opóźniony lot czyli powakacyjne kłopoty
... pokój, za który płaciłem! Pan Tomasz wybrał się z żoną na romantyczne wakacje na Majorkę do ekskluzywnego hotelu. Zawiódł się jednak na jego standardzie. Pokój nie był ... . W Polsce konsument ma na złożenie reklamacji 30 dni od dnia zakończenia wycieczki, a biuro jest zobowiązane udzielić odpowiedzi w ciągu miesiąca. Jeżeli zagraniczne biuro podróży ...
1 2