-
Prawo nie nadąża za AI: co z odpowiedzialnością za działania sztucznej inteligencji?
... Pytanie o to, kto wtedy odpowiada, pozostaje otwarte – komentuje adwokat Anna Kobylińska, właścicielka Kancelarii Adwokackiej Legal Eagles, specjalizująca się w ... , polityki wewnętrzne oraz procedury reagowania na incydenty – zaznacza adwokat Anna Kobylińska. – Kancelarie wyspecjalizowane w prawie nowych technologii mogą odegrać kluczową rolę jako ...
-
Transport towarów a kary umowne
... przyjmują, że w umowach, w których ma zastosowanie CMR, regulacje sprzeczne z Konwencją są nieważne. Tak też jest z karami umownymi za opóźnienia w przewozie. Anna Zakrzewska prawnik, koordynator ds. importu i eksportu w Nestle Polska
-
Jak AI Act wpłynie na rynek reklamy internetowej?
... biznesowe, w innych przypadkach wpływ może być minimalny, np. ograniczy się do spełnienia obowiązków informacyjnych czy konieczności wprowadzenia polityki wewnętrznej – wyjaśnia Anna Gumkowska, Szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska. Niezależnie od opisanych kwalifikacji, wszystkie firmy będą musiały spełnić pewne ogólne obowiązki – przede ...
-
UE wdraża Import Control System 2. Jakie zmiany czekają przewoźników?
Unia Europejska przystępuje do wdrażania Import Control System (ICS2). Ma on służyć do przekazywania informacji o ładunkach między UE a krajami trzecimi. - Zgodnie z nim wszystkie towary przychodzące z krajów trzecich muszą być zgłaszane do granicznych organów celnych w celu określenia ryzyka z tytułu ich wprowadzenia na obszar UE - mówi Joanna ...
-
Firmy transportowe muszą zwrócić uwagę na HS kody, aby nie zapłacić mandatu
Klasyfikacja towarowa to przyporządkowanie właściwego kodu celnego do zgłaszanego towaru. Wprowadzany właśnie w życie unijny Import Control System 2 nakłada na przewoźników nowe obowiązki. - Firmy transportowe biorą pełną odpowiedzialność za towar wprowadzany na obszar Unii Europejskiej. Muszą posiadać wszystkie dane na temat stron transakcji i HS ...