-
Świąteczne zakupy przez internet. Internauci pytają, ekspert odpowiada
... internet sprzęt AGD. W jaki sposób możemy realnie zabezpieczyć tak dużą transakcję? Przed dokonaniem zakupów warto sprawdzić, czy sklep oferuje finansowe ... realizacji zamówienia jest kluczowy. Zapewnienia, że sklep dostarczy zamówienie w zaproponowanym terminie są wiążącym elementem umowy. Jeżeli sklep, z różnych przyczyn, nie wywiąże się ...
-
Zakupy online: jakie prawa mają klienci?
... już prawie co czwarty Polak robi regularne zakupy za pośrednictwem Internetu. Sprzęt AGD, książki, ubrania czy nowy model telefonu – to tylko niektóre przykłady towarów, ... oczekiwań – należy wtedy pamiętać, że klienci mają możliwość dochodzenia swoich praw, a sklep ma obowiązek ich o tym poinformować jeszcze przed złożeniem zamówienia. Kupujący mają ...
-
Czym zajmuje się rzecznik praw konsumenta?
... respektowane? Sklep odrzucił twoją reklamację? Masz problem z towarem zakupionym online? Chcesz wsparcia w sporze z przedsiębiorcą? ... 260), umów poza lokalem i na odległość (7682), usług telekomunikacyjnych (7600) oraz sprzedaży sprzętu RTV i AGD (5031). Pomoc w sądzie W 2016 r. rzecznicy wsparli konsumentów w 4027 sprawach sądowych – wytoczyli na ...
-
Jak złożyć reklamację?
... żądając naprawy rzeczy lub wymiany na nową; najlepiej zrobić to listem poleconym. Sklep internetowy ma nawet obowiązek określić miejsce i sposób składania reklamacji nie ... za każdy kupiony towar konsumpcyjny - odpowiedzialność(dwuletnią) ponosi sprzedawca (przedsiębiorca prowadzący sklep) i można od niego żądać naprawy albo wymiany radia na nowe, ...
-
Reklamacja towaru: którą metodę wybrać?
... krótszy niż 2 lata; sprzedawca jest dla nas łatwo dostępny, np. sklep mieści się blisko i nie zapłacimy dużo za wysyłkę. Gwarancję warto wykorzystać, gdy: ... ) za potwierdzeniem przeczytania przez odbiorcę. 6 zasad, o których warto pamiętać 1) Kupując sprzęt elektroniczny, AGD czy RTV pytaj, czy serwis gwarancyjny jest dostępny w Polsce. Nalegaj ...
-
Prawa konsumenta podczas wyprzedaży
... stanowią ok. 20 proc., a najważniejszym kryterium naszych wyborów jest nadal cena – sprawdza ją ponad połowa ankietowanych. W przypadku większych wydatków (sprzęt AGD i RTV), porównujemy oferty różnych sklepów, szukamy promocji. Jak pokazują badania, czterech na dziesięciu konsumentów deklaruje, że wyboru najlepszych, spośród dostępnych ...
-
Jak rozstrzygać spory konsumenckie?
... Polubowny przy Inspekcji Handlowej (IH). Jakie spory rozstrzyga dany organ: Spory związane z zakupionym towarem lub usługą (odzież, obuwie, sprzęt RTV, AGD, meble, komputery, usługi remontowe i montażowe, drobne usługi krawieckie, fryzjerskie, pralnicze). Co należy zrobić, chcąc rozstrzygnąć spór: Należy złożyć wniosek o przeprowadzenie ...
-
Zrównoważona konsumpcja. UOKiK radzi, jak robić zakupy
... – masz wybór Niekończące się odsyłanie wielu zamówionych produktów, bo sklep oferuje darmowe zwroty? Pamiętaj, że transport jest kosztowny i obciążający dla ... , ale także zaplanować posiłki. W przypadku droższych produktów, w szczególności sprzętu RTV i AGD, warto porównywać oferty między sklepami, w tym internetowymi, na przykład wykorzystując ...
-
Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich (ADR) ma już 1 rok
... , najczęściej deklarowali problemy ze sprzedawcami butów, ubrań, sprzętu RTV i AGD oraz podróży lotniczych. Ich zastrzeżenia dotyczyły również praktyk stosowanych przez ... do Inspekcji Handlowej, wybierz inspektorat w tym województwie, gdzie mieści się sklep, z którym się spierasz. W przypadku zakupów przez internet najwłaściwszy będzie inspektorat ...