Poselski projekt ustawy o zawodzie fizjoterapeuty oraz o zmianie innych ustaw
projekt dotyczy określenia zasad: wykonywania zawodu fizjoterapeuty w tym: uzyskiwania prawa wykonywania zawodu, kształcenia zawodowego i podyplomowego oraz odpowiedzialności zawodowej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3001
- Data wpłynięcia: 2014-07-23
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
3001
K_U09
potrafi dostrzec i uszanować uwarunkowania kulturowe, religijne i
etniczne problemów pacjenta i uwzględnić je w programie usprawniania , M2A_U05
a także rozpoznawać i rozróżniać konflikty etyczne związane z
rozwojem nauk biomedycznych
K_U10
potrafi przeprowadzić badania funkcjonalne niezbędne dla doboru
środków fizjoterapii, wykonywania zabiegów i stosowania odpowiednich M2A_U05
metod terapeutycznych
potrafi planować, weryfikować i modyfikować program usprawniania
K_U11
osób z różnymi chorobami i dysfunkcjami , stosownie do ich stanu
M2A_U06
klinicznego i celów kompleksowej rehabilitacji
potrafi dokonać właściwego doboru przedmiotów ortopedycznych i
K_U12
środków pomocniczych stosownie do rodzaju dysfunkcji i potrzeb
M2A_U06
pacjenta na każdym etapie rehabilitacji
K_U13
potrafi tworzyć programy nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem
M2A_U06
podyplomowego kształcenia i doskonalenia zawodowego w oparciu o
znajomość podstaw dydaktyki
K_U14
potrafi formułować problemy badawcze , konstruować i dobierać
M2A_U07
adekwatne metody oraz techniki badawcze do pozyskiwania danych a
także je analizować
K_U15
potrafi zbierać i gromadzić dane oraz wybrać sposób opracowywania
wyników, ich interpretacji i prezentacji w oparciu o podstawową wiedzę
M2A_U08
z zakresu statystyki, a także wyciągać wnioski z badań naukowych i
własnych obserwacji
K_U16
potrafi posługiwać się wyspecjalizowanymi narzędziami i technikami
informatycznymi oraz przygotować wniosek o zgodę komisji
M2A_U09
bioetycznych na prowadzenie badań naukowych
K_U17
potrafi przewidzieć skutki przebiegu różnego rodzaju dysfunkcji oraz
stanów chorobowych, a także określonego postępowania
M2A_U09
usprawniającego oraz krytycznie analizować jakość wykonywanych
zabiegów terapeutycznych
potrafi stosować zasady współpracy i komunikowania się w pracach
K_U18
zespołu wielodyscyplinarnego przy formułowaniu opinii na temat
M2A_U010
określonego postępowania usprawniającego
posiada umiejętność organizowania i przeprowadzania działań
K_U19
ukierunkowanych na edukację zdrowotną, promocję zdrowia i
M2A_U10
profilaktykę niepełnosprawności
Posiada umiejętność dostrzegania i rozpoznawania problemów
K_U20
psychologicznych u osób z różnymi dysfunkcjami i w różnym wieku oraz M2A_U011
ocenić ich wpływ na przebieg i skuteczność rehabilitacji
Posiada umiejętności ruchowe potrzebne do poprawnego
K_U21
demonstrowania i przeprowadzania zajęć rekreacyjnych i zdrowotnych
M2A_U12
specyficznych dla fizjoterapii oraz form aktywności z osobami chorymi
i niepełnosprawnymi
potrafi wybrać, zademonstrować i metodycznie uczyć różnych form
K_U22
ruchowych z zakresu adaptowanej aktywność ruchowej i sportu osób
M2A_U012
niepełnosprawnych
posiada zaawansowane umiejętności organizacji różnych form zajęć M2A_U013
K_U23
rekreacyjnych, dyscyplin sportowych i organizacji zawodów dla osób
niepełnosprawnych
potrafi samodzielnie modyfikować i tworzyć różne formy dyscyplin
M2A_U014
K_U24
sportowych, treningu sportowego w zależności od warunków
środowiskowych i klimatycznych
K_U25
Posiada zaawansowane umiejętności organizacji, modyfikowania i
M2A_U015
tworzenia różnych form dyscyplin sportowych, treningu sportowego
oraz zawodów sportowych dla osób niepełnosprawnych z różnymi
dysfunkcjami
K_U26
posiada umiejętność poprawnego prezentowania różnych typów
M2A_U016
opracowań pisemnych w języku polskim i obcym w jasny,
usystematyzowany sposób oraz przemyślanej formie z zastosowaniem
nowoczesnych metod i technik
K_U27
posiada rozbudowaną umiejętność przygotowywania wystąpień
M2A_U017
ustnych w języku polskim oraz języku obcym na temat efektów swojej
pracy w jasny, usystematyzowany sposób oraz przemyślanej formie –
z zastosowaniem nowoczesnych metod i technik
K_U28
posiada umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin
M2A_U018
naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z
wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu
Opisu Kształcenia Językowego
K_U29
Fizjoterapeuta, który uzyskał tytuł magistra i ukończył specjalizację z
M2A_U019
zakresu rehabilitacji ruchowej bądź fizjoterapii, jest uprawniony do
wykonywania czynności zawodowych przewidzianych dla fizjoterapeuta
z tytułem technika, licencjata bądź magistra bez zlecenia lekarza
K_U30
Potrafi przeprowadzić badania fizjoterapeutyczne w celu ustalenia
M2A_U020
diagnozy
funkcjonalnej u pacjenta z rozpoznaniem lekarskim
K_U31
Umie przygotować opinię dotycząca wyników badania funkcjonalnego
M2A_U021
oraz przebiegu postępowania fizjoterapeutycznego na zlecenie
uprawnionych podmiotów
K_U32
Potrafi przygotować opinię dla potrzeb określenia stopnia
M2A_U022
niepełnosprawności
K_U33
Potrafi kierować zespołem biorącym udział w postępowaniu
M2A_U023
fizjoterapeutycznym lub rehabilitacyjnym
K_U34
Ma umiejętność kierowania pacjenta na konsultacje do lekarzy
M2A_U024
specjalistów oraz na badania obrazowe dla określenia diagnozy
funkcjonalnej
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i potrafi inicjować i
K_K01
organizować procesy grupowego uczenia się w zespole
M2A_K01
K_K02
jest świadom własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do ekspertów M2A_K02
potrafi określić zakres swoich kompetencji zawodowych i status
K_K03
zawodowy fizjoterapeuty oraz wykorzystać i promować standardy
M2A_K03
międzynarodowe dotyczące fizjoterapii
K_K04
potrafi zorganizować zespół, wskazać mu cele i priorytety działania i
M2A_K04
kolejność realizacji priorytetów przystępując do realizacji zadania
związanego z wykonywanym zawodem
K_K05
potrafi inicjować, współpracować i współdziałać z przedstawicielami
M2A_K04
innych zawodów i specjalistami o innych kompetencjach zawodowych
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego
M2A_K05
K_K06
przez siebie lub innych zadania
Potrafi określić priorytety i przestrzegać zasad etycznych w
M2A_K05
K_K07
podejmowanych decyzjach i działaniach podejmowanych w stosunku
do, pacjenta, badań naukowych i prac autorskich
dba o podnoszenie własnych kwalifikacji w celu rozszerzenia
K_K08
kompetencji i utrzymania statusu fizjoterapeuty
M2A_K06
potrafi identyfikować zagrożenia bezpieczeństwa i higieny pracy na
indywidualnych i zespołowych stanowiskach pracy oraz współpracować
K_K09
ze specjalistami w zakresie BHP realizując zadania związane z
M2A_K07
wykonywanym zawodem
wykazuje obiektywizm w formułowaniu opinii dotyczących różnych
K_K10
aspektów działalności zawodowej i poddaje krytycznemu osądowi
M2A_K08
organizację systemu ochrony zdrowia i kształcenia zawodowego
potrafi propagować i aktywnie kreować zdrowy styl życia i promocję
K_K11
zdrowia w trakcie działań związanych z wykonywanym zawodem i
M2A_K09
określić poziom sprawności niezbędny do wykonywania zawodu
fizjoterapeuty
WALIDACJA UZYSKANYCH EFEKTÓW dla II stopnia (do wyboru)
W ZAKRESIE WIEDZY
Egzaminy ustne - standaryzowane, na bazie problemu, przy łóżku chorego
Egzaminy pisemne - eseje, raporty, egzaminy z „otwartą książką”, krótkie ustrukturyzowane
pytania (SSQ), pytania testowe:MCQ, MRQ, typu Tak/Nie, testy wyboru, testy – uzupełniania
Ocena prac pisemnych - indywidualnych i zespołowych, takich jak:
- pisemne sprawdziany wiadomości obejmujące pytania zamknięte lub/ i otwarte,
- konspekty zajęć,
- analizę przypadku (case study),
- projekty i programy postępowania usprawniającego,
- portfolio,
- przygotowanie artykułu do publikacji,
- przygotowanie abstraktu wystąpienia konferencyjnego, komunikatu z badań
Ocena prezentacji i wystąpień indywidualnych i zespołowych, takich jak:
- prezentacje ustne,
- prezentacje ustne oparte o przygotowane materiały wizualne z wykorzystaniem
multimediów,
- wypowiedzi ustne w powiązaniu z analizowaną literaturą (także w języku obcym) czy
aktami prawnymi
W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI
Egzamin:
- Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa),
- Obiektywny Strukturyzowany Egzamin Kliniczny (OSCE),
- Mini-CEX (mini – clinical examination),
- Realizacja zleconego zadania,
- Projekt badawczy
Ocena działań praktycznych, takich jak:
- udział w dyskusji, panelu dyskusyjnym, debacie, „burzy mózgów”,
- odgrywanie ról,
- hospitacje zajęć prowadzonych przez studenta w ramach praktyk,
- mini-projekty badawcze,
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3001
› Pobierz plik