eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2734
  • Data wpłynięcia: 2014-09-09
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-12-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2015 r. poz. 73

2734

członkowskim, pod warunkiem że nie ma obecnie ani bezpośre
nie przewiduje się w przyszłości przeszkód
dnio
praktycznych lub prawnych dla szybkiego przenoszenia
środków własnych lub spłaty zobowiązań między
kontrahentami.
Art. 11
6. Transakcja wewnątrzgrupowa, o której mowa w art. 3 N/przepi


ust. 6
ust. 2 lit. a), b) lub c), zawarta przez kontrahentów,
s
którzy mają siedzibę w różnych państwach stosowan
członkowskich, jest zwolniona w całości lub w części z y jest
wymogu określonego w ust. 3 niniejszego artykułu, na bezpośre
podstawie
pozytywnej
decyzji
obu właściwych
dnio
organów, jeśli spełnione są następujące warunki:
a) procedury kontrahentów w zakresie zarządzania
ryzykiem są odpowiednio solidne, rzetelne oraz
stosowne do stopnia złożoności transakcji na
instrumentach pochodnych;
b) nie ma obecnie ani nie przewiduje się w przyszłości
przeszkód praktycznych lub prawnych dla szybkiego
przenoszenia środków własnych lub spłaty zobowiązań
między kontrahentami.
Jeżeli właściwym organom nie uda się wypracować
pozytywnej decyzji w terminie 30 dni kalendarzowych
od otrzymania wniosku o zwolnienie, ESMA może
podjąć działania mające na celu umożliwienie tym
organom wypracowanie porozumienia zgodnie z
uprawnieniami przyznanymi ESMA na mocy art. 19
rozporządzenia (UE) nr 1095/2010.
Art. 11
7. Transakcja wewnątrzgrupowa, o której mowa w art. 3 N/przepi


ust. 7
ust. 1, zawarta przez kontrahentów niefinansowych,
s
którzy mają siedzibę w różnych państwach stosowan
członkowskich, jest zwolniona z wymogu określonego y jest
w ust. 3 niniejszego artykułu, jeśli spełnione są bezpośre
następujące warunki:
dnio
a) procedury kontrahentów w zakresie zarządzania
ryzykiem są odpowiednio solidne, rzetelne oraz
stosowne do stopnia złożoności transakcji na
instrumentach pochodnych;
b) nie ma obecnie ani nie przewiduje się w przyszłości
przeszkód praktycznych lub prawnych dla szybkiego
przenoszenia środków własnych lub spłaty zobowiązań

26
między kontrahentami.
Kontrahenci niefinansowi informują właściwe organy, o
których mowa w art. 10 ust. 5, o zamiarze zastosowania
zwolnienia. Zwolnienie jest ważne, chyba że któryś z
powiadomionych właściwych organów uzna, że nie
zostały spełnione warunki, o których mowa w akapicie
pierwszym lit. a) lub b), w terminie trzech miesięcy od
daty powiadomienia.
Art. 11
8. Transakcja wewnątrzgrupowa, o której mowa w art. 3 N/przepi


ust. 8
ust. 2 lit. a)-d), zawarta przez kontrahenta, który ma
s
siedzibę w Unii, z kontrahentem, który ma siedzibę na stosowan
terenie jurysdykcji państwa trzeciego, jest zwolniona w y jest
całości lub w części z wymogu określonego w ust. 3 bezpośre
niniejszego artykułu na podstawie pozytywnej decyzji
dnio
odpowiedniego właściwego organu odpowiadającego za
nadzór nad kontrahentem mającym siedzibę w Unii, jeśli
spełnione są następujące warunki:
a) procedury kontrahentów w zakresie zarządzania
ryzykiem są odpowiednio solidne, rzetelne oraz
stosowne do stopnia złożoności transakcji na
instrumentach pochodnych;
b) nie ma obecnie ani nie przewiduje się w przyszłości
przeszkód praktycznych lub prawnych dla szybkiego
przenoszenia środków własnych lub spłaty zobowiązań
między kontrahentami.
Art. 11
9. Transakcja wewnątrzgrupowa, o której mowa w art. 3 N/przepi


ust. 9
ust. 1, zawarta przez kontrahenta niefinansowego, który
s
ma siedzibę w Unii, z kontrahentem, który ma siedzibę stosowan
na terenie jurysdykcji państwa trzeciego, jest zwolniona y jest
z wymogu określonego w ust. 3 niniejszego artykułu, bezpośre
jeśli spełnione są następujące warunki:
dnio
a) procedury kontrahentów w zakresie zarządzania
ryzykiem są odpowiednio solidne, rzetelne oraz
stosowne do stopnia złożoności transakcji na
instrumentach pochodnych;
b) nie ma obecnie ani nie przewiduje się w przyszłości
przeszkód praktycznych lub prawnych dla szybkiego
przenoszenia środków własnych lub spłaty zobowiązań
między kontrahentami.

27

Kontrahent niefinansowy informuje właściwy organ, o
którym mowa w art. 10 ust. 5, o zamiarze zastosowania
zwolnienia. Zwolnienie jest ważne, chyba że któryś z
powiadomionych właściwych organów uzna, w terminie
trzech miesięcy od daty powiadomienia, że nie zostały
spełnione warunki, o których mowa w akapicie
pierwszym lit. a) lub b).
Art. 11
10. Transakcja wewnątrzgrupowa, o której mowa w art. N/przepi


ust. 10
3 ust. 1, zawarta przez kontrahenta niefinansowego z
s
kontrahentem finansowym, gdy obaj mają siedzibę w stosowan
różnych państwach członkowskich jest zwolniona w y jest
całości lub w części z wymogu określonego w ust. 3 bezpośre
niniejszego artykułu, na podstawie pozytywnej decyzji
dnio
odpowiedniego właściwego organu odpowiadającego za
nadzór nad kontrahentem finansowym, jeśli spełnione są
następujące warunki:
a) procedury kontrahentów w zakresie zarządzania
ryzykiem są odpowiednio solidne, rzetelne oraz
stosowne do stopnia złożoności transakcji na
instrumentach pochodnych;
b) nie ma obecnie ani nie przewiduje się w przyszłości
przeszkód praktycznych lub prawnych dla szybkiego
przenoszenia środków własnych lub spłaty zobowiązań
między kontrahentami.

Odpowiedni właściwy organ odpowiadający za nadzór
nad kontrahentem finansowym powiadamia o takiej
decyzji właściwy organ, o którym mowa w art. 10 ust. 5.
Zwolnienie jest ważne, chyba że powiadomiony
właściwy organ uzna, że nie zostały spełnione warunki,
o których mowa w akapicie pierwszym lit. a) lub b).
Jeśli właściwe organy nie mogą dojść do porozumienia,
w jego osiągnięciu może pomóc ESMA zgodnie z
uprawnieniami przyznanymi ESMA na mocy art. 19
rozporządzenia (UE) nr 1095/2010.

Art. 11
11. Kontrahent w transakcji wewnątrzgrupowej, która N/przepi


ust. 11
została zwolniona z wymogu określonego w ust. 3,
s

28
podaje do wiadomości publicznej informację na temat stosowan
tego zwolnienia.
y jest
Właściwy organ powiadamia ESMA o wszelkich bezpośre
decyzjach podjętych na mocy ust. 6, 8 lub 10 lub o
dnio
wszelkich powiadomieniach otrzymanych na mocy ust.
7, 9 lub 10 i przedkłada ESMA szczegółowe informacje
na temat danej transakcji wewnątrzgrupowej.
Art. 11
12. Obowiązki określone w ust. 1-11 mają zastosowanie N/przepi


ust. 12
do kontraktów pochodnych będących przedmiotem
s
obrotu poza rynkiem regulowanym zawartych między stosowan
podmiotami z państw trzecich, które - gdyby miały y jest
siedzibę w Unii - podlegałyby tym obowiązkom, pod bezpośre
warunkiem że kontrakty te mają bezpośredni, znaczący i
dnio
przewidywalny skutek wewnątrz Unii, lub w przypadku
gdy taki obowiązek jest niezbędny lub stosowny, by
zapobiec
obchodzeniu
przepisów
niniejszego
rozporządzenia.
Art. 11
13. ESMA regularnie monitoruje działalność w zakresie N/przepi


ust. 13
instrumentów pochodnych, które nie kwalifikują się do
s
rozliczenia, w celu wskazania przypadków, w których stosowan
określona klasa instrumentów pochodnych może y jest
powodować ryzyko systemowe, oraz w celu bezpośre
zapobieżenia arbitrażowi regulacyjnemu między
dnio
rozliczonymi
i
nierozliczonymi
transakcjami
na
instrumentach pochodnych. W szczególności, ESMA,
po konsultacji z ERRS, podejmuje działania zgodnie z
art. 5 ust. 3 lub dokonuje przeglądu regulacyjnych
standardów technicznych dotyczących depozytów
zabezpieczających określonych w ust. 14 niniejszego
artykułu oraz w art. 41.
Art. 11
14. W celu zapewnienia spójnego stosowania N/przepi


ust. 14
niniejszego artykułu ESMA opracowuje projekt
s
regulacyjnych standardów technicznych określających: stosowan
a) procedury i uzgodnienia, o których mo
y jest
wa w ust. 1;
bezpośre
b) warunki rynkowe uniemożliwiające dokonanie
dnio
wyceny rynkowej oraz kryteria stosowania wyceny w
oparciu o model, o której mowa w ust. 2;
c) szczegółowe informacje na temat zwolnionych
transakcji wewnątrzgrupowych, jakie należy zamieścić

29
w powiadomieniu, o którym mowa w ust. 7, 9 i 10;
d) szczegółowe informacje na temat zwolnionych
transakcji wewnątrzgrupowych, o których mowa w ust.
11;
e) kontrakty uznawane za mające bezpośredni, znaczący
i przewidywalny skutek wewnątrz Unii lub przypadki, w
których niezbędne lub stosowne jest zapobieżenie
obchodzeniu przepisów niniejszego rozporządzenia, o
których mowa w ust. 12.
ESMA przedkłada Komisji projekt regulacyjnych
standardów technicznych do dnia 30 września 2012 r.
Komisji przekazuje się uprawnienia do przyjmowania
regulacyjnych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie pierwszym, zgodnie z art. 10-14
rozporządzenia (UE) nr 1095/2010.
Art. 11
15. W celu zapewnienia spójnego stosowania N/przepi


ust. 15
niniejszego
artykułu ESA opracowują projekt
s
regulacyjnych standardów technicznych określających: stosowan
y jest
a) procedury zarządzania ryzykiem, w tym wymagany bezpośre
poziom i rodzaj zabezpieczenia oraz uzgodnienia
dotyczące wyodrębnienia wymagane do spełnienia
dnio
wymogów ust. 3;
b) (uchylone)
c) procedury, jakich mają przestrzegać kontrahenci i
odnośne właściwe organy przy stosowaniu kryteriów
zwolnienia, o których mowa w ust. 6-10;
d) mające zastosowanie kryteria, o których mowa w ust.
5-10, w tym - w szczególności - co należy uznać za
przeszkody praktyczne lub prawne dla szybkiego
przenoszenia środków własnych lub spłaty zobowiązań
między kontrahentami.
ESA przedstawiają Komisji wspólne projekty
regulacyjnych standardów technicznych do dnia 30
września 2012 r.
W zależności od formy prawnej kontrahenta Komisji
powierza się uprawnienia do przyjęcia regulacyjnych
standardów technicznych, o których mowa w akapicie
pierwszym, zgodnie z art. 10-14 rozporządzeń (UE) nr

30
strony : 1 ... 20 ... 33 . [ 34 ] . 35 ... 40 ... 65

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: