Rządowy projekt ustawy o rybołówstwie morskim
Rządowy projekt ustawy o rybołówstwie morskim
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2919
- Data wpłynięcia: 2014-11-24
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o rybołówstwie morskim
- data uchwalenia: 2014-12-19
- adres publikacyjny: Dz.U. 2015 r. poz. 222
2919
4
budżet państwa
12,
12,
13,
13,
13,
14,
14,
14,
15,
15,
15,
154,646
425 736 054 38
7
03
367 712 065 411 766
JST
pozostałe jednostki (oddzielnie)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-140,768
Saldo ogółem
11,
11,
11,
12,
12,
12,
13,
13,
13,
14,
14,
31
593 883 179 471 77
078 393 713 027 351
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-142,88
budżet państwa
11,
11,
12,
12,
12,
12,
13,
13,
13,
14,
14,
48
767 061 362 658 962 274 593 919 238 566
0,1
0,1
0,1
0,1
0,1
0,1
0,1
0,2
0,2
0,2
0,2
2,112
JST
7
74
78
83
87
92
96
06
11
15
pozostałe jednostki (oddzielnie)
ródła finansowania
Dodatkowe
Wskazane dochody stanowią wpływy do budżetu państwa oraz budżetów jst z tytułu
informacje, w tym
działalności OIRM i zostały oszacowane na podstawie dotychczasowej działalności
wskazanie ródeł
inspektoratów, tj. na podstawie danych za 2013 r. Obejmują one: wpływy do budżetu państwa
danych i przyjętych do z tytułu kar pieniężnych, upomnień, odsetek od nieterminowych wpłat (ok. 180 000 zł
obliczeń założeń
w 2013 r.), wystawianych dzienników połowowych (ok. 58 000 zł w 2013 r.) oraz sportowych
zezwoleń połowowych wydawanych dla osób fizycznych (ok. 684 000 zł w 2013 r.), a także
wpływy do budżetów jst z tytułu sportowych zezwoleń połowowych wydawanych dla
armatorów i organizatorów zawodów sportowych (ok. 166 000 zł w 2013 r.).
Natomiast łączne wydatki roczne na działalność trzech okręgowych inspektoratów
rybołówstwa morskiego oszacowano na podstawie danych ujętych w budżecie państwa na
2014 r., w którym zaplanowano łączne wydatki w wysokości 12 425 000 zł.
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz
na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie
(0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
pieniężnym
sektor mikro-, małych
(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z … r.)
rodzina, obywatele
oraz gospodarstwa
domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
niepieniężnym sektor mikro-, małych
i średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele
oraz gospodarstwa
domowe
Niemierzalne
Dodatkowe
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
informacje, w tym
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz na rodzinę,
wskazanie ródeł
obywateli i gospodarstwa domowe.
danych i przyjętych do
obliczeń założeń
5
8. Zmiana obci żeń regulacyjnych (w tym obowi zków informacyjnych) wynikaj cych z projektu
X nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli
nie
zgodności).
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz:
wprowadzana regulacja nie nakłada obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych).
9. Wpływ na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary
środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na środowisko
Omówienie wpływu
naturalne, sytuację i rozwój regionalny, demografię, mienie państwowe, informatyzację
i zdrowie.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Rozwiązanie problemu wskazanego w pkt 1 nastąpi po upływie 14. dni od dnia wejścia w życie projektowanego
rozporządzenia.
12. W jaki sposób i kiedy nast pi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostan zastosowane?
13. Zał czniki (istotne dokumenty ródłowe, badania, analizy itp.)
15/11/EP
Projekt
ROZPORZ ŹZźNIź
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia
w sprawie wzoru legitymacji i oznaki służbowej inspektorów
rybołówstwa morskiego
Na podstawie art. 115 ust. 3 ustawy z dnia … o rybołówstwie morskim (Źz. U. poz. …)
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa:
1) wzór legitymacji służbowej inspektora rybołówstwa morskiego, zwanego dalej
„inspektorem”, szczegółowy sposób postępowania z tą legitymacją, w tym sposób jej
wydania, używania i przechowywania, a także przypadki, w których podlega ona
wymianie i zwrotowi;
2) wzór oznaki służbowej inspektora.
§ 2. 1. Inspektor na okres zatrudnienia otrzymuje legitymację służbową, zwaną dalej
„legitymacją”.
2. Legitymację inspektorowi wydaje właściwy dla miejsca zatrudnienia okręgowy inspektor
rybołówstwa morskiego, zwany dalej „okręgowym inspektorem” lub osoba działająca z jego
upoważnienia.
3. Wręczenie legitymacji następuje za potwierdzeniem odbioru.
4. Wzór legitymacji określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 3. Legitymacji nie wolno:
1) odstępować innej osobie;
2) przesyłać pocztą, z zastrzeżeniem przesyłek przyjmowanych za pokwitowaniem przyjęcia
i doręczonych za pokwitowaniem odbioru, przemieszczanych i doręczanych przez
operatora w sposób zabezpieczający przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem
1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rolnictwo, na podstawie § 1 ust. 2
pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Źz. U. poz. 1261).
2
zawartości.
§ 4. 1. Legitymacja podlega wymianie w przypadku:
1) zmiany danych w niej umieszczonych;
2) uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym
odczytanie umieszczonych w niej danych;
3) upływu terminu ważności legitymacji.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1–2, legitymacja podlega wymianie
w terminie 30. dni od dnia złożenia wniosku o wymianę legitymacji.
3. Do czasu wymiany legitymacji inspektor posługuje się legitymacją dotychczasową,
z zastrzeżeniem, że zabrania się posługiwania legitymacją podlegającą wymianie w przypadkach,
o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3.
4. Legitymacja podlega unieważnieniu w przypadku jej utraty.
5. W przypadku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji, inspektor jest obowiązany
niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie okręgowego inspektora i złożyć pisemny raport, podając
w nim w szczególności datę, miejsce i okoliczności utraty legitymacji.
6. W przypadku odzyskania utraconej legitymacji, inspektor jest obowiązany zwrócić ją
okręgowemu inspektorowi.
7. Legitymacje wypełnione omyłkowo, uszkodzone, zniszczone lub zwrócone do
okręgowego inspektora, podlegają komisyjnemu zniszczeniu przez komisję powołaną przez
okręgowego inspektora.
§ 5. 1. Inspektor jest obowiązany zdeponować legitymację u okręgowego inspektora lub
osoby działającej z jego upoważnienia w przypadku:
1) uzyskania urlopu bezpłatnego lub wychowawczego;
2) zawieszenia w czynnościach służbowych.
2. Inspektor zwraca legitymację okręgowemu inspektorowi właściwemu dla miejsca
zatrudnienia lub osobie działającej z jego upoważnienia w przypadku ustania stosunku pracy.
Jeżeli stosunek pracy ustał na skutek zgonu inspektora, zwrotu legitymacji dokonuje członek jego
rodziny lub przełożony.
3. Okręgowy Inspektor lub osoba działająca z jego upoważnienia może pozostawić
legitymację:
1) inspektorowi, na jego pisemny wniosek, jeżeli nabył on uprawnienia do emerytury lub
3
renty inwalidzkiej;
2) najbliższemu członkowi rodziny zmarłego inspektora, na jego pisemny wniosek.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 3, pozostawiona legitymacja podlega
podziurkowaniu w dwóch miejscach.
§ 6. 1. Inspektor jest obowiązany dbać o należyty stan legitymacji, a także chronić ją przed
utratą lub zniszczeniem.
2. Po zakończeniu wykonywania obowiązków służbowych, legitymacja powinna być
przechowywana w miejscu należycie zabezpieczonym.
§ 7. Legitymacje wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia
zachowują ważność do dnia upływu okresu ważności w nich określonych.
§ 8. Wzór oznaki służbowej inspektorów rybołówstwa morskiego jest określony
w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie … dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER
ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
budżet państwa
12,
12,
13,
13,
13,
14,
14,
14,
15,
15,
15,
154,646
425 736 054 38
7
03
367 712 065 411 766
JST
pozostałe jednostki (oddzielnie)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-140,768
Saldo ogółem
11,
11,
11,
12,
12,
12,
13,
13,
13,
14,
14,
31
593 883 179 471 77
078 393 713 027 351
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-142,88
budżet państwa
11,
11,
12,
12,
12,
12,
13,
13,
13,
14,
14,
48
767 061 362 658 962 274 593 919 238 566
0,1
0,1
0,1
0,1
0,1
0,1
0,1
0,2
0,2
0,2
0,2
2,112
JST
7
74
78
83
87
92
96
06
11
15
pozostałe jednostki (oddzielnie)
ródła finansowania
Dodatkowe
Wskazane dochody stanowią wpływy do budżetu państwa oraz budżetów jst z tytułu
informacje, w tym
działalności OIRM i zostały oszacowane na podstawie dotychczasowej działalności
wskazanie ródeł
inspektoratów, tj. na podstawie danych za 2013 r. Obejmują one: wpływy do budżetu państwa
danych i przyjętych do z tytułu kar pieniężnych, upomnień, odsetek od nieterminowych wpłat (ok. 180 000 zł
obliczeń założeń
w 2013 r.), wystawianych dzienników połowowych (ok. 58 000 zł w 2013 r.) oraz sportowych
zezwoleń połowowych wydawanych dla osób fizycznych (ok. 684 000 zł w 2013 r.), a także
wpływy do budżetów jst z tytułu sportowych zezwoleń połowowych wydawanych dla
armatorów i organizatorów zawodów sportowych (ok. 166 000 zł w 2013 r.).
Natomiast łączne wydatki roczne na działalność trzech okręgowych inspektoratów
rybołówstwa morskiego oszacowano na podstawie danych ujętych w budżecie państwa na
2014 r., w którym zaplanowano łączne wydatki w wysokości 12 425 000 zł.
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz
na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie
(0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
pieniężnym
sektor mikro-, małych
(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z … r.)
rodzina, obywatele
oraz gospodarstwa
domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
niepieniężnym sektor mikro-, małych
i średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele
oraz gospodarstwa
domowe
Niemierzalne
Dodatkowe
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
informacje, w tym
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz na rodzinę,
wskazanie ródeł
obywateli i gospodarstwa domowe.
danych i przyjętych do
obliczeń założeń
5
8. Zmiana obci żeń regulacyjnych (w tym obowi zków informacyjnych) wynikaj cych z projektu
X nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli
nie
zgodności).
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz:
wprowadzana regulacja nie nakłada obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych).
9. Wpływ na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary
środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na środowisko
Omówienie wpływu
naturalne, sytuację i rozwój regionalny, demografię, mienie państwowe, informatyzację
i zdrowie.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Rozwiązanie problemu wskazanego w pkt 1 nastąpi po upływie 14. dni od dnia wejścia w życie projektowanego
rozporządzenia.
12. W jaki sposób i kiedy nast pi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostan zastosowane?
13. Zał czniki (istotne dokumenty ródłowe, badania, analizy itp.)
15/11/EP
Projekt
ROZPORZ ŹZźNIź
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia
w sprawie wzoru legitymacji i oznaki służbowej inspektorów
rybołówstwa morskiego
Na podstawie art. 115 ust. 3 ustawy z dnia … o rybołówstwie morskim (Źz. U. poz. …)
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa:
1) wzór legitymacji służbowej inspektora rybołówstwa morskiego, zwanego dalej
„inspektorem”, szczegółowy sposób postępowania z tą legitymacją, w tym sposób jej
wydania, używania i przechowywania, a także przypadki, w których podlega ona
wymianie i zwrotowi;
2) wzór oznaki służbowej inspektora.
§ 2. 1. Inspektor na okres zatrudnienia otrzymuje legitymację służbową, zwaną dalej
„legitymacją”.
2. Legitymację inspektorowi wydaje właściwy dla miejsca zatrudnienia okręgowy inspektor
rybołówstwa morskiego, zwany dalej „okręgowym inspektorem” lub osoba działająca z jego
upoważnienia.
3. Wręczenie legitymacji następuje za potwierdzeniem odbioru.
4. Wzór legitymacji określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 3. Legitymacji nie wolno:
1) odstępować innej osobie;
2) przesyłać pocztą, z zastrzeżeniem przesyłek przyjmowanych za pokwitowaniem przyjęcia
i doręczonych za pokwitowaniem odbioru, przemieszczanych i doręczanych przez
operatora w sposób zabezpieczający przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem
1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rolnictwo, na podstawie § 1 ust. 2
pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Źz. U. poz. 1261).
2
zawartości.
§ 4. 1. Legitymacja podlega wymianie w przypadku:
1) zmiany danych w niej umieszczonych;
2) uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym
odczytanie umieszczonych w niej danych;
3) upływu terminu ważności legitymacji.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1–2, legitymacja podlega wymianie
w terminie 30. dni od dnia złożenia wniosku o wymianę legitymacji.
3. Do czasu wymiany legitymacji inspektor posługuje się legitymacją dotychczasową,
z zastrzeżeniem, że zabrania się posługiwania legitymacją podlegającą wymianie w przypadkach,
o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3.
4. Legitymacja podlega unieważnieniu w przypadku jej utraty.
5. W przypadku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji, inspektor jest obowiązany
niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie okręgowego inspektora i złożyć pisemny raport, podając
w nim w szczególności datę, miejsce i okoliczności utraty legitymacji.
6. W przypadku odzyskania utraconej legitymacji, inspektor jest obowiązany zwrócić ją
okręgowemu inspektorowi.
7. Legitymacje wypełnione omyłkowo, uszkodzone, zniszczone lub zwrócone do
okręgowego inspektora, podlegają komisyjnemu zniszczeniu przez komisję powołaną przez
okręgowego inspektora.
§ 5. 1. Inspektor jest obowiązany zdeponować legitymację u okręgowego inspektora lub
osoby działającej z jego upoważnienia w przypadku:
1) uzyskania urlopu bezpłatnego lub wychowawczego;
2) zawieszenia w czynnościach służbowych.
2. Inspektor zwraca legitymację okręgowemu inspektorowi właściwemu dla miejsca
zatrudnienia lub osobie działającej z jego upoważnienia w przypadku ustania stosunku pracy.
Jeżeli stosunek pracy ustał na skutek zgonu inspektora, zwrotu legitymacji dokonuje członek jego
rodziny lub przełożony.
3. Okręgowy Inspektor lub osoba działająca z jego upoważnienia może pozostawić
legitymację:
1) inspektorowi, na jego pisemny wniosek, jeżeli nabył on uprawnienia do emerytury lub
3
renty inwalidzkiej;
2) najbliższemu członkowi rodziny zmarłego inspektora, na jego pisemny wniosek.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 3, pozostawiona legitymacja podlega
podziurkowaniu w dwóch miejscach.
§ 6. 1. Inspektor jest obowiązany dbać o należyty stan legitymacji, a także chronić ją przed
utratą lub zniszczeniem.
2. Po zakończeniu wykonywania obowiązków służbowych, legitymacja powinna być
przechowywana w miejscu należycie zabezpieczonym.
§ 7. Legitymacje wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia
zachowują ważność do dnia upływu okresu ważności w nich określonych.
§ 8. Wzór oznaki służbowej inspektorów rybołówstwa morskiego jest określony
w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie … dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER
ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2919
› Pobierz plik