eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2734
  • Data wpłynięcia: 2014-09-09
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-12-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2015 r. poz. 73

2734

agregowania i porównywania danych z różnych
repozytoriów, jak również - w razie potrzeby -
umożliwiające podmiotom, o których mowa w ust. 3,
dostęp do tych informacji. Celem tego projektu
regulacyjnych standardów technicznych jest zadbanie o
to, aby informacje publikowane na mocy ust. 1 nie
pozwalały na zidentyfikowanie żadnej ze stron
jakiegokolwiek kontraktu.
ESMA przedstawia Komisji ten projekt regulacyjnych
standardów technicznych do dnia 30 września 2012 r.
Komisji przekazuje się uprawnienia do przyjmowania
regulacyjnych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie pierwszym, zgodnie z art. 10-14
rozporządzenia (UE) nr 1095/2010.
Art. 82
Artykuł 82.
N/przepi


ust. 1
s
Wykonywanie przekazanych uprawnień
stosowan
1. Uprawnienia do przyjmowania aktów delegowanych y jest
przyznaje się Komisji na warunkach określonych w bezpośre
niniejszym artykule.
dnio
Art. 82
2. Przekazanie uprawnień, o którym mowa w art. 1 ust. N/przepi


ust. 2
6, art. 64 ust. 7, art. 70, art. 72 ust. 3 i art. 85 ust. 2,
s
przyznaje się Komisji na czas nieokreślony.
stosowan
y jest
bezpośre
dnio
Art. 82
3. Przed przyjęciem aktu delegowanego Komisja N/przepi


ust. 3
dokłada starań, aby zasięgnąć opinii ESMA.
s
stosowan
y jest
bezpośre
dnio
Art. 82
4. Parlament Europejski lub Rada może w dowolnym N/przepi


ust. 4
momencie odwołać przekazanie uprawnień, o którym
s
mowa w art. 1 ust. 6, art. 64 ust. 7, art. 70, art. 72 ust. 3 i stosowan
art. 85 ust. 2. Wydanie decyzji o odwołaniu powoduje y jest
odwołanie uprawnień w niej wymienionych. Decyzja o bezpośre
odwołaniu staje się skuteczna następnego dnia po jej
dnio
opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii

146
Europejskiej lub w określonym w tej decyzji
późniejszym terminie. Nie wpływa ona na ważność już
obowiązujących aktów delegowanych.
Art. 82
5. Z chwilą przyjęcia aktu delegowanego Komisja N/przepi


ust. 5
powiadamia o tym równocześnie Parlament Europejski i
s
Radę.
stosowan
y jest
bezpośre
dnio
Art. 82
6. Akt delegowany przyjęty zgodnie z art. 1 ust. 6, art. N/przepi


ust. 6
64 ust. 7, art. 70, art. 72 ust. 3 i art. 85 ust. 2 wchodzi w
s
życie jedynie wówczas, gdy Parlament Europejski lub stosowan
Rada nie wyrażą sprzeciwu w terminie trzech miesięcy y jest
od powiadomienia o nim Parlamentu Europejskiego lub bezpośre
Rady bądź przed upływem tego terminu, jeśli Parlament
dnio
Europejski i Rada poinformowały Komisję o tym, że nie
wyrażą sprzeciwu. Okres ten jest przedłużany o trzy
miesiące z inicjatywy Parlamentu Europejskiego lub
Rady.
Art. 83
Tytuł VIII. PRZEPISY WSPÓLNE
N/przepi


ust. 1
Artykuł 83.
s

stosowan
Tajemnica służbowa
y jest
1. Obowiązek zachowania tajemnicy służbowej ma bezpośre
zastosowanie do wszystkich osób, które pracują lub
dnio
pracowały dla właściwych organów wyznaczonych
zgodnie z art. 22 i dla organów, o których mowa w art.
81 ust. 3, dla ESMA bądź audytorów i ekspertów
powołanych przez właściwe organy lub ESMA.
Informacji poufnych, w których posiadanie osoby te
wchodzą w trakcie pełnienia swoich obowiązków, nie
ujawnia się żadnej osobie ani organowi, chyba że w
formie skrótowej lub zbiorczej, która uniemożliwia
zidentyfikowanie poszczególnych CCP, repozytoriów
transakcji lub innych osób, bez uszczerbku dla
przypadków objętych prawem karnym lub podatkowym,
bądź też dla niniejszego rozporządzenia.
Art. 83
2. Jeżeli CCP ogłosił upadłość lub podlega przymusowej N/przepi


ust. 2
likwidacji, informacje poufne, które nie dotyczą osób
s
trzecich, mogą zostać ujawnione w postępowaniu stosowan

147
cywilnym lub handlowym, jeżeli są one niezbędne do y jest
przeprowadzenia postępowania.
bezpośre
dnio
Art. 83
3. Bez uszczerbku dla przypadków podlegających N/przepi


ust. 3
przepisom prawa karnego lub podatkowego, właściwe
s
organy, ESMA, podmioty lub osoby fizyczne i prawne stosowan
inne niż właściwe organy, uzyskujące poufne informacje y jest
na
mocy
niniejszego
rozporządzenia,
mogą bezpośre
wykorzystywać
te
informacje
wyłącznie
do
dnio
wykonywania obowiązków oraz pełnienia funkcji, w
przypadku właściwych organów - w zakresie stosowania
niniejszego rozporządzenia, a w przypadku innych
organów, podmiotów lub osób fizycznych i prawnych -
do celów, do których przekazano im takie informacje,
lub w kontekście postępowania administracyjnego lub
sądowego odnoszącego się do wykonywania
powierzonych im funkcji, bądź w obydwu tych
przypadkach. Jeżeli ESMA, właściwy organ lub inny
organ, podmiot lub osoby przekazujące informacje
wyrażają na to zgodę, organ otrzymujący informacje
może je wykorzystać do innych niekomercyjnych celów.
Art. 83
4.
Wszelkie
poufne
informacje
otrzymywane, N/przepi


ust. 4
wymieniane lub przekazywane na mocy niniejszego
s
rozporządzenia podlegają warunkom tajemnicy stosowan
służbowej ustanowionym w ust. 1, 2 i 3. Warunki te nie y jest
zabraniają jednak ESMA, właściwym organom lub bezpośre
odpowiednim bankom centralnym wymieniania lub
dnio
przekazywania
poufnych
informacji
zgodnie
z
niniejszym rozporządzeniem i innym prawodawstwem
mającym
zastosowanie
do
przedsiębiorstw
inwestycyjnych, instytucji kredytowych,
funduszy
emerytalnych, UCITS, zarządzających alternatywnymi
funduszami
inwestycyjnymi,
pośredników
ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych, zakładów
ubezpieczeń, rynków regulowanych lub podmiotów
gospodarczych, albo innych, za zgodą właściwego
organu lub innego organu lub podmiotu, albo osób
fizycznych lub prawnych, które przekazały te
informacje.
Art. 83
5. Ustępy 1, 2 i 3 nie uniemożliwiają właściwym N/przepi


ust. 5
organom wymiany lub przekazywania informacji
s

148
poufnych, zgodnie z prawodawstwem krajowym, które stosowan
nie zostały otrzymane od właściwego organu innego y jest
państwa członkowskiego.
bezpośre
dnio
Art. 84
Artykuł 84.
N/przepi


ust. 1
s
Wymiana informacji
stosowan
1. Właściwe organy, ESMA i inne odpowiednie organy y jest
bez zbędnej zwłoki wymieniają między sobą informacje bezpośre
wymagane do celów wykonywania ich obowiązków.
dnio

Art. 84
2. Właściwe organy, ESMA, inne odpowiednie organy i N/przepi


ust. 2
inne podmioty bądź osoby fizyczne i prawne
s
otrzymujące informacje poufne w ramach obowiązków stosowan
wykonywanych na mocy niniejszego rozporządzenia
y jest
wykorzystują je wyłącznie do celów służbowych.
bezpośre
dnio
Art. 84
3.
Właściwe
organy
przekazują
informacje N/przepi


ust. 3
odpowiednim członkom ESBC, w przypadku gdy
s
informacje te dotyczą wykonywanych przez nich stosowan
obowiązków.
y jest
bezpośre
dnio
Art. 85
Tytuł IX. PRZEPISY PRZEJ CIOWE I KO COWE
N/przepi


ust. 1
Artykuł 85.
s

stosowan
Sprawozdania i przeglądy
y jest
bezpośre
1. Do dnia 17 sierpnia 2015 r. Komisja dokonuje
przeglądu niniejszego rozporządzenia i przedstawia
dnio
ogólne sprawozdanie na ten temat. Komisja przedkłada
to sprawozdanie Parlamentowi Europejskiemu i Radzie
wraz z wszelkimi stosownymi wnioskami.
Komisja w szczególności:
a) dokonuje we współpracy z członkami ESBC oceny
konieczności przedsięwzięcia środków mających na celu
ułatwienie CCP dostępu do oferowanych przez bank
centralny instrumentów wsparcia płynności;
b) przy współpracy z ESMA i odpowiednimi organami

149
sektorowymi, ocenia znaczenie systemowe transakcji
kontrahentów niefinansowych na instrumentach
pochodnych będących przedmiotem obrotu poza
rynkiem regulowanym, a w szczególności wpływ
niniejszego rozporządzenia na wykorzystanie przez
podmioty niefinansowe instrumentów pochodnych
będących przedmiotem obrotu poza rynkiem
regulowanym;
c) ocenia, w świetle doświadczenia, funkcjonowanie
ram nadzorczych dla CCP, w tym skuteczność kolegiów
nadzorczych,
odpowiednie
metody
głosowania
ustanowione w art. 19 ust. 3 oraz rolę ESMA,
szczególnie w procesie wydawania zezwoleń dla CCP;
d) ocenia, we współpracy z ESMA i ERRS, skuteczność
wymogów
dotyczących
uzupełniania
depozytu
zabezpieczającego celem ograniczenia procykliczności,
a także potrzebę zdefiniowania dodatkowych
możliwości interwencyjnych w tym obszarze;
e) we współpracy z ESMA ocenia zmianę strategii CCP
dotyczących wymogów w zakresie zabezpieczeń i ich
dostosowywania do konkretnych działalności i profili
ryzyka ich użytkowników.
Ocena, o której mowa w akapicie pierwszym lit. a),
uwzględnia
wszelkie
wyniki bieżących prac
prowadzonych przez banki centralne na poziomie Unii i
na poziomie międzynarodowym. Przy dokonywaniu
oceny bierze się również pod uwagę zasadę
niezależności banków centralnych i ich prawo do
przyznawania, według własnego uznania, dostępu do
instrumentów wsparcia płynności oraz potencjalny
niezamierzony wpływ na zachowanie CCP lub na rynek
wewnętrzny. aden wniosek towarzyszący nie może,
bezpośrednio ani pośrednio, dyskryminować żadnego
państwa
członkowskiego
ani
grupy
państw
członkowskich jako miejsca świadczenia usług
rozliczeniowych.
Art. 85
2. Do dnia 17 sierpnia 2014 r. Komisja, po konsultacji z N/przepi


ust. 2
ESMA i EIOPA, przygotowuje sprawozdanie oceniające
s
postępy i działania CCP, jeżeli chodzi o opracowanie stosowan
rozwiązań technicznych służących przenoszeniu przez y jest
system programów emerytalnych zabezpieczeń bezpośre

150
strony : 1 ... 10 ... 50 ... 57 . [ 58 ] . 59 ... 65

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: