-
Zgody marketingowe - fakty i mity
... r., czyli od dnia wejścia w życie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych tzw. RODO, zaostrzeniu uległy zasady określające granice dopuszczalnej komunikacji marketingowej. Przedsiębiorcy, firmy nawiązując relację z adresatem swojego przekazu marketingowego, zmuszeni są w pierwszej kolejności do pozyskania od niego odpowiednich zgód na tę ...
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?
... zmiany? Właściciele sklepów internetowych zyskają możliwość korzystania z jednolitej zgody marketingowej obejmującej różne kanały komunikacji, co uprości procesy marketingowe. Jednocześnie ... tylko osoby fizyczne, ale wszystkich "abonentów lub użytkowników końcowych", w tym firmy. To ważna zmiana dla sklepów prowadzących sprzedaż B2B. Dodatkowo, ...
-
Biznes przed wyzwaniem GDPR
... czy marketingowej. Zmiana, którą wniesie GDPR spowoduje, że klienci będą mieli prawo do tego, aby nie podlegać automatycznym decyzjom, które opierają się na zautomatyzowanym przetwarzaniu zbieranych o nich informacji. Wejście w życie RODO - które w sposób istotny rozszerza zakres informacji podlegających ochronie - sprawi, że firmy ...
-
Handel w internecie w dobie koronawirusa. Jakie pułapki prawne?
... zagrożenia epidemicznego, co pociągnęło za sobą duże zmiany dla handlu. Firmy, które nie chcą drastycznie zmniejszyć obrotów szukają alternatywnych rozwiązań. ... RODO w zakresie działalności handlowej, w tym tej w Internecie, czy też działalności marketingowej. - Na stronie internetowej czy fanpagu na portalach społecznościowych powinny znaleźć ...
-
Oznaczanie treści sponsorowanych w social media a prawo ochrony konkurencji
... marketingowej naszych czasów coraz więcej mówi się o potrzebie stworzenia ram prawnych dla biznesu w social ... udostępnionej przez portal. Właściwym oznaczeniem współpracy nie będzie wyłącznie otagowanie danego produktu bądź firmy producenta. Może to być natomiast np. sformułowanie „materiał sponsorowany” lub inne równoważne. Co ciekawe, zgodnie ...
-
Konkursy i loterie a dane osobowe
... marketingowej Pojawia się jednak jeden zasadniczy problem. Firmy ...
-
Jak założyć własną firmę krok po kroku?
... przez nas firmy, ale plan biznesowy powinien zawierać takie elementy jak: charakterystyka przedsiębiorstwa, opis oferowanych usług czy też produktów, zarys strategii marketingowej z uwzględnieniem planu finansowego, czyli przedstawienie celów, które w przyszłości chcemy osiągnąć. – Przygotowanie takiej oceny rentowności własnej firmy może okazać ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... organizacji. Staje się tak wówczas, gdy brak strategii marketingowej wraz z przemyślaną strategią komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Przedsiębiorcy wiedzą już coraz lepiej, że jeśli brak skutecznego porozumiewania się z otoczeniem, trudno myśleć o sukcesie rynkowym firmy. Dlatego powstaje strategia promocji, której celem jest takie ...
-
Ochrona baz danych osobowych
... temat znajdują się w bazie. W praktyce marketingowej wielu przedsiębiorstw jest wysyłanie oferty handlowej za pośrednictwem adresów e-mail, dostępnych na stronach różnych podmiotów gospodarczych. Jednak niewielu z nich zdaje sobie sprawę, że adresy tam zamieszczone mają ułatwić kontakt interesantom tej firmy, a nie odwrotnie – promocję oferty ...
-
Ochrona prawna wynalazków i wzorów użytkowych
... jako odrębnego produktu lub firmy (przedsiębiorstwa) jako odrębnej działalności biznesowej opartej na takim wynalazku, wykreowanie nowego biznesu – obszaru działalności gospodarczej opartego na posiadanych patentach, np. wnosząc posiadane prawa własności przemysłowej do firmy spin-off, tworzenia nowej wartości marketingowej (w tym poprawa wizerunku ...
-
RODO z punktu widzenia konsumentów. Co warto wiedzieć?
... prawo? I jak możemy to prawo wyegzekwować? Eksperci Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych, przygotowali zestawienie ... lub przewidywanie jego zachowań. Dotychczas, mimo dość powszechnego stosowania w marketingowej praktyce, profilowanie nie było objęte większymi ograniczeniami czy wymogami ...
-
Rejestracja znaków towarowych przez MŚP z dofinansowaniem UE
... aktywów przedsiębiorstwa. Unikatowe pomysły, produkty lub usługi stanowią często podstawę marketingowej i biznesowej strategii firm. Dlatego też ich ochrona jest ... jego przejście i zastrzeżenie np. nazwy firmy. Niestety w pracy naszej kancelarii odnotowaliśmy już przypadki podszywania się pod firmy, wykorzystywania logotypów czy wyłudzeń, które ...
-
IAB Polska krytykuje nowe przepisy dot. plików cookie
... obsługowych, co wiąże się z uruchomieniem dodatkowych zasobów organizacyjnych i kosztowych. Dodatkowo firmy nie mogą podjąć przygotowań już teraz, bowiem projekt wciąż jest w ... zakres takiej komunikacji, jednocześnie niwelując ryzyko nadmiernej i niezamówionej komunikacji marketingowej. Z kolei ograniczenia związane z komunikacją marketingową powinny ...
-
Umowa o zachowaniu poufności
... Obowiązujące przepisy prawne chronią przedsiębiorców w sposób niewystarczający. Zakres tajemnicy firmy na gruncie przepisów o ochronie uczciwej konkurencji ... wyłącznie dla potrzeb sformułowania oferty czy przeprowadzenia negocjowanej jednorazowej kampanii marketingowej). Powinna również określać obowiązki związane z zabezpieczeniem informacji przed ...