eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o środkach ochrony roślin

Rządowy projekt ustawy o środkach ochrony roślin

Rządowy projekt ustawy o środkach ochrony roślin

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 740
  • Data wpłynięcia: 2012-09-12
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o środkach ochrony roślin
  • data uchwalenia: 2013-03-08
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 455

740-cz-II

ZBIÓR

Kod pola
Lp.
Data zbioru
Odmiana
Plon
/nr szklarni*




1.




2.




3.




4.




5.




6.




7.




8.




9.




10.




11.




12.




13.




14.




15.




16.




17.




18.




19.




20




21.




22.




23.
* Zachować oznaczenie stosowane przy polach/szklarniach/tunelach, jeśli nie wystąpił
podział nie wypełniać.
47


UZASADNIENIE

Projekt rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie
dokumentowania działań związanych z integrowaną produkcją roślin stanowi
wykonanie upoważnienia zawartego w art. 57 ust. 9 ustawy z dnia ... o środkach
ochrony roślin.
Integrowana produkcja roślin jest nowoczesnym system jakości żywności,
wykorzystującym w sposób zrównoważony postęp techniczny i biologiczny
w uprawie, ochronie roślin i nawożeniu oraz zwracającym szczególną uwagę na
ochronę środowiska i zdrowie ludzi.
Zasady prowadzenia produkcji roślin w ramach systemu integrowanej produkcji
reguluje obecnie art. 5 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin (Dz. U.
z 2008 r. Nr 133, poz. 849, z późn. zm.).
Zgodnie z przepisami ustawy o ochronie roślin, nadzór nad producentami roślin
prowadzącymi uprawę roślin w ramach systemu integrowanej produkcji oraz
wydawanie certyfikatów poświadczających stosowanie zasad integrowanej produkcji,
należy do zadań Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa.
Ustawa z dnia ... o środkach ochrony roślin wprowadzi istotne zmiany
w systemie integrowanej produkcji. Przewiduje się, że do 2014 r. obowiązki
związane z nadzorem nad gospodarstwami uczestniczącymi w tym systemie
i wydawaniem certyfikatów poświadczających stosowanie zasad integrowanej
produkcji roślin, realizowane obecnie przez Państwową Inspekcję Ochrony Roślin
i Nasiennictwa, zostaną powierzone jednostkom certyfikującym, wzorem rozwiązań
stosowanych w rolnictwie ekologicznym.
Art. 57 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia ... o środkach ochrony roślin stanowi, że
certyfikat poświadczający stosowanie integrowanej produkcji roślin wydaje się, jeżeli
producent roślin dokumentuje prawidłowo prowadzenie działań związanych
z integrowaną produkcją roślin.
W związku z powyższym, aby ułatwić osobom stosującym integrowaną
produkcję roślin dokumentowanie działań związanych z integrowaną produkcją roślin,
a jednostkom certyfikującym, prowadzenie czynności kontrolnych, w projektowanym
rozporządzeniu określono sposób i dokumentowania tych działań oraz wzór
prowadzonej dokumentacji.
48

Powyższe zagadnienia są obecnie regulowane w rozporządzeniu Ministra
Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie integrowanej produkcji
(Dz. U. Nr 256, poz. 1722). Projektowane rozporządzenie nie zmienia
dotychczasowych metod dokumentowania działań związanych z integrowaną
produkcją roślin.
Proponuje się, aby projektowane rozporządzenie weszło w życie z dniem
1 stycznia 2014 r., a więc jednocześnie z przepisami ustawy z dnia ...
o środkach ochrony roślin regulującymi sprawy związane z integrowaną produkcją
roślin.
Projektowane rozporządzenie jest zgodne z prawem Uni Europejskiej.
Projektowane rozporządzenie nie zawiera przepisów technicznych i w związku
z powyższym jego projekt nie podlega procedurze notyfikacji w rozumieniu
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U.
Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.),
projekt rozporządzenia zostanie udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej
Ministerstwa Rolnictwa Rozwoju Wsi.













49


OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)

1. Podmioty objęte projektowanym rozporządzeniem
Projektowane rozporządzenie dotyczy podmiotów prowadzących integrowaną
produkcję roślin oraz podmiotów certyfikujących w integrowanej produkcji roślin.
2. Wpływ projektowanego rozporządzenia na sektor finansów publicznych,
w tym na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego

Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor
finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu
terytorialnego.
3. Wpływ projektowanego rozporządzenia na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek
pracy.
4. Wpływ projektowanego rozporządzenia na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia umożliwi przedsiębiorcom
prowadzącym integrowaną produkcję łatwe i przejrzyste dokumentowanie działań.
Osoby zatrudnione przez jednostki certyfikujące, prowadzące czynności kontrolne
przestrzegania zasad integrowanej produkcji roślin, dzięki ujednoliconej formie
dokumentacji będą mogły sprawniej przeprowadzać czynności kontrolne
oszczędzając w ten sposób czas własny oraz producentów roślin.
5. Wpływ projektowanego rozporządzenia na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na
sytuację i rozwój regionalny.
6. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie skonsultowany z organizacjami społeczno-
-zawodowymi hodowców roślin i instytucjami działającymi w obszarze regulowanym
rozporządzeniem, między innymi z: Business Centre Club, Federacją Związków
Pracodawców, Dzierżawców i Właścicieli Rolnych, Federacją Branżowych Związków
Producentów Rolnych, Forum Związków Zawodowych, Konfederacją Pracodawców
50

Polskich, Krajową Radą Izb Rolniczych, Krajową Sekcją Pracowników Ochrony
Roślin przy Zarządzie Głównym Związków Zawodowych Pracowników Rolnictwa RP,
Krajowym Związkiem Producentów Nasion Ogrodniczych i Materiału Szkółkarskiego,
Krajowym Związkiem Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych, Niezależnym
Samorządnym Związkiem Zawodowym Rolników Indywidualnych „Solidarność”,
Niezależnym Samorządnym Związkiem Zawodowym „Solidarność”, Ogólnopolskim
Porozumieniem Związków Zawodowych, Ogólnopolskim Porozumieniem Związków
Zawodowych Rolników i Organizacji Rolniczych, Polską Izbą Nasienną, Polską
Konfederacją Pracodawców Prywatnych, Polskim Związkiem Ogrodniczym, Sekcją
Krajową Pracowników Administracji Rządowej i Samorządowej NSZZ „Solidarność”,
Związkiem Rzemiosła Polskiego, Związkiem Zawodowym Centrum Narodowe
Młodych Rolników, Związkiem Zawodowym Pracowników Rolnictwa RP, Związkiem
Zawodowym Rolnictwa „Samoobrona”, Związkiem Zawodowym Rolników „Ojczyzna”,
Związkiem Zawodowym Rolników Rzeczypospolitej „Solidarni” oraz Zrzeszeniem
Producentów Nasion Ogrodniczych, Materiału Szkółkarskiego i Grzybów „SOGNAS” .






















08/20rch
51

strony : 1 ... 40 ... 44 . [ 45 ] . 46 ... 60 ... 61

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: