eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy doprecyzowania ram prawnych niezbędnych do wdrożenia rozwiązań w zakresie sytemu informacji w ochronie zdrowia

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3763
  • Data wpłynięcia: 2015-07-24
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

3763-cz-1

– 35 –
decyzji w rozumieniu ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego.
5. Osoba, która złożyła LEK albo LDEK z wynikiem negatywnym albo złożyła
LEK albo LDEK z niesatysfakcjonującym ją wynikiem, może przystąpić ponownie do
egzaminu w innym terminie.
6. Osobie, która złożyła LEK albo LDEK, dyrektor CEM wydaje świadectwo
złożenia LEK albo świadectwo złożenia LDEK w terminie 21 dni od dnia złożenia
egzaminu. Podpis dyrektora CEM zamieszczony na świadectwie może być
odwzorowany mechanicznie. Wyniki egzaminu danej osoby są jej udostępniane za
pomocą SMK. Na wniosek tej osoby dyrektor CEM wydaje, odpłatnie, duplikat
świadectwa złożenia LEK albo świadectwa złożenia LDEK albo dokonuje ich korekty.
Opłata za te czynności wynosi 50 zł. Opłaty nie wnosi się, w przypadku gdy korekta
wynika z błędu CEM.
7. Wyniki LEK i LDEK dyrektor CEM udostępnia za pomocą SMK organom, o
których mowa w art. 16c ust. 8, uczelniom, w zakresie studentów i absolwentów ich
wydziałów, oraz Naczelnej Radzie Lekarskiej.
8. W przypadku rażących uchybień dotyczących procedury przebiegu LEK albo
LDEK lub nieprzewidzianych sytuacji mających wpływ na przeprowadzenie LEK albo
LDEK dyrektor CEM, po uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw zdrowia,
może wydać zarządzenie o unieważnieniu egzaminu dla poszczególnych albo
wszystkich zdających.
9. W przypadku unieważnienia LEK albo LDEK z przyczyn nieleżących po stronie
zdającego, nie pobiera się opłaty, o której mowa w art. 14a ust. 11, od osoby
zgłaszającej się do kolejnego egzaminu, która przystępowała do unieważnionego
egzaminu.
10. Dokumentacja dotycząca LEK i LDEK jest przechowywana przez właściwe
podmioty zgodnie z przepisami art. 5 i art. 6 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o
narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698 i Nr
171, poz. 1016, z 2014 r. poz. 822 oraz z 2015 r. poz. 566).”;
– 36 –
8)
w rozdziale 2a po art. 14e dodaje się art. 14f w brzmieniu:
„Art. 14f. 1. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze
rozporządzenia:
1)
wykaz podstawowych dziedzin medycyny oraz zakres problematyki uwzględnianej
przy opracowywaniu pytań testowych LEK i LDEK,
2)
tryb powoływania członków Komisji Egzaminacyjnej, o której mowa w art. 14b
ust. 1, i komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2,
3)
wzór oświadczenia, o którym mowa w art. 14b ust. 8,
4)
sposób i szczegółowy tryb przeprowadzania LEK i LDEK, w tym okres, w którym
powinny być wyznaczone ich terminy,
5)
wysokość opłaty, o której mowa w art. 14a ust. 11, oraz sposób jej uiszczania,
6)
wysokość wynagrodzenia dla członków i przewodniczących Zespołów
Egzaminacyjnych oraz komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2,
7)
szczegółowy tryb unieważniania LEK albo LDEK,
8)
szczegółowy sposób ustalania wyników LEK i LDEK,
9)
wzory świadectwa złożenia LEK i świadectwa złożenia LDEK,
10) tryb wydawania przez dyrektora CEM duplikatu albo odpisu świadectwa złożenia
LEK albo świadectwa złożenia LDEK oraz sposób uiszczania opłaty, o której
mowa w art. 14e ust. 6,
11) tryb dokonywania przez dyrektora CEM korekty świadectwa złożenia LEK albo
świadectwa złożenia LDEK oraz sposób uiszczania opłaty, o której mowa w
art. 14e ust. 6
– mając na uwadze zakres wiedzy i umiejętności, które zgłaszający się do egzaminu
powinien posiadać, oraz uwzględniając prawidłowe przygotowanie i przebieg LEK i
LDEK oraz zachowanie bezstronności pracy Zespołów Egzaminacyjnych, o których
mowa w art. 14b ust. 5, i komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2, nakład ich pracy, a
także konieczność zapewnienia prawidłowego tworzenia dokumentacji dotyczącej
złożenia LEK albo LDEK.
2. Dyrektor CEM wydaje regulamin porządkowy LEK i LDEK, zatwierdzany
przez ministra właściwego do spraw zdrowia.”;
– 37 –
9)
w art. 16:
a)
ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Lekarz posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego i mający
odpowiedni dorobek zawodowy i naukowy w zakresie modułu specjalistycznego, o
którym mowa w ust. 2 pkt 2, oraz posiadający tytuł specjalisty lub specjalizację II
stopnia w dziedzinie odpowiadającej modułowi podstawowemu, o którym mowa w
ust. 2 pkt 1, może ubiegać się, za pomocą SMK, o skierowanie go do odbywania
tego modułu specjalistycznego bez postępowania kwalifikacyjnego, za zgodą
właściwego konsultanta krajowego w danej dziedzinie medycyny. W tym celu
lekarz składa wniosek, o którym mowa w art. 16c ust. 1.”,
b)
po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
„4a. W przypadku lekarza, o którym mowa w ust. 4, przepisy art. 16c ust. 2–5
stosuje się odpowiednio.”,
c)
po ust. 9 dodaje się ust. 9a w brzmieniu:
„9a. Decyzje, o których mowa w ust. 7 i 9, przekazuje się za pomocą SMK i
dodatkowo podaje w nim:
1)
datę decyzji;
2)
imię (imiona) i nazwisko osoby, której decyzja dotyczy;
3)
przedmiot decyzji;
4)
rodzaj rozstrzygnięcia;
5)
organ wydający decyzję.”;
10) w art. 16c:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Lekarz składa, za pomocą SMK, wniosek o odbywanie szkolenia
specjalizacyjnego w wybranej dziedzinie medycyny odpowiednio do:
1)
wojewody właściwego ze względu na obszar województwa, na terenie
którego zamierza odbywać szkolenie specjalizacyjne;
2)
Ministra Obrony Narodowej – w przypadku lekarzy będących żołnierzami w
czynnej służbie wojskowej, a także pełniących służbę lub zatrudnionych w
podmiotach leczniczych utworzonych i nadzorowanych przez Ministra
Obrony Narodowej;
– 38 –
3)
ministra właściwego do spraw wewnętrznych – w przypadku lekarzy
pełniących służbę lub zatrudnionych w podmiotach leczniczych, utworzonych
przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych.”,
b)
po ust. 1 dodaje się ust. 1a i 1b w brzmieniu:
„1a. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się w terminie od dnia 1 lutego
do dnia 28 lutego – na postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzane od dnia
1 marca do dnia 31 marca, albo od dnia 1 września do dnia 30 września – na
postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzane od dnia 1 października do dnia
31 października. W przypadku awarii SMK trwającej dłużej niż godzinę,
uniemożliwiającej złożenie wniosku w okresie tygodnia przed upływem
odpowiednich terminów, terminy te przedłuża się o czas trwania awarii od
momentu jej usunięcia. Przedłużenie terminu następuje z urzędu przez operatora
systemu.
1b. Do terminów, o których mowa w ust. 1a, nie stosuje się przepisów
art. 58–60 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego.”,
c)
w ust. 2:

pkt 8–10 otrzymują brzmienie:
„8) cechy dokumentu, na podstawie którego cudzoziemiec niebędący
obywatelem Unii Europejskiej przebywa na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej;
9)
numer prawa wykonywania zawodu albo ograniczonego prawa
wykonywania zawodu;
10) numer seryjny, datę i podmiot wydający dokument prawa wykonywania
zawodu albo ograniczonego prawa wykonywania zawodu;”,

pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„14) posiadany stopień naukowy lub tytuł naukowy;”,

pkt 16 otrzymuje brzmienie:
„16) okres zatrudnienia w jednostce akredytowanej, zgodnej z kierunkiem
wnioskowanej specjalizacji;”,
d) ust. 3–5 otrzymują brzmienie:
„3. Wojewoda potwierdza elektronicznie zapisanie zgłoszonych we wniosku,
o którym mowa w ust. 1 pkt 1, danych.
– 39 –
4. Minister Obrony Narodowej potwierdza elektronicznie zapisanie
zgłoszonych we wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, danych.
5. Minister właściwy do spraw wewnętrznych lub wyznaczona przez niego
komórka organizacyjna potwierdza elektronicznie zapisanie zgłoszonych we
wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, danych.”,
e)
uchyla się ust. 6,
f)
ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. W celu zakwalifikowania lekarza do odbycia szkolenia specjalizacyjnego
przeprowadza się, za pomocą SMK i z wykorzystaniem danych zamieszczonych w
SMK, postępowanie kwalifikacyjne, które obejmuje ocenę formalną wniosku o
rozpoczęcie szkolenia specjalizacyjnego oraz postępowanie konkursowe.”,
g)
w ust. 10 dodaje się pkt 4–6 w brzmieniu:
„4) w przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej lekarzy, ubiegających się o
miejsce szkoleniowe w tej samej dziedzinie, identycznego wyniku w
postępowaniu konkursowym, średnią ocen uzyskaną w okresie studiów
liczoną do dwóch znaków po przecinku ze wskazaniem skali ocen, jaka
obowiązywała na uczelni;
5)
w przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej lekarzy, ubiegających się o
miejsce szkoleniowe w tej samej dziedzinie, identycznego wyniku w
postępowaniu kwalifikacyjnym prowadzonym przez Ministra Obrony
Narodowej, pierwszeństwo w przyznaniu miejsca otrzymuje lekarz
pozostający w dniu postępowania kwalifikacyjnego w służbie czynnej;
6)
w przypadku lekarzy będących żołnierzami w czynnej służbie wojskowej, a
także pełniących służbę lub zatrudnionych w podmiotach leczniczych
utworzonych i nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej,
uwzględnia się punkty dodatkowe – za co najmniej 3-letni okres pozostawania
na stanowisku służbowym w jednostce wojskowej w związku z
wyznaczeniem na to stanowisko lub pobyt na misjach Polskich Kontyngentów
Wojskowych.”,
h)
ust. 14 otrzymuje brzmienie:
„14. Lekarz może zwrócić się do organu prowadzącego postępowanie
kwalifikacyjne o weryfikację postępowania kwalifikacyjnego, w terminie 7 dni od
dnia ogłoszenia listy lekarzy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do
strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 20 ... 60 ... 61

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: