eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym

projekt dotyczy zmian w zasadach organizowania i nadzorowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży oraz organizowania i nadzorowania kursów na kierowników i wychowawców wypoczynku

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3678
  • Data wpłynięcia: 2015-07-15
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym
  • data uchwalenia: 2015-09-11
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1629

3678

– 10 –
4)
potwierdzenie przez kierownika wypoczynku pobytu uczestnika w miejscu
wypoczynku w terminie, o którym mowa w pkt 1 lit. b, albo informację kierownika
wypoczynku o skróceniu tego pobytu;
5)
informację kierownika wypoczynku o stanie zdrowia uczestnika w czasie trwania
wypoczynku oraz o chorobach przebytych w tym czasie;
6)
informacje i spostrzeżenia wychowawcy wypoczynku dotyczące uczestnika
wypoczynku.
3. Organizator wypoczynku podaje w karcie kwalifikacyjnej informacje, o
których mowa w ust. 2 pkt 1, a następnie przekazuje ją rodzicom uczestnika albo
pełnoletniemu uczestnikowi wypoczynku.
4. Rodzice uczestnika albo pełnoletni uczestnik wypoczynku podają w karcie
kwalifikacyjnej informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 2, a następnie przekazują ją
organizatorowi wypoczynku.
Art. 92l. 1. Każda osoba wchodząca w skład kadry wypoczynku, która powzięła
wiadomość o wypadku z udziałem uczestnika wypoczynku, niezwłocznie udziela mu
pierwszej pomocy i zapewnia opiekę, a w razie potrzeby powiadamia podmioty
ustawowo powołane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia
zdrowotnego.
2. Kierownik wypoczynku lub upoważniony przez niego wychowawca
wypoczynku o każdym wypadku podczas wypoczynku zawiadamia niezwłocznie:
1)
rodziców uczestnika, który uległ wypadkowi, albo osobę wskazaną przez
pełnoletniego uczestnika wypoczynku w karcie kwalifikacyjnej;
2)
organizatora wypoczynku;
3)
kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania
organizatora wypoczynku oraz kuratora oświaty właściwego ze względu na
miejsce lokalizacji wypoczynku;
4)
organ prowadzący szkołę lub placówkę, dyrektora szkoły lub placówki oraz radę
rodziców – w przypadku gdy organizatorem wypoczynku jest szkoła lub placówka;
5)
prokuratora – w razie wypadku śmiertelnego, ciężkiego lub zbiorowego;
6)
państwowego inspektora sanitarnego – w przypadku zatrucia pokarmowego, do
którego doszło na terenie kraju.
3. Miejsce wypadku zabezpiecza się do czasu sporządzenia protokołu
powypadkowego.
– 11 –
4. Kierownik wypoczynku albo upoważniony przez niego wychowawca
wypoczynku przeprowadza po wypadku postępowanie powypadkowe oraz sporządza
protokół powypadkowy, który zawiera:
1)
imię, nazwisko i adres zamieszkania uczestnika, który uległ wypadkowi;
2)
okoliczności wypadku;
3)
działania podjęte w związku z wypadkiem;
4)
skutki wypadku;
5)
miejscowość lub miejsce i datę sporządzenia protokołu oraz podpis osoby
sporządzającej protokół.
5. W postępowaniu powypadkowym może uczestniczyć jako obserwator
przedstawiciel kuratora oświaty właściwego ze względu na miejsce lokalizacji
wypoczynku, a w przypadku wypoczynku organizowanego przez szkołę lub placówkę –
także przedstawiciel organu prowadzącego.
6. Protokół powypadkowy sporządza się w trzech egzemplarzach, po jednym dla
rodziców uczestnika, który uległ wypadkowi, albo pełnoletniego uczestnika
wypoczynku, który uległ wypadkowi, lub osoby wskazanej przez niego w karcie
kwalifikacyjnej, organizatora wypoczynku i kuratora oświaty właściwego ze względu na
miejsce lokalizacji wypoczynku.
7. Rodzice uczestnika, który uległ wypadkowi, albo pełnoletni uczestnik, który
uległ wypadkowi, lub osoba wskazana przez niego w karcie kwalifikacyjnej mogą
zgłosić pisemne zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole powypadkowym w
terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.
8. W przypadku stwierdzenia, że zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole
powypadkowym są zasadne w całości lub w części kierownik wypoczynku albo
upoważniony przez niego wychowawca wypoczynku zmienia lub uzupełnia protokół.
9. W przypadku nieuwzględnienia zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole
powypadkowym w całości kierownik wypoczynku albo upoważniony przez niego
wychowawca wypoczynku pozostawia protokół bez zmian.
10. Kierownik wypoczynku, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia zastrzeżeń do
ustaleń zawartych w protokole powypadkowym, informuje na piśmie osoby, o których
mowa w ust. 6, o uwzględnieniu w całości lub w części albo nieuwzględnieniu tych
zastrzeżeń, wraz z uzasadnieniem.
– 12 –
Art. 92m. 1. Nadzór nad wypoczynkiem organizowanym w kraju sprawuje kurator
oświaty właściwy ze względu na miejsce lokalizacji wypoczynku.
2. W ramach nadzoru kurator oświaty zbiera i analizuje informacje o stanie i
warunkach realizacji wypoczynku na obszarze województwa, a także, odpowiednio do
potrzeb, może:
1)
kontrolować wypoczynek w miejscu wypoczynku;
2)
żądać wglądu do dokumentacji wypoczynku w miejscu wypoczynku;
3)
żądać wglądu do dokumentacji wypoczynku po zakończeniu wypoczynku;
4)
występować do organizatora wypoczynku o informacje związane z organizacją i
przebiegiem wypoczynku.
3. Kurator oświaty zawiadamia organizatora wypoczynku o zamiarze
przeprowadzenia kontroli. Zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli nie
dokonuje się w przypadku, gdy przeprowadzenie kontroli jest uzasadnione
bezpośrednim zagrożeniem zdrowia lub życia uczestników wypoczynku, jest wynikiem
wcześniej przeprowadzonej kontroli lub następuje z powodu otrzymanych skarg.
4. Kontrolę przeprowadza osoba lub osoby wyznaczone przez kuratora oświaty,
na podstawie okazanego imiennego upoważnienia wydanego przez kuratora oświaty i po
okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość.
5. Osoba przeprowadzająca kontrolę podlega wyłączeniu od udziału w kontroli, na
wniosek lub z urzędu, jeżeli kontrola może dotyczyć jej praw lub obowiązków, praw lub
obowiązków jej małżonka, osoby pozostającej z nią faktycznie we wspólnym pożyciu,
krewnych lub powinowatych do drugiego stopnia lub osoby związanej z nią z tytułu
przysposobienia, opieki lub kurateli. Powody wyłączenia trwają mimo ustania
małżeństwa, wspólnego pożycia, przysposobienia, opieki lub kurateli.
6. Przed rozpoczęciem kontroli osoba przeprowadzająca kontrolę składa pisemne
oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności uzasadniających wyłączenie od udziału
w kontroli.
7. Osoba przeprowadzająca kontrolę podlega wyłączeniu również w przypadku
zaistnienia w toku kontroli okoliczności mogących wywołać uzasadnione wątpliwości
co do jej bezstronności.
8. O wyłączeniu, o którym mowa w ust. 5 i 7, decyduje kurator oświaty.
9. Osobie przeprowadzającej kontrolę przysługuje prawo wstępu do wszystkich
obiektów i urządzeń związanych z wypoczynkiem, wglądu do dokumentacji niezbędnej
– 13 –
do przeprowadzenia kontroli, sporządzania jej kopii oraz żądania udzielenia ustnych lub
pisemnych wyjaśnień.
10. Czynności kontrolnych dokonuje się w obecności organizatora wypoczynku lub
kierownika wypoczynku albo osoby upoważnionej. Organizator wypoczynku oraz osoby
wchodzące w skład kadry wypoczynku są obowiązani udzielać osobie
przeprowadzającej kontrolę wszelkich potrzebnych informacji oraz zapewnić jej
warunki sprawnego przeprowadzenia kontroli.
11. Osoba przeprowadzająca kontrolę sporządza protokół kontroli, który zawiera:
1)
nazwę lub imię i nazwisko organizatora wypoczynku oraz jego adres siedziby lub
adres zamieszkania;
2)
imię i nazwisko kierownika wypoczynku oraz jego adres zamieszkania;
3)
numer zgłoszenia wypoczynku umieszczonego w bazie wypoczynku;
4)
imię, nazwisko i stanowisko służbowe osoby przeprowadzającej kontrolę;
5)
datę rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych;
6)
miejsce kontroli;
7)
zakres kontroli;
8)
opis ustalonego stanu faktycznego;
9)
zakres, przyczyny i skutki stwierdzonych nieprawidłowości;
10) imiona, nazwiska i funkcje osób odpowiedzialnych za nieprawidłowości;
11) pouczenie o prawie, sposobie i terminie zgłoszenia zastrzeżeń do ustaleń zawartych
w protokole kontroli i o prawie do odmowy podpisania protokołu.
12. Protokół kontroli podpisuje osoba przeprowadzająca kontrolę oraz organizator
wypoczynku lub kierownik wypoczynku albo osoba upoważniona; w przypadku
odmowy podpisania protokołu, osoba przeprowadzająca kontrolę umieszcza w protokole
informację o tym fakcie.
13. Organizator wypoczynku lub kierownik wypoczynku albo osoba upoważniona
ma prawo zgłosić pisemne umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w
protokole kontroli w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.
14. Kurator oświaty, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia zastrzeżeń do ustaleń
zawartych w protokole kontroli, informuje na piśmie osoby, o których mowa w ust. 13,
o uwzględnieniu w całości lub w części albo nieuwzględnieniu tych zastrzeżeń, wraz z
uzasadnieniem.
– 14 –
15. W przypadku stwierdzenia, że zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole
kontroli są zasadne w całości lub w części osoba przeprowadzająca kontrolę zmienia lub
uzupełnia protokół kontroli.
16. W przypadku nieuwzględnienia w całości zastrzeżeń do ustaleń zawartych w
protokole kontroli osoba przeprowadzająca kontrolę pozostawia protokół kontroli bez
zmian.
Art. 92n. 1. W razie stwierdzenia, że wypoczynek jest prowadzony niezgodnie z
prawem lub danymi zawartymi w zgłoszeniu wypoczynku, kurator oświaty właściwy ze
względu na miejsce lokalizacji wypoczynku, z urzędu albo na wniosek właściwego
państwowego inspektora sanitarnego lub komendanta powiatowego (miejskiego)
Państwowej Straży Pożarnej:
1)
nakazuje organizatorowi wypoczynku usunięcie w wyznaczonym terminie
stwierdzonych nieprawidłowości, pod rygorem zakończenia prowadzenia
wypoczynku;
2)
nakazuje organizatorowi wypoczynku natychmiastowe przeniesienie uczestników
wypoczynku do innego obiektu, spełniającego warunki, o których mowa w art. 92c
ust. 2 pkt 1, jeżeli nieprawidłowości powodują bezpośrednie zagrożenie życia lub
zdrowia uczestników wypoczynku, pod rygorem zakończenia prowadzenia
wypoczynku.
2. W przypadku:
1)
niemożności usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości, o których mowa w ust. 1
pkt 1,
2)
niewykonania nakazu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lub 2
– kurator oświaty właściwy ze względu na miejsce lokalizacji wypoczynku zarządza, w
drodze decyzji administracyjnej, zakończenie prowadzenia wypoczynku przez
organizatora wypoczynku oraz nakazuje organizatorowi wypoczynku niezwłoczne
zorganizowanie powrotu uczestników wypoczynku do miejsca zamieszkania.
3. Decyzji, o której mowa w ust. 2, nadaje się rygor natychmiastowej
wykonalności.
4. Kurator oświaty właściwy ze względu na miejsce lokalizacji wypoczynku
zawiadamia niezwłocznie kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę lub
miejsce zamieszkania organizatora wypoczynku o wydaniu decyzji, o której mowa w
ust. 2, i przekazuje kopię tej decyzji.
strony : 1 ... 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 20 ... 27

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: